Як запустити бізнес на квестах: бізнес-план

10 грудня 2016, 07:54
На організації квест-кімнати для дітей можна заробити 5,7 тис. грн на місяць

i.ytimg.com

Під час кризи люди шукають яскраві емоції: це допомагає відволіктися від насущних проблем. І тут на допомогу можуть прийти не тільки звичні розваги типу походу в кіно або кафе, а й адреналінові заходи – на зразок стрибків з парашутом або проходження квестів. "Інтерес до квестів в Україні з'явився давно, ще років 10 тому. Весь цей час люди намагалися командно брати участь у найрізноманітніших іграх – в кімнатах, на авто, велосипедах, гідроциклах ... Десь 1,5-2 роки тому пік інтересу до квестів пройшов – позначилося перенасичення пропозиції. Але як тільки з ринку підуть нецікаві проекти, що зараз і відбувається, попит населення до цих розваг знову виросте, оскільки з'являться нові квестові ідеї", – розповідає голова Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. За його словами, в умовах розвитку ринку з'являються нові тенденції: "Зараз, наприклад, в моду входить використання в квестах живих акторів, і виділяється окремий напрямок квестів – для дітей". "Сегодня" вирішила промацати нову хвилю квестів і вивчила перспективи запуску дитячої квест-кімнати в Києві (див. бізнес-план).

1. Опис проекту

Реклама

Запускаємо в Києві квест-кімнату для дітей "Лабіринт". Орієнтуємося на командні ігри до 5 осіб. Придумаємо кілька сценаріїв, щоб могли в квестах брати участь дітки 5-14 років. Постараємося записувати команди, де дітвора одного віку. При бажанні зможуть брати участь батьки. Тематика сценаріїв буде ігрова – в основі сюжетів будуть відомі "Покемони", "Губка Боб" та ін. Включимо в гру і загадки, і розвиваючі ігри – кубики, конструктори та ін. Крім квестів безпосередньо на нашій території, батьки зможуть замовляти квести для проведення будинки або в кафе. За оцінками, якщо щодня в квестах братиме участь по 3 команди, проект окупиться за 2,5 роки.

2. Стартовий капітал

Для проекту орендуємо двокімнатну квартиру (60 кв. М) на Позняках. Потрібен варіант з ремонтом і мінімумом меблів, адже доведеться декорувати кімнати під квести. Робочий простір використовуємо так: в кухні буде зона для адміністратора, де зустрічатимуть гравців, а дві кімнати будуть приміщеннями-трансформерами під квести. Постараємося в одній кімнаті зробити по 2-3 квесту для молодшого віку, в іншого – для старшого. Використовуємо тематичні фото та постери, м'які іграшки, меблі, картини, негроміздкі меблі і атрибути (крісло-мішок, тумбочка, канати для перетягування тощо). Важливо, щоб в приміщенні була шафа-купе або комора для зберігання декору. Також потрібно буде купити два ноутбуки з МФУ, модем, камери, рації та інші техдрібниці.

Реклама

РАЗОМ: 130—150 тис. грн.

3. Поточні витрати

Тут закладаємо оренду і ЖКП – 10 тис . грн . Також враховуємо оплату мобзв'язку і інтернету – до 300 грн . Крім того , враховуємо покупку канцтоварів та миючих , солодощів та чаю , подарунків для переможців , а також форс – мажорів на кшталт ремонту техніки або дрібне оновлення декору . На ці цілі відкладемо до 4 тис . грн . Разом : 14,3 тис . грн .

Реклама

КОМАНДА . На старті власник бізнесу буде займатися функціями адміністратора (5000 грн ) – приймати замовлення , оновлювати сайт і соцмережі , стежити за порядком . Також потрібні два оператора – провідні квестів ( зміна через день , 300 грн / день ) . Вести бухгалтерію буде підприємець , а прибиранням займуться оператори . Разом : 14 тис . грн .

РАЗОМ: 28,3 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Тут потрібно враховувати витрати по створенню сайту: його розробка, а також хостинг і домен терміном на рік обійдеться в 20-25 тис. грн. Тут ми будемо розміщувати фотографії і опис наших квестів, ціни на послуги, контактні дані, відгуки гравців тощо. Крім того, скористаємося для самореклами безкоштовними можливостями соцмереж – "Фейсбуку" і "Інстаграма". Там організуємо спеціальні сторінки. А ще розмістимо пости про наші послуги на онлайн-дошках оголошень і дошках-скідочніках. Крім цього, будемо постійно креативити цікаві бонуси і знижки. Наприклад, "П'ята гра в подарунок!" або "В день народження іменинник грає безкоштовно!". А ще надрукуємо візитки і флаєри, створимо базу поштової розсилки тощо.

РАЗОМ: 30 тис. на старті и 2 тис. грн в місяць.

5. Окупність проекту, ризики

Наші квести для дітей коштуватимуть по 100 грн на людину – з розрахунку команди на 4 гравців і при проходженні квесту за годину. Це означає, що за годину на одній команді ми зможемо заробити 400 грн. Тобто, для нормальної роботи проекту потрібно, щоб до нас приходили по 3 команди в день. Тоді щомісяця доходи складуть 36 тис. грн. Мінусуєм поточні (28,3 тис. грн) і маркетингові (2000 грн) витрати (всього 30,3 тис. грн), отримуємо 5,7 тис. грн. Виходить, що при стартових (150 тис. грн) і маркетингових (30 тис. грн) витратах (всього 180 тис. грн) проект окупиться приблизно за 2 з половиною роки.

Варто відзначити , що наші квести , крім класичного заробітку в приміщеннях , працюватимуть у форматі виїзних заходів , що актуально , наприклад , в новорічні свята . Крім цього , з часом розширимо діапазон розваг новими квестами , а також впровадимо нові фішки – наприклад , закупимо костюми для провідних квестів і будемо наряджати гравців в стилістиці гри – наприклад , в піратів .

РИЗИКИ . У бізнесі можуть виникнути проблеми – це можуть бути низькі сезони , зростання оренди приміщення або висока конкуренція . Конкуренцію поки можна подолати тим , що дитячих квестів пропонують небагато. У низький річний сезон можна сконцентруватися на виїзних заходах . А поточні витрати знизити можна , якщо взяти в партнери людини зі своїм приміщенням .

Три речі для успішного старту

Якщо підприємець хоче запустити свою квест-кімнату, він повинен запам'ятати: то, що представляє собою видовищну і динамічну гру, насправді – складний в організації бізнес. "Проблема квестів – що це системний бізнес. Тому хороший проект буде успішним лише в разі, якщо він правильно організований. Якщо людина вирішила запустити власний квест, тоді потрібно враховувати три важливих складових: сценарну частину, інженерну та бізнесову", – роз'яснює Кривонос. По-перше, важливо розробити цікавий сценарій – з несподіваними ходами, оригінальними загадками і нестандартної розв'язкою. По-друге, потрібно правильно підібрати приміщення – з вдалим місцем розташування в місті і невисокою орендною платою. "При цьому важливо знайти грамотних підрядників, які відремонтують квест-кімнати згідно стилістиці сценарію. Крім того, важливо придумати оригінальні технічні рішення, тому що, наприклад, пошук лицарських обладунків або імітація вовчого виття також вимагають часу і зусиль", – перераховує Кривонос.

По-третє, вже на етапі запуску квест-кімнати важливо розробити стратегію по залученню клієнтів. "Потрібно розуміти, що основна аудиторія квестів – молодь до 35. Хоча можуть сюди приходити і діти, і люди 40-50 років. Але раз ключовий клієнт – молодь, потрібно правильно просувати свій проект – зосередитися на розкручуванні в інтернеті, соціальних мережах, запропонувати людям креативні бонуси, подарунки та знижки. Адже якщо ідея квест-кімнати не стане популярною, її доведеться покращувати або і зовсім міняти, інакше є ризик не окупити початкові витрати", – говорить Кривонос. А інвестиції в запуск квест-кімнати досить відчутні – за оцінками експертів, початкові витрати стартують від $ 10-15 тис. "Гарна квест-кімната може працювати мінімум 2-3 роки, хоча її корисно трохи видозмінювати кожні 3-6 місяців. Адже якщо додаєш якісь родзинки в декораціях або технології, то можуть прийти команди, які раніше тут побували. Але, в будь-якому випадку, витрати повинні окупитися за півроку-рік – тоді квест-кімната дійсно бізнесово успішна", – зазначає Кривонос.

Слідкуємо за модними темами

Як зазначають підприємці, зараз при запуску квест-кімнат може "вистрілити" будь-який тематичний сценарій: відомі казки ( "Аліса в Країні чудес", "Чарівник країни ОЗ"), популярні кіно або ігри ( "Гра престолів", "П'ятий елемент") , а також улюблені історичні персонажі (Володимир Красне Сонечко, Богдан Хмельницький). "Потрібно чітко розуміти, якою буде хід сценарію в кімнаті, яку, як правило, команда з 2-4 осіб повинна пройти десь за годину. Тому варто при створенні сюжету дотримати певний баланс. Можна запустити звичайну аркаду (гра з примітивним процесом. – Авт.). А можна включити в гру 7-8 загадок або завдання на спостережливість. А ще бажано використовувати пару атракціонів, але які логічно включаються в стиль і хід гри. Адже, як мінімум, дивно виглядає настільний футбол в якомусь лицарському квесті", – рекомендує Павло Семенюк, співзасновник мережі квест-кімнат "Вихід". За його словами, потрібно щоб сюжет гри був виписаний складно, логічно, не мав двох рішень одночасно і не змушував гравців повертатися назад.

ТСЕТИ. В цілому підготовка квест-кімнати займає десь 6-12 місяців – адже, крім написання сюжету, потрібно знайти приміщення, відремонтувати його і протестувати. "Перед запуском проекту слід протестувати проект серед команд з вулиці, професійних квестерів і знайомих. Грамотне тестування включає три етапи – швидкість, нервозність і вандалізм. І якщо за підсумками тестування виникає необхідність щось покращувати, то потрібно це зробити. А все тому, що клієнтам потрібно надавати не сирий продукт, а хороший сервіс", – говорить Ілля Проскурін, керівник квест-мережі" Ізоляція ".

Також важливо , щоб квест – кімнати були під контролем , тому в цьому бізнесі , особливо мережевому , доречна посаду контролера . " Ця людина переглядає камери спостереження квест – кімнат , стежить за спілкуванням команд з оператором . А ще 1-2 рази в тиждень об'їжджає квест – кімнати , щоб перевірити , чи немає поломок в декораціях або техніці . На підставі цієї інформації можна проводити роботу над помилками , щоб удосконалювати бізнес " , – зазначає Семенюк .

Шукаємо приміщення і співробітників

Потрібно серйозно поставитися до вибору приміщення під квест. "Оптимальні центр міста або місця тусовок. Можна дивитися підвали або поверхи як житлового, так і нежитлового фонду типу офісів, ТРЦ. Головне, щоб сусіди були толерантні до квестів", – радить Павло Семенюк. За його словами, стандартів в підборі метражу приміщень для квест-кімнати немає: "Раніше золотим стандартом було 35 кв. м на кімнату. Але є кімнати і по 18 кв. м, які популярніші, ніж кімнати в 200 кв. м. Тут все залежить від того, як використовується кожен сантиметр і наскільки цікавий антураж ". Підприємець уточнює, що ремонт квест-кімнати займає мінімум два місяці, тому варто домовитися з власникам щодо орендних канікулах: "Можна домовитися про канікули на 2-6 місяців, тобто на період ремонту. Або, як варіант, про нижчою ставкою оренди. такі домовленості спрощують фінвитрати при запуску квест-кімнати". Також важливо в квест-кімнаті організувати хол, безпосередньо приміщення для гри і окрему операторську – для віддалених підказок оператора гравцям.

КОМАНДА . Важливо підготувати грамотну команду . " Вікових обмежень для роботи адміністратором , оператором немає . Людині може бути 20-30 років і більше . Головне , щоб людина була легка у спілкуванні і привертала до себе . А якщо немає досвіду – нестрашно : все одно співробітники проходять навчання , перш ніж приступають до роботі , адже кожна квест – кімната має особливості " , – говорить Ілля Проскурін .

УСПІХ . Чи стане нова квест – кімната прибутковою , можна зрозуміти буквально за місяць . " Досить , щоб пройшли 10-15 команд . І на підставі їх опитувань зрозуміти , чи відбудеться проект . В цілому , щоб кімната окупала витрати , потрібно орієнтуватися на її завантаження хоча б на 3-5 ігор в день . При цьому в команді має бути по 2-5 осіб , оскільки на таке число гравців , як правило , і розраховані квест – кімнати " , – уточнює Проскурін .

При цьому експерти рекомендують ретельно подумати перед запуском бізнесу : відкриватися самостійно або за франшизою . " На ринку дійсно є конкуренція . Квест – кімнат багато . Якщо у підприємця є розуміння , як працює цей бізнес , можна стартувати самому , а якщо є сумніви , краще йти в мережу і працювати по франшизі . Тут допоможе в розвитку квест – кімнати вже відомий бренд мережі , доступ до клієнтської бази і маркетингова підтримка " , – говорить Андрій Кривонос .