Як заробити на ремонті квартир: бізнес-план

3 травня 2015, 08:47
За нашими оцінками, якщо кожні 2 місяці виконувати ремонт "одинички", наш проект окупиться через 2 роки, тобто заробити можна близько 12 000 гривень на місяць

На перший погляд може здатися, що в кризу ринок нерухомості непривабливий для реалізації стартапів. Адже, з одного боку, мало хто купує житло, а з іншого – багато будкомпаній заморожують зведення об'єктів. Але це правило не поширюється на сегмент послуг, пов'язаний з ремонтом квартир і будинків, – адже люди в будь-який час потребують наклеювання шпалер, заміні сантехніки або оновленні електропроводки. "Ці послуги затребувані населенням, і обсяг замовлень поки що зберігається на докризовому рівні. Одні добудовують котеджі, бо проекти стартували рік-два тому, і кидати розпочату недоцільно. А інші здійснюють ремонт квартир в новобудовах або в радянських багатоповерхівках, так як гроші на ці цілі були зібрані ще до кризи. Але чи залишиться ця тенденція незмінною – прогнозувати складно", – говорить аналітик SV Development Сергій Костецький. "Сегодня" вивчила перспективи та ризики вкладення інвестицій в невелику столичну компанію з ремонту житла.

На фото: дизайн-проект В.Хмури

Реклама

Бізнес-план компанії з ремонту житла

1. Характеристика, розташування, конкуренти

Відкриваємо в Києві невелику фірму "Майстри", яка займеться ремонтом квартир. Запропонуємо всі види робіт: дизайн; експрес-обслуговування; "Під ключ"; частковий ремонт; утеплення стін. Можемо виконати і економзамовлення, і масштабний ремонт заміських будинків

Реклама

Конкуренція тут висока, адже в столиці ремонтують житло і столичні майстри, і гастарбайтери, а це, за скромними оцінками, більше 800-1000 бригад. Але свою нішу займемо за рахунок якісних робіт, широкого спектру послуг і гнучких цін.

Наш офіс запрацює на Позняках, оскільки тут будуються багатоповерхівки, і, відповідно, власники нових квартир забезпечать потік замовників. Нам буде потрібен невеликий сайт-візитка з фотогалереєю виконаних робіт, який дозволить збільшити впізнаваність проекту. Ще замовлення плануємо шукати завдяки особистим контактам. У майбутньому ж, як розкрутимося, займемося будівництвом – тобто почнемо зводити будинки під замовлення.

За нашими оцінками, якщо кожні 2 місяці виконувати ремонт "одинички", наш проект окупиться через 2 роки.

Реклама

2. Стартовий капітал

На самому початку власникові доведеться вкластися в інструментарій. При цьому потрібно враховувати, що для роботи знадобиться хоча б одна бригада з п'яти чоловік, куди входять сантехнік, електрик, два-три маляра. Також для повноцінного ремонтного процесу потрібно купити бетономішалку, перфоратор, дриль, болгарку, молотки, кисті, ємності для будматеріалів, спецодяг і т. Д. Разом: 120 тис. грн.

Далі – запускаємо сайт. Розробка "візитки" обійдеться в 5 тис. грн. Також доведеться заплатити за хостинг, домен та технічну підтримку – річний "абонемент" тягне приблизно на 2 тис. грн. Разом: 7 тис. грн.

Ще закупимо "розумну" техніку: ноутбук, принтер, сканер. Це обладнання знадобиться для оновлення контенту на сайті, складання кошторису для замовника, використання графічних програм в процесі ремонту та інше. Разом: 15 тис. грн.

І, нарешті, для роботи потрібно невелике вантажне авто – для перевезення будматеріалів, людей та вирішення інших логістичних завдань. Беушний транспорт нам обійдеться в 150 тис. грн.

Всього: 292 тис. грн.

3. Поточні витрати

Тут враховуємо витрати на оренду офісу. Приміщення на Позняках площею в 20 кв. м обійдеться в 4000 грн. Ще нам знадобиться склад, де будемо зберігати будматеріали та обладнання. Його оренда, з урахуванням площі в 80 кв. м, тягне на 2400 грн. Не забуваємо про "комуналку": загальна оплата електроенергії, інтернету, води обійдеться приблизно в 2000 грн. Ще 2000 грн включимо на закупівлю миючих засобів, канцтоварів, бензину. Разом: 10,4 тис. грн.

Далі враховуємо фонд зарплати. На роботу в офіс візьмемо адміністратора (5000 грн), який відповідатиме на дзвінки, оновлювати сайт, складати звіти для податкової, при необхідності – прибирати приміщення. Що стосується зарплат для бригади, то ці гроші не потрібно включати в поточні витрати. Справа в тому, що майстри заробляють відрядно або за фактом виконаної роботи. Тобто бригада отримує, в середньому, 50% від загальної суми ремонтних. За таким же принципом буде заробляти і власник компанії, який є бригадиром безпосередньо на об'єктах.

Також не завадить закласти 5000 грн на оновлення або ремонт робочих інструментів і ліквідацію форс-мажорів.

Всього: 20,4 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Кращий спосіб знайти замовника – це скористатися особистими зв'язками. Тому на старті обдзвонити всіх знайомих і повідомимо, що займаємося ремонтом житла. З тими ж, хто зацікавиться нашими послугами, обговоримо умови співпраці: по-перше, оплату можна робити поетапно; по-друге, за підсумком виконаних робіт буде надана гарантія терміном на рік. Крім того, якщо проект з ремонту житла планується масштабний, можна домовитися про знижки. Приміром, вбудовані меблі на кухню можна встановити зі знижкою в 20%.

Не завадять можливості інтернету. Можна створити іменні сторінки в соціальних мережах, а також розповісти про наші послуги на біржах онлайн-оголошень. Будуть корисні і можливості ресурсів-скидочників на кшталт "Покупона".

В якості фішки добре б використовувати ексклюзивні пропозиції: наприклад, організувати прийом замовлень по інтернету з подальшим безкоштовним виїздом майстра для оцінки обсягів майбутнього ремонту.

5. Окупність проекту, ризики

Скільки заробимо. Наша бригада виконає ремонт "під ключ" в "однушке" площею 40 кв. м за 2 місяці. Будматеріали нам буде оплачувати власник житла (260 тис. грн.). За роботу бригади ми візьмемо з нього 130 тис. грн. З цих грошей ми розраховуємося з майстрами (65 тис. грн.), А ще 65 тис. грн – дохід фірми за два місяці. Мінусуємо поточні витрати (40,8 тис. грн за два місяці), отримуємо 12,1 тис. грн на місяць. А з урахуванням стартових витрат (292 тис. грн.), Розуміємо, що наш проект почне окупатися через 2 роки.

Ризики. У кризу менше клієнтів. Тоді можна зосередитися на економзамовленнях.

На фото: дизайн-проект В.Хмури

Головний інструмент – репутація

Успішний бізнес в сегменті ремонту житла можна побудувати лише за умови, що власник компанії є за освітою інженером, будівельником, технарем, або ж довгий час працював у цьому напрямку. "Будь-який вид ремонту – заміна вікон, створення дизайн-проекту, монтаж натяжних стель, – вимагає розуміння процесів. Тому важливо, щоб сам підприємець був будівельником. Або ж потрібно знайти надійного партнера, який зможе контролювати роботу бригади і постачання матеріалів, спілкуватися з замовником. Але без досвіду роботи в цій сфері відкривати свою компанію по ремонту квартир і будинків не має сенсу", – вважає столичний дизайнер Володимир Хмура.

Керівник приватної будівельної компанії "Технополіс" Сергій Солапанов додає: крім будівельного досвіду, в цьому бізнесі потрібно постійно поповнювати свою "базу даних". "Наприклад, дизайнерам потрібно стежити за модними тенденціями в інтер'єрі, а будівельникам корисно цікавитися, які нові виробники з'явилися на ринку; розширено чи асортимент, умовно, по фарбах; чи змінилися властивості матеріалів або технології їх застосування. Ці знання, як правило, можна почерпнути на спеціалізованих виставках і майстер-класах, в галузевих журналах", – зазначає підприємець.

Такий фундамент дозволяє цьому бізнесу триматися на плаву навіть у кризу, вважають експерти. "Зараз замовникам потрібен недорогий, але якісний ремонт. Тому якщо бригада трудиться добротно, у таких майстрів завжди будуть клієнти, оскільки спрацьовує принцип "сарафанного радіо": замовники рекомендують фахівців з ремонту своїм друзям і знайомим. Треба пам'ятати, що репутація в цьому бізнесі – основна запорука виживання в складних економічних умовах", – упевнений Сергій Костецький.

На фото: дизайн-проект В.Хмури

Інвестуємо у справу поступово

Ремонтний бізнес цікавий тим, що тут можливі невеликі фінансові вкладення для старту. "Головне – придбати весь набір інструментів для роботи. Знадобитися можуть бетономішалка, перфоратор, дриль, болгарка і т. д. Ці витрати обійдуться приблизно в $5000, або 125 тис. грн, і таких інвестицій для запуску компанії з ремонту житла більш ніж достатньо. У перспективі можна вкластися в недорогий сайт, де будуть виставлені портфоліо з фотографій з прикладами відремонтованих квартир. А коли прибуток буде відчутна, не завадить придбати невеликий вантажний автомобіль ", – пояснює бізнесмен Сергій Солапанов.

Не варто спочатку вкладатися в оренду офісу або складу, радять знаючі люди. "На старті такі витрати зайві: за фактом офіс потрібен буде, коли буде великий набір інструментів або багато будматеріалів. А якщо такий необхідності не виникає, то можна без проблем працювати вдома, а робочі приналежності зберігати в гаражі", – упевнений дизайнер Володимир Хмура. За його словами, коли бізнес стане на ноги, можна замислитися над тим, щоб взяти в оренду офісне приміщення: "Бажано орендувати невеликий і якісно відремонтований офіс, неподалік від центру міста. А от у самому центрі працювати не варто: у кризу таке місце розташування клієнти сприймають негативно, мовляв, послуги у цієї компанії можуть бути дорогими".

Також в цьому бізнесі заощадити можна і на співробітниках. "Як правило, майстрів не оформляють офіційно, їм платять за фактом виконаної роботи. Хороший майстер сьогодні може заробити близько 10-12 тис. грн на місяць. Прожити на ці гроші можна, але надприбутків очікувати не варто", – говорить аналітик Сергій Костецький.

На фото: дизайн-проект В.Хмури

Залучаємо клієнтів гарантіями і майстрами

Якісний ремонт житла забезпечує тільки професійна бригада. Тому власники будкомпаній особливу увагу приділяють кадрових питань, зазначає дизайнер Володимир Хмура. "Зазвичай в бригаді – 4-5 різнопрофільних фахівців, які можуть відремонтувати квартиру" під ключ ": електрик, сантехнік, і 2-3 маляра. У такі команди майстра підбираються за рекомендацією. Але серед них трапляються і недисципліновані, і п'ють, і неякісно працюють... Такі кадри відсіваються відразу. А кістяк розумних фахівців, з якими готовий співпрацювати, напрацьовується роками. Як правило, хорошого майстра вдається знайти лише після того, як відсієш кілька десятків горе-фахівців ", – пояснює Хмура. Але, за його словами, якою б високопрофесійною не була бригада, контролювати якість їх роботи треба постійно: "Якщо що недогляд, шлюб ремонту видно в кінці – наприклад, коли клеїш шпалери, а стіни толком не оштукатурені. У таких ситуаціях доведеться щось переробляти, ще й за свій рахунок".

ЗАМОВНИКИ. Важливо налагодити також нормальні відносини з клієнтами. "Оптимальною формулою розрахунку із замовниками є поетапна оплата ремонтних робіт. Умовно – якщо на кожному етапі оплачується повністю закупівля будматеріалів і частково – праця майстрів. А після того, як робота виконана і у замовника немає претензій, погашається частина, що залишилася грошей. Такі фінансові взаємовідносини з замовником дозволяють спокійно робити ремонт, ліквідувати недоробки, і обговорювати побажання клієнта. Крім того, якщо через курсових коливань дорожчає робота або матеріали, клієнти в основному нормально оплачують подорожчав цемент, шпалери і т. Д. До того ж, поетапний розрахунок захищає сторони від "кидалова", коли виконується замовлення", – говорить Сергій Солапанов . Підприємець уточнює: щоб у клієнтів залишилися хороші враження від співпраці з ремонтниками, потрібно запропонувати власникам житла гарантію на весь обсяг ремонту терміном на півроку-рік: "До того ж, дрібні роботи – наприклад, переважити люстру, – можна робити безкоштовно".