Як працюють подушки безпеки в авто

29 серпня 2015, 04:40
Інформацію про зіткнення передає датчик, після чого система безпеки

Як працюють подушки безпеки в авто. Фото: ultramir.net

Як працюють подушки безпеки в автомобілі? За даними статистики, всі випадки лобового або так званого фронтального зіткнення становлять понад 50% від усіх аварій. Така цифра говорить прo надмірну важливість даної теми. Саме тому ми з вами і розглянемо її у цій статті, передає Ultramir.

Одним з найпоширеніших на даний момент засобів для захисту водія від отримання травм, у результаті сутички з перешкодою, є подушка безпеки.

Реклама

Основним призначенням подушки безпеки є захист водія автомобіля від небажаного прямого контакту з кермом, панеллю приладів або, наприклад, лобовим склом.

Для того щоб максимально захистити нас від травм, подушка безпеки повинна надутися в той момент, коли сталася аварія, до того моменту, як водій стикнеться з кермом. Зазвичай цей час становить приблизно від 15 до 30 мілісекунд.

Також необхідно згадати, що справний ремінь безпеки допоможе запобігти серйозним травмам, a в сукупності з подушкою безпеки і зовсім уникнути їх.
Де ж повинна розташовуватися подушка безпеки?

Реклама

У більшості випадків подушка безпеки прихована всередині великої ступиці керма.

Якщо порівнювати автомобіль з встановленою подушкою безпеки і автомобіль без неї, то їх відрізняє подовжений вал рульового колеса, a також видозмінений кожух рульової.

Якщо узагальнити все сказане, то подушка з усіма своїми елементами знаходиться в рульовому колесі.

Реклама

Які елементи входять до складу подушки безпеки?

1) Газогенератор і так званий надувний мішок.

2) Електронний датчик, що спрацьовує при зіткненні з перешкодою.

3) Лампа контролю.

Якщо включити запалювання автомобіля, то приблизно на 3-4 секунди спалахує контрольна лампа.

Якщо лампа згасла, то це свідчить про те, що вся система безпеки справна і готова до роботи. Якщо лампа горить червоним світлом, то система не справна і, можливо, потрібно звернутися в сервіс за професійною допомогою.

Розглянемо процес спрацьовування системи захисту при зіткненні автомобіля з перешкодою. В динаміці – це виглядає наступним чином:

1) Автомобіль стикається c перешкодою.

2) Через деформацію або різке уповільнення спрацьовує датчик. Тепер система сповіщена про аварійну ситуацію і починає діяти.

3) Система подає сигнал детонатору. Детонатор вибухає, тим самим руйнуючи металеву заслінку балонів з газом. Зауважимо, що тиск газу в балонах досягає відмітки від 200 до 250 мПа. Зазвичай, у ролі газу виступає аргон або озон.

4) Газ починає наповнювати подушку, що складається з декількох шарів нейлонової матерії. Її товщина становить від 0,3 до 0,4 мм.

5) Подушка різко збільшується в розмірах і через спеціальні надрізи в кришці модуля виривається назовні.

6) Подушка розкрита. Зазвичай час, необхідний для розкриття подушки, коливається від 15 до 30 мілісекунд після спрацьовування датчика.

7) Голова водія стикається з подушкою і подушка, гасячи енергію взаємодії, починає випускати газ і в підсумку опадає.

Слід пам'ятати про те, що весь цей процес відбувається надзвичайно швидко. Завдяки подушці безпеки до 90% ударної енергії було розсіяно, і тільки залишок у вигляді 10% дістається водієві.

Скажу також, що для кожної моделі автомобіля є свої налаштування подушки безпеки.
Ці налаштування випробовують у crash-тестах на помилкове спрацьовування, на сумісність з проведенням автомобіля і т. д.

Захист від помилкового спрацьовування дуже важливий, бо після нього, можливо, доведеться поміняти не тільки подушку, але і скла, якщо ті не були закриті під час "помилкової тривоги".

У підсумку ми розглянемо, якими перевагами володіє подушка безпеки:

1) На відміну від ременів безпеки, які доводиться постійно пристібати, відстібати або регулювати під себе, подушка безпеки не створює незручностей при русі автомобіля і не помітна для оточуючих.

2) Використовуючи ремені, нам потрібно пристібатися, a використовуючи подушку безпеки, ми не потребуємо будь-яких додаткових особливих умов.

3) Подушка безпеки прекрасно захищає груди і голову людини від нанесення травм під час аварії.

Там де є плюси, є і мінуси:

1) При заповненні газом подушка створює великий шум.
2) Подушка безпеки не ефективна при перевертаннях і бічних зіткненнях.
3) Мало вивчена здатність якісного спрацьовування подушки безпеки, якщо вона довго використовується.
4) Наявність побоювань прo помилкове спрацьовування.

Деякі недоліки були усунені в нових моделях подушок безпеки.

Нова конструкція подушок передбачає поділ на зони. Перша зона захищає людину при лобовому зіткненні. Друга зона захищає при ударі збоку.

Тепер ви знаєте головне прo подушки безпеки. На завершення хочу сказати, що не буває однієї ідеальної системи захисту, тому використовуйте всі плюси і мінуси інших систем, наприклад, подушка безпеки + ремінь. Якщо виникли підозри, що подушка несправна, то відразу ж зверніться в автосалон.

Пам'ятайте, що ваше життя залежить не тільки від засобів безпеки, а й від вас самих.