Як розрахувати податок при розмитненні "євробляхи": ДФС навела приклади

6 грудня 2018, 14:28
Правила для електромобілів і гібридів відрізняються від правил для машин з двигунами внутрішнього згоряння

/ Фото: Данило Павлов

В Україні вже працюють нові правила розмитнення автомобілів на єврономерах. У зв'язку з цим Державна фіскальна служба (ДФС) пояснила принцип розмитнення "євроблях" під час дії пільгового періоду в 90 днів і після його закінчення. Приклади розрахунків навела прес-служба ДФС.

Відомство нагадало, що протягом перших 90 днів після вступу законів про розмитнення авто в силу, акциз розраховується з урахуванням коефіцієнта 0,5 – тобто з 50% знижкою.

Реклама

"Без урахування знижки для автомобіля з бензиновим двигуном з об'ємом циліндрів двигуна 2000 см3, 2007 року випуску, податкове зобов'язання с тановитиме 50 євро х 2 х 10 х 1, тобто 1000 євро. Де 50 євро – базова ставка податку за 1 штуку транспортного засобу, 2 – коефіцієнт двигуна (2000 см3 / 1000), а 10 – коефіцієнт віку (повних років)", – відзначили в ДФС.

 

Реклама

Податкове зобов'язання для автомобіля з таким же об'ємом двигуна, але, наприклад, 2015 року випуску, за розрахунками фіскалів, станвоитиме 50 євро х 2 х 2 х 1, тобто 200 євро.

"Для автомобіля з дизельним двигуном з об'ємом циліндрів двигуна 3000 см куб і 1998 роком випуску автомобіля (19 повних років) податкове зобов'язання становитиме 75 євро х 3 х 15 (граничний коефіцієнт віку) х 1, тобто 3375 євро. Для такого ж автомобіля, але новішого, наприклад 2011 року випуску, податкове зобов'язання складе 75 євро х 3 х 6 х 1, тобто дорівнює 1350 євро", – відзначили в ДФС.

У відомстві також навели приклад з розмитненням авто при наявності 50% знижки на акцій. 

Реклама

"Для автомобіля з бензиновим двигуном з об'ємом циліндрів двигуна 2000 см куб, 2007 року випуску, податкове зобов'язання становитиме: (50 євро х 2 х 10) х 0,5 х 1, що дорівнює 500 євро, де 50 євро – базова ставка податку за 1 штуку транспортного засобу, 2 – коефіцієнт двигуна (2000 см куб/1000), 10 – коефіцієнт віку (повних років), 0,5 – коефіцієнт", – відзначили в ДФС. 

Податкове зобов'язання для автомобіля з таким же об'ємом двигуна, але, наприклад, 2015 року випуску становитиме: (50 євро х 2 х 2) х 0,5 х 1, тобто 100 євро. 

  • Крім акцизу, при ввезенні авто треба заплатити ввізне мито і ПДВ. Ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%. ПДВ – це ще 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита. Збір до Пенсійного фонду – 4,8% – сплачується при реєстрації авто.


Електромобілі та гібриди

Закон встановлює і ставку акцизного податку для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома). Ставка становить 1 євро за 1 кВт/год ємності електричного акумулятора.

"Ставка акцизного податку для найбільш популярного в Україні електромобіля Nissan Leaf, ємність електричного акумулятора якого 24 кВт/год, становитиме 24 євро", – підрахували фіскали.

Ставка акцизного податку для гібридних легкових транспортних засобів – 100 євро за 1 штуку.

  • При розмитненні електромобіля не потрібно платити ПДВ і мито. Залишається тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8%, його платять при реєстрації авто.

Нагадаємо, раніше стало відомо, що шахраї намагаються нажитися на легалізації "євроблях". Свої послуги українцям почали пропонувати "посередники", які за 200 -500 доларів обіцяють зняти автомобіль з обліку в кожній із європейських країн дистанційно, або ж надати пакет документів на постановку на облік в Україні.

Також водії авто на іноземних номерах повідомляють, що митниці по-різному вважають оціночну вартість автомобіля, а іноді і істотно завищують. Детальніше про це читайте на сайті "Сегодня" в матеріалі "Дороге розмитнення: як не заплатити за авто з Європи зайве".