Як пройде "Чорна п'ятниця" по-українськи

22 листопада 2016, 08:05
Вигідно купувати одяг, а гаджети варто вибрати заздалегідь, але у великих знижок є і підводні камені

/ Фото: Анастасія Іскрицька

Цього тижня любителів шопінгу чекає найочікуваніша подія сезону – день тотальних торгових розпродажів "Чорна п'ятниця". Багато українських магазини, перейнявши досвід зарубіжних колег, теж ставлять знижки на всі товари. "Сегодня" дізналася, як цього року в Україні пройде день знижок і як відхопити собі річ дешевше.

Традиція "Чорної п'ятниці" перекочувала до нас із США: там її зазвичай влаштовують в першу п'ятницю після Дня подяки. Цього дня знижки можуть досягати 90% на товари і послуги – починаючи від нижньої білизни і закінчуючи авіаквитками. Тому американські шопери навіть ночують в наметах біля торгових центрів в очікуванні старту розпродажів. Однак в Україні "Чорна п'ятниця" – явище відносно нове. "Наші магазини долучилися до цієї традиції всього кілька років тому, тому що український покупець ще не був готовий психологічно. Але з кожним роком масштаби розпродажів зростають – до них приєднуються не тільки магазини одягу та побутової техніки, але навіть продуктові мережі та туристичні компанії", – розповів нам керуючий партнер компанії F.ua Дмитро Покотило.

Реклама

До речі, у нас "Чорна п'ятниця" може розтягнутися на цілий тиждень – в деяких магазинах вона стартує сьогодні і триватиме до наступного понеділка. За словами продавців, розмір знижки залежить від продукції: "Найбільші знижки – на високоприбуткові товари. Найчастіше це одяг – на нього можуть скинути до 90%. А ось побутова техніка і гаджети можуть впасти в ціні не більше ніж на 20-30%" .

"П'ятниця" – це також і можливість позбутися від залишків товарів, на які зараз "не сезон". Так, знижки на несезонні товари в середньому становлять 50%. Наприклад, літні сарафани та топи можна придбати зі знижкою 60-70%, а теплий одяг з минулих колекцій – 25-40%", – пояснює керівник онлайн-маркету Bigl.ua Віктор Кириченко.

Як показує статистика, українці на "Чорну п'ятницю" чекають. "У нас на 10% збільшується кількість замовлень, а сума середнього чека – на 18% порівняно з середньомісячним показником", – говорить Покотило. Сплеск числа покупок підтверджують і інші ритейлери: "В середньому нові покупці купують у нас в 2-3 рази більше товарів, ніж звичайної п'ятниці. При цьому і витрачають значно більше", – пояснює Віктор Кириченко.

Реклама

Не прогадати: "полювання" і суперсайти

У великих знижок є і підводні камені. Наприклад, часто магазини перед розпродажем штучно завищують вартість товару або ж просто завищують розмір реальної знижки, а коли клієнт готовий купити товар, з'ясовується, що знижка істотно нижче. "Такі випадки бувають як в онлайн-магазинах, так і в звичайних. Але це згубна практика, адже клієнти помічають підступ і роблять висновки", – говорить Кириченко. Також під час "Чорної п'ятниці" активізуються інтернет-шахраї – залучають покупця дуже низькими цінами, беруть передоплату і зникають. "Розсудливо оцінюйте вартість товару. Невиправдано велика знижка на дорогий товар повинна викликати сумніви, – радить експерт. – Разом з тим онлайн-магазини дійсно можуть запропонувати вигідніші ціни, ніж звичайні магазини. Адже вони не витрачають гроші на утримання магазину і за рахунок цього істотно знижують вартість товару". Також, щоб зробити максимально вигідну покупку на розпродажах, експерти радять вибрати її заздалегідь. Корисними будуть і мультибрендові сайти-агрегатори, зареєструвавшись на яких, покупець отримуватиме повідомлення про початок розпродажів.