Як заробити на атракціоні квадрокоптерів: бізнес-план

20 серпня 2017, 09:42
На розвагах з дроном можна отримувати дохід понад 22 тис. грн на місяць

Розумні технології активно вриваються в повсякденне життя українців – у вигляді дронів , гіроскутерів , окулярів віртуальної реальності . Все це викликає величезний інтерес у дітей і молоді , що однозначно дає прекрасну можливість відкрити свою невеличку справу , пов'язану з продажем цього обладнання та аксесуарів , його ремонтом , розробкою унікальної розважальної послуги та ін . Тому " Сегодня" вивчила перспективи запуску в Києві атракціону з використанням квадрокоптерів .

Бізнес-план аттракціону із залученням квадрокоптерів

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві новий атракціон " Вище хмар " . Запропонуємо людям " полоскотати нерви " в віртуальному світі польоту . Випробувати нові відчуття можна буде , надівши відеоокуляри , з'єднані по зв'язку з квадрокоптером . І коли дрон відправляється в політ , клієнт бачить всю картинку так , ніби сам ширяє , немов птах . За оцінками , якщо щодня нашими послугами скористається четверо осіб із середнім чеком в 250 грн , наш проект окупиться максимум за 4 місяці .

2. Стартовий капітал

Реклама

Для запуску проекту нам знадобиться вкластися в устаткування . Придбаємо дрон , пульт , зарядку , допкомплект пропелерів , пару батарей , відеоокуляри , смартфон , ноутбук , модем – роутер для виходу в інтернет і т . д . ( 80 тис . грн ) . Ще нам потрібно мінімум меблів , щоб було комфортно працювати на виїзді . Для цього купимо пару розкладних шезлонгів (2000 грн ) .

Не забуваємо про знання : закладемо 3000 грн на спеціальні курси , де навчимося правилами пілотування квадрокоптером .

ВСЬОГО: 85 тис. грн на старті

3. Поточні витрати

Реклама

Раз працювати будемо на виїзді , значить , свій офіс нам не потрібен , оскільки обладнання збираємося зберігати вдома . Також не плануємо наймати співробітників – адже з ключовими функціями впорається власник бізнесу . В результаті враховуємо такі витрати: інтернет і мобільний зв'язок – до 300 грн , зарплата адміністратора ( тобто підприємця ) – 5000 грн , витрати на паливо для свого авто – 2000 грн . Цього цілком достатньо , щоб на старті забезпечити роботу нашого бізнесу .

ВСЬОГО: 7,3 тис. грн в місяць

4. Маркетинг, реклама

Для популяризації проекту потрібно представництво в інтернеті . Відкриємо простий сайт – візитку ( до 4000 грн ) . Потрібен і домен з хостингом , терміном на рік ( близько 1500 грн ) . На сайті коротко розповімо про бізнес , розмістимо фотографії , ціни та контакти . Запустимо і сторінки в ФБ і " Інстаграмі " : тут будемо розміщувати відеозвіти про польоти дрона і захоплення замовників , придумаємо акції , анонсуємо точки нашого пересування в парках .

ВСЬОГО: 5,5 тис. грн на старті

5. Окупність проекту

За оцінками експертів, собівартість хвилини польоту, з урахуванням зносу обладнання, становить 2 грн. Оскільки атракціон новий і не має конкуренції, ставимо для клієнтів вартість хвилини польоту в 50 грн. Тобто, якщо щодня нашою послугою зацікавляться 4 клієнта із середнім чеком по 250 грн за 5 хвилин польоту, то за місяць заробимо 30 тис. грн. Мінусуємо поточні (7,3 тис.) витрати, отримуємо 22,7 тис. грн. З урахуванням стартових (85 тис.) і маркетингових (5,5 тис.) вкладень (всього 90,5 тис. грн), проект окупиться за 4 місяці – тобто, за літній сезон. А в кінці сезону можна продати обладнання та вийти на непоганий прибуток: уцінка складе близько 30% вартості.

Дані бізнес-плану: розрахунки "Сегодня", за допомогою компанії QUADROCOPTER.ua.

Широке поле діяльності

Квадрокоптера популярні в усьому світі, і є перспективною ідеєю для впровадження в будь-якому сегменті економіки, вважає керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. "Технології активно підхоплюють українські компанії: одні виробляють і продають квадрокоптери з аксесуарами, допомагають в обслуговуванні та ремонті. Інші навчають людей майстерності пілотування дронів. Треті розробляють програмне забезпечення, яке допомагає клієнтам вирішувати специфічні завдання, скажімо, в розважальних або бізнесових цілях", – уточнює Забловський.

У свою чергу, глава Асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос зазначає, що дрони вже давно і успішно застосовують в поточних процесах корпоративні клієнти. "На мій погляд, ці замовники займають близько 80-90% нашого ринку використання квадрокоптерів. Власники бізнесу можуть замовляти зйомки великих об'єктів нерухомості – як будуються, так і готових. Потім зроблені дронамі фотографії або відео викладаються на сайті або використовуються при монтажі корпоративних фільмів. Крім того, дрони поступово відходять в допсистему охоронних заходів. А все тому, що так можна перевіряти, чи закриті ворота, двері і вікна, чи немає на об'єкті сторонніх людей і т. д. в результаті ситуацію зі спостереження за тим же АСТН особняком можна постійно тримати під контролем, а в разі форс-мажору група безпеки в терміновому порядку виїде за адресою. Нарешті, квадрокоптери ефективно використовують в сільському господарстві: так простіше перевіряти поле, скажімо, в 50 гектарів, не об'їжджаючи посіви самостійно, і складати план роботи на наступний день", – перераховує Кривонос.

А Забловський впевнений , що наступним кроком у використанні квадрокоптера стане аналіз Big Data . " Майбутнє в цьому бізнесі буде зосереджено на аналізі великої кількості даних для корпоративних клієнтів , виходячи із зібраної дронамі інформації . А експерти , виходячи з цих відомостей , готуватимуть рекомендації для клієнта . Наприклад , якщо мова йде про поля , можна аналізувати , яка вологість і які хімікати використовуються і т . д . Все це елементи розумного землеробства " , – уточнює Забловський .

Створюємо ексклюзивний продукт

Квадрокоптери активно використовують в комерційних і військових цілях, але і потребсегмент залишається затребуваним. "Якщо говорити про мікробізнес, то дрони можна непогано застосовувати в розвагах. Фото- або відеозйомка весіль або випускних – непогана додаткова фішка в бізнесі з оренди дронів або в переліку послуг творчих студій. А ще за допомогою квадрокоптера можна знімати, скажімо, види природи або міські пейзажі і потім продавати контент журналам, сайтам. І, звичайно, не забуваємо про можливості застосовувати дронів в доставці продуктів або організації сюрпризів для рідних. Не виключено, що в найближчому майбутньому такі послуги будуть пропонувати інтернет- магазини або піцерії, оскільки ця фішка дозволить залучити нових клієнтів", – наводить приклади Андрій Забловський. Андрій Кривонос доповнює: щоб малий і середній бізнес виявився успішним зі старту, потрібно знайти унікальну ідею або нішу, де можна першим запропонувати такий продукт, якого поки немає на ринку: "Нові ідеї можна шукати за кордоном, але потрібні максимальна закоханість у цю справу і шалене бажання працювати. І якщо бізнес цікавий власнику – він з палаючими очима розповідає навколо про свій продукт. Тоді людей можна захопити ідеєю, і вони точно можуть стати новими клієнтами".

ВСЕ САМІ. Підприємці, які давно використовують дрони в своєму бізнесі, радять новачкам уважно зважити всі за і проти використання обладнання. "Якщо купуєш квадрокоптер для невеликої справи – краще ним займатися самостійно, тому що хороший апарат коштує від $ 1000 і вище. Тобто доведеться бути одночасно пілотом, комерсантом, менеджером. Інакше завжди буде побоювання, що клієнти можуть зламати дрон. Так що перш ніж реалізувати ідею, потрібно прописати бізнес-план; зрозуміти, хто є цільовою аудиторією; бути впевненим, що в разі невдачі вдасться проявити себе в новому напрямку або вигідно продати дрон", – говорить фотограф Антон Сущенко, який використовує в своїй роботі квадр окоптери.

Вивчаємо технічні тонкощі

Якщо підприємець хоче придбати добротний квадрокоптер, варто звернути увагу не тільки на характеристики обладнання, а й розібратися, чи підійде конкретна модель для вирішення бізнес-завдань. "Основні характеристики квадрокоптера – час польоту, дальність і якість камери. Тому якщо людині потрібен якісний дрон, який буде добре знімати з повітря – потрібно пошукати на дошках оголошень беушний апарат з камерою 4К (роздільна здатність в 4000 пікселів по горизонталі. – Авт.) , і купити його за $ 700. А якщо говорити про атракціон з польотів на дронах, краще купити квадрокоптер, сумісний з відеоокулярами. Такі апарати коштують десь від $ 1200", – говорить директор DJI Store Kyiv Тарас Трояк.

Також експерти рекомендують перед покупкою протестувати дрон: як правило, в сервісних центрах діагностика коштує близько 400 грн. Дуже важливо пройти курси, де навчають управлінню квадрокоптером, щоб не розбити апарат в перший же його політ. Обійдуться нові знання десь в 3 тис. грн. а займуть близько трьох годин. "Людині пояснюють базові правила пілотування, правила польотів в повітряному просторі, правила обслуговування квадрокоптера, навчають на практиці, як управляти дроном. А в кінці вона здає тест і отримує сертифікат пілота", – роз'яснює Тарас Трояк.

При цьому експерти звертають увагу на те, що будь-який бізнес, пов'язаний з квадрокоптером, є сезонним: за інструкціями виробників, дрон можна експлуатувати в дощову погоду і при мінусових температурах. Втім, підприємці використовують квадрокоптери в таких умовах, просто роблять це акуратно. Для цього треба ретельно підготувати апарат до польоту: добре зарядити батарею і захистити сам апарат від холоду і вологи. Тут, наприклад, стане в нагоді чохол-муфта для пульта управління: це дасть дрону можливість безпечно політати, скажімо, на лижних курортах. "Але потрібно враховувати, що звичайний цикл життя дрона становить два роки. Тобто, якщо дрон використовується в бізнесі, бажано закладати кошти на витрати, пов'язані з купівлею апарату, аксесуарів або ремонту", – пояснює Тарас Трояк. А гарантія при покупці дронів становить приблизно рік – так що якщо з новим апаратом виникнуть проблеми, їх можна буде вирішити безкоштовно.