Як вибрати багатофункціональний причіп і скільки це коштує

19 березня 2016, 11:00
Визначаємося з розмірами і не забуваємо подивитися на підвіски

Причепи бувають різними і використовувати їх можна теж по-

Причіп для легкового автомобіля – це можливості, що далеко виходять за межі його багажника. А головне – сам багажник завжди залишатиметься чистим. Зараз, напередодні початку дачного сезону, про придбання причепа замислюються багато власників землі за містом, а також ті, кому доводиться перевозити великі вантажі по місту.

Незважаючи на позірну простоту, вибір причепа вимагає певних знань і дотримання правил, якими з вами ділиться "Сегодня".

МАСА ПРИЧЕПА ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ВАГИ АВТО

Реклама

За вантажопідйомностю причепи для легкових автомобілів діляться на дві групи: перша – з максимальною масою не більше 0,75 т, друга – від 0,75 до 3,5 т. Вибираючи причіп за принципом ваги, варто пам'ятати кілька правових моментів. По-перше, максимальна маса причепа з вантажем не може перевищувати маси спорядженого автомобіля. По-друге, якщо у водія права категорії "В", загальна маса зв'язки "автомобіль + причіп" не може перевищувати 3,5 т.

Якщо загальна маса причепа становить понад 750 кг або більше половини маси автомобіля без навантаження – він повинен бути обладнаний гальмами.

Ще один, часто найбільш істотний обмежувач маси причепа – це сам автомобіль. У його документації обов'язково вказується максимально допустима маса причепа на буксирі.

Реклама

УВАГА НА ПІДВІСКИ І КОЛЕСА

Тип підвіски причепа впливає як на його ціну, так і на зручність експлуатації. Найчастіше причепи оснащуються ресорною, важільно-пружинною або резино-жгутовою підвіскою, набагато рідше – торсіонною. Ресорна – найпростіша і дешева в ремонті, але якщо доведеться буксирувати незавантажений причіп, ресори не зможуть нормально гасити дорожні нерівності. Тому якщо вибирати ресорну підвіску, то краще, якщо вона буде укомплектована амортизаторами. Резино-джгутова підвіска практично не вимагає обслуговування, як і торсіонна. Але якщо справа дійде до ремонту, це буде непросто. Зате прохідність причепа з такими підвісками вище, ніж у ресорних або пружинних, адже їх елементи знаходяться набагато вище, ніж ресори. Тим, хто вибирає причіп для того, щоб довезти вантаж до дачі по грунтових дорогах, варто врахувати цей момент.

По можливості варто вибирати причіп з маточинами, аналогічними автомобільним. Дуже добре, якщо будуть збігатися і розміри коліс, тоді в разі проколу можна використовувати запасне колесо. До речі, перед початком експлуатації причепа варто передбачити можливість заміни колеса: адже причіп не комплектується домкратом, а штатний автомобільний, швидше за все, не підійде. Можливо, для причепа доведеться купувати домкрат.

Реклама

ВИБОР КУЗОВА З ВІДКИДНИМИ БОРТАМИ

Його варто вибирати не тільки виходячи з розмірів – але ж саме на розмір звертають увагу в першу чергу. Зручність і практичність причепа також залежать від бортів кузова. Добре, якщо задній борт відкидний – це не тільки робить більш зручними вантажно-розвантажувальні роботи, а й спрощує перевезення негабаритних вантажів. У деяких моделях причепів можна нарощувати борти, завдяки чому з'являється можливість перевезти більше вантажу. Добре, якщо в причепі передбачена можливість установки тенту, і ще краще, якщо він входить в комплект. Тоді можна не переживати за вантажі, які бояться вологи.

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ

Перш ніж почати їздити з причепом, потрібно підготуватися. Заздалегідь встановіть фаркоп, підібравши його так, щоб забезпечити сумісність з дишлом причепа. При установці фаркопа, якщо це робиться самостійно, не забудьте обробити кріпильні точки антикорозійним складом. Обов'язково потрібно підключити розетку тягово-зчіпного пристрою до штатної проводки автомобіля, пропаявши всі з'єднання і ретельно їх заізолювавши – це питання безпеки. Стоп-сигнали, габаритні вогні і покажчики поворотів на причепі повинні дублювати автомобільні.

Зчіпний шар варто рясно змащуйте пластичним мастилом і робіть це періодично, а якщо автомобіль експлуатується без причепа – закривайте його ковпаком, запобігаючи налипанню пилу і піску на мастило і внаслідок абразивного зносу вузла зчеплення.

У СКІЛЬКИ ОБІЙДЕТЬСЯ

Звичайний, "стандартний" причіп, за допомогою якого можна вирішити більшість господарських, дачних, будівельно-ремонтних і інших типових задач, обійдеться не менше ніж в 7000 грн. Модель з високим тентом буде коштувати в півтора рази дорожче – від 10 тис. грн, і приблизно за цю ж суму (10-13 тис.грн) можна придбати причіп-лафет для транспортування човна або гідроцикла. Є ще причепи, в яких можна жити – будиночки на колесах, від простого варіанту до автономної "дачі" з усіма зручностями. Ціни на них вимірюються десятками чи навіть сотнями тисяч гривень. Можна, звичайно, пошукати старий причіп. Але багато заощадити не вдасться: власники причепів не поспішають розлучатися з ними, і пропозицій мало, а стан тих, які все ж продають, нерідко залишає бажати кращого.

ДЕЩО ПРО ПРАВИЛА

Згідно ПДР, їздити по заміських дорогах з причепом можна не швидше 70 км / год, на автомагістралі максимальна дозволена швидкість становить 90 км / год. Крім того, після покупки причіп потрібно поставити на облік, вписавши його дані в свідоцтво про реєстрацію автомобіля та отримавши номерний знак.