Який вигляд мають пустельні баггі армії США

15 листопада 2016, 07:37
Для ведення бойових дій в пустелях потрібні дуже специфічні бойові машини, близькі по рівню підготовки до ралійних болідів

Light Strike Vehicle

Що спільного у ралі і війни? З першого погляду – нічого. Але з другого виявляється, що для ведення бойових дій в пустелях потрібні дуже специфічні бойові машини, близькі по рівня підготовки до ралійних болідів. Ось тут-то і з'являється на горизонті компанія Chenowth – гоночна команда, що отримала армійський контракт, – пишет "Популярна Механіка".

Основною специфікою Chenowth були і залишаються гоночні баггі. Ралійні машини її конструкції брали участь в численних "Ралі Дакар", всіляких бахах і інших різновидах позашляхових гонок. Але в 1980-х компанія виграла армійський контракт на розробку швидкого військового баггі, здатного пересуватися по піщаних дюнах, несучи при цьому значну масу зброї і бойової екіпіровки. У 1982 році на світ з'явився автомобіль Fast Attack Vehicle (FAV).

Fast Attack Vehicle (FAV)

Реклама

У першій партії було 120 FAV – але реально машини аж до початку 1990-х простоювали. Першою їх великою операцією стала війна в Кувейті. Під час "Бурі в пустелі" саме FAV стали першими транспортними засобами, що увійшли до столиці Кувейту – і пересувалися вони зовсім не по дорогах. Машини оснащувалися 2-літровими 200-сильними двигунами Volkswagen, важили 680 кг і могли проїхати 320 км на одній заправці, максимальна швидкість становила 97 км/год. У той же 1991-му машини отримали іншу назву (за документами) – Desert Patrol Vehicle (DPV).

Desert Patrol Vehicle (DPV)

Реклама



Бойове застосування виявило ряд недоліків. Потрібно було підвищувати потужність і вантажопідйомність автомобіля (вони могли нести масу, приблизно рівну власній). Тому Chenowth Racing Products, Inc. розробили в другому поколінні – Light Strike Vehicle (LSV). Ця машина важила 960 кг, розганяла до 130 км/год і могла нести значно більше вантажу, зокрема, вона стандартно озброювалася 12,7-мм M2, 5-56-мм M249 SAW LMG, 7,62 M60 і двома протитанковими AT4. Загалом, це був майже танк. LSV використовується до цього часу і, крім США, стоїть на озброєнні Греції, Кувейту, Мексики, Оману, Португалії, Іспанії та Бангладеш.

Light Strike Vehicle (LSV)



Нарешті, в 1996 році з'явилося третє, заключне покоління баггі армії США – Advanced Light Strike Vehicle (ALSV). Це був ще важчий монстр масою 1600 кг зі 160-сильним двигуном, здатним "затягувати" машину в повному спорядженні на 75-градусні схили. Баггі продумували так, щоб його міг транспортувати стандартний армійський вертоліт, скажімо, CH-47 Chinook.

Реклама

Advanced Light Strike Vehicle (ALSV)



Незважаючи на успішну "армійську кар'єру", компанія Chenowth на сьогоднішній день існує лише на папері і не виробляє техніку – ні військову, ні спортивну. Проте, її баггі регулярно використовуються армією США в різних війнах і антитерористичних операціях.