Як розпізнати автохлам: ТОП-5 порад при покупці б/у машини

24 червня 2016, 00:20
Перекупники часто намагаються приховати недоліки автомобіля

ТОП-5 порад при покупці б/у машини. Фото: autotheme.info

На жаль, велика кількість оголошень про продаж б/у автомобілів йде від перекупників і автосалонів. А там часто продаються автомобілі, відновлені після ДТП або з серйозними технічними проблемами. Видання Autodriving склало перелік рекомендацій, які допоможуть з величезного числа пропозицій вибрати дійсно вартий варіант, уникнувши непотрібних поїздок в автосервіс для діагностики чергового автохламу.

1. Уважно огляньте кузов

Реклама


Кузов – найважливіша частина будь-якої машини. Його ремонт може дуже дорого коштувати, тому кузовному огляду слід приділити особливу увагу. Для початку обійдіть автомобіль по колу, щоб візуально оцінити стан ЛКП на предмет наявності різних дефектів. Потім подивіться на зазори між передніми крилами і капотом, задніми крилами і багажником, дверима – вони скрізь повинні бути рівними. Якщо розмір зазорів відрізняється, то це явний сигнал, що автомобіль побував в ДТП. Щоб переконатися перефарбовувався кузов чи ні, слід порівняти колір поверхні різних кузовних елементів з кольором деталей підкапотного простору і металу під гумками ущільнювачів – він не повинен відрізнятися. У фіналі огляньте поверхню лаку: вона повинна бути без вкраплень частинок пилу, сміття і патьоків. Огляд проводите тільки в світлий час доби і при гарній погоді, оскільки при поганій освітленості або під дощем багато дефектів можна просто не помітити.

Реклама

2. Використовуйте товщиномір

Товщиномір – це прилад, що вимірює товщину матеріалу, яким покритий метал. Завдяки цьому пристрою, можна зрозуміти, чи була перефарбована деталь, наносилася чи шпаклівка, наскільки серйозним був кузовний ремонт. Для огляду автомобілів з елементами кузова, зробленими з алюмінію, доцільно використовувати більш дорогі толщиномери, здатні працювати як з чорними, так і кольоровими металами (вартість таких приладів починається від 6-7 тисяч рублів). Перевірку кузова за допомогою товщиноміра починаємо з даху, стійок і порогів. Якщо дах перефарбовувалася, а на стійках присутня шпаклівка, то можна з високою часткою ймовірності говорити про те, що цей автомобіль побував в серйозному ДТП, і у нього порушена силова структура кузова. Якщо з дахом, стійками і порогами все в порядку, то слід переходити до перевірки інших кузовних елементів.

Реклама

3. Перевірте роботу двигуна

Оскільки реальний стан силового агрегату можна оцінити тільки тоді, коли він уже розібраний, при оцінці "убитості" мотора без використання спеціальних приладів зазвичай спираються тільки на ряд непрямих ознак. Домовтеся з продавцем, щоб він дозволив вам бути присутніми під час холодного пуску двигуна. Навіщо це потрібно? Відповідь проста: коли машина протягом тривалого часу не заводиться, велика кількість масла стікає в піддон картера. Це призводить до того, що на деталях масляна плівка стає тоншою, і будь-які вади в роботі двигуна при холодному запуску проявлять себе появою стороннього звуку (коли двигун прогріється, ці звуки можуть зникнути). Перед запуском двигуна відкрутіть маслозаливну кришку і погляньте, чи немає на ній емульсії, відкладень. Ретельно огляньте мотор і переконайтеся в тому, що на ньому відсутні сліди течі масла. Також обстежте патрубки, перевірте рівень гальмівної та охолоджуючої рідини. При заведеному моторі відкрутіть маслозаливну кришку. Якщо з отвору йде гар, значить поршневі кільця вимагають заміни. Попросіть власника натиснути на газ і "розкрутити" мотор приблизно до 5 тисяч обертів (можна і до відсічення). Якщо з труби глушника піде дим (якого кольору – не важливо), або почне вилітати масло, можете сміливо розвертатися і йти.

4. Огляньте салон

Салон може розповісти про машину дуже багато. Наприклад, про великому пробігу кажуть сильно затерті накладки педалей, кермо, кнопки і ручка КПП. Про те ж говорить сильно потерте і продавлене сидіння водія. Обов'язково загляньте під килимки: там не повинно бути вологи, цвілі, будь-яких неприємних запахів. Подивіться на маркування шибок – якщо воно не збігається з роком або виробником, тоді, можливо, автомобіль був битим.

5. Проведіть тест-драйв

Чи не кожен продавець пустить за кермо автомобіля (особливо якщо у машини є проблеми з технічної частини), але якщо заперечень немає, обов'язково зробіть невеликий тест-драйв. Для початку вимкніть магнітолу і постарайтеся проїхати по нерівній дорозі, трамвайних коліях, лежачих поліцейських – на них відмінно чутні сторонні шуми в підвісці, а також відчувається "убитість" амортизаторів. Далі виберіть пряму ділянку з хорошим асфальтом і розженіться. Відведення машини в сторону і вібрація на кермі можуть свідчити як про прості проблеми з балансуванням коліс і зношеністю шин або дисків (за відносно невеликі гроші все це вирішується в шиномонтажі або на стенді розвал-сходження), так і про те, що геометрія кузова порушена внаслідок сильної аварії. У другому випадку, вартість ремонту прихованих пошкоджень може сильно вдарити по кишені. Відведення машини в сторону при гальмуванні сигналізує про нерівномірно зношені гальмівні колодки або необхідність регулювання розвал-сходження колес.Чтоби оцінити, чи справні приводи на передньоприводному автомобілі, виверніть кермо до упору і різко руште. Якщо з'являться клацання або тріск, то це говорить про поломку ШРУСа.

Автомобіль успішно пройшов всі тести, і вас влаштовує ціна? Не поспішайте! Ударяти по руках з продавцем поки рано. Остаточно переконатися в справності машини вам допоможуть тільки професіонали. Тому сміливо відправляйтеся в автосервіс, щоб провести повну діагностику.