Як узаконити "евробляху": всі деталі механізму і спосіб мінімізувати витрати

1 грудня 2018, 07:00
Потрібні документи на право власності, паспорт і послуги брокера

По-новому. У суму платежів входять мито, акциз, податок, послуги брокера і банку: всі нюанси і список необхідних документів / Фото: Анатолiй Бойко

Українці, які придбали автомобілі на єврономерах, поступово починають їх узаконювати, щоб уникнути втрати машини або великих грошових штрафів. За даними Держфіскальної служби (ДФС), в Україні зараз тимчасово перебувають 2,7 млн автомобілів. Зокрема ввезених в режимі "транзит" (на 5 днів, в'їхав користувач) з порушенням термінів вивезення – 110 тис., ввезених в режимі тимчасового ввезення з порушенням термінів (1 рік, в'їхав посередник) – 207 тис., але їх стає все більше. "Сегодня" з'ясував у деталях, як треба діяти людям, щоб без зайвих проблем отримати українську реєстрацію, а також в яких випадках це малореально або економічно невигідно.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Реклама

Які потрібні документи

Нагадаємо, з 25 листопада вступили в силу закони про розмитнення за новими правилами, діє пільговий період в 90 календарних днів (до 12 лютого 2019 р.). Тобто під час ввезення машини на єврономерах можна сплатити половину вартості акцизу, який розраховується за спеціальною формулою і залежить від типу двигуна (бензиновий або дизельний, за останній треба платити більше), його обсягу (чим більший літраж, тим дорожче) і віку автомобіля (чим старший, тим вища плата). Але головне – зібрати необхідний пакет документів для розмитнення. Як роз'яснив нам автоексперт Олексій Мкртчян, необхідні: документ, що підтверджує право власності (договір купівлі-продажу або дарування, рахунок-фактура), техпаспорт на автомобіль, документ про зняття його з обліку в країні, де машина була зареєстрована, український паспорт нового власника і копії перших двох сторінок і сторінки з реєстрацією (пропискою), закордонний паспорт, ідентифікаційний код.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Реклама

Механізм розмитнення

Спікер ДФС Наталя Непряхіна уточнила нам, що для розмитнення автомобіля на єврономерах не потрібно виїжджати і заїжджати на ньому за кордон, досить звернутися на будь-яку регіональну митницю, якщо документи в порядку. Але рекомендується допомога митного брокера, а ця послуга платна. Також брокер допоможе уникнути переплати, якщо на митниці вирішать, що ціна автомобіля занижена, аргументовано довівши, що дана вартість реальна: наприклад, дешевше тому, що машина побувала в ДТП. Після внесення фінансової гарантії в розмірі 100% митних платежів вам оформлять документи, що підтверджують, що автомобіль розмитнений. У суму платежів входять мито (10% вартості машини), акциз, розрахований за формулою (див. вище), ПДВ (20% вартості), також послуги банку та брокера. Останні, за словами Мкртчяна, беруть "за труди" в залежності від вартості ввезеного транспорту, але не менше 200-300 євро. Якщо пропущені терміни вивезення – ще штраф 8500 грн. Також під час постановки автомобіля на облік у сервіс-центрі МВС власнику доведеться розщедритися на українські номери і техпаспорт. Як повідомили нам в Головному сервіс-центрі, для іномарок послуга коштує 563 грн, зокрема 201 грн за бланк техпаспорта, 172 грн за номери, решта – за оформлення. Разом, наприклад, для машини 2010 року випуску з бензиновим двигуном об'ємом 1,5 л, купленої за 2000 євро, за все доведеться доплатити 1400-1500 євро (з урахуванням штрафу).

Продати не можна узаконити

Реклама

Олексій Мкртчян також говорить, що не всі автомобілі на єврономерах вигідно розмитнювати, а більшість узаконити неможливо, адже вони придбані через підставних фізосіб, знайти яких для оформлення договору купівлі-продажу нереально. Перш за все це стосується авто, завезених з Польщі. Навряд чи, за словами експерта, варто розмитнювати недорогі малолітражки віком 15 років і старші, адже в цьому випадку базовий платіж (50 євро) множиться відразу на 15, що можна порівняти з ціною самої машини. А ще треба сплатити мито, штраф, послуги брокера і т. д. Автоексперт Влад Шляховий радить здати такі машини на розбирання. За його підрахунками, самостійний продаж запчастин може принести її реальному господареві навіть більше, ніж він заплатив за авто, але потребуватиме часу і розуміння кон'юнктури ринку. Хоча закон про внесення змін до Митного кодексу загрожує штрафами в 170 тис. грн за розбирання або втрату нерозмитненого авто, але юрист Володимир Столітній уточнив нам, що ця норма почне діяти тільки через півроку.

Нагадаємо, парламентське видання "Голос України" опублікувало закони №8487 та №848 8, які стосуються правил розмитнення автомобілів на єврономерах.

А раніше, 21 листопада, народні депутати розблокували процес підписання законів про "евробляхи". Так, парламентарії не підтримали два проекти постанови, якими пропонувалося скасувати результати голосування за закон. Наступного дня документи підписав спікер Верховної Ради Андрій Парубій, а 23 листопада їх підписав президент Петро Порошенко.