Як правильно зберегти ділову репутацію

13 серпня 2017, 07:49
Юристи розповідають про всі підводні камені і механізми захисту свого авторитету

starleks.pro

Найчастіше при запуску бізнесу підприємці-початківці не знають, з якими випробуваннями доведеться зіткнутися на шляху до фінвершин. А тим часом досвідчені власники бізнесу знають: якщо хочеш нанести компанії-конкуренту серйозної шкоди – зіпсуй добре ім'я власника. Про те, як правильно захистити ділову репутацію, розповість керуючий партнер ЮФ Pravovest Гліб Сегіда.

Напоготові. Шкоди діловій репутації може бути завдано внаслідок цілеспрямованих дій недоброзичливців або конкурентів. "Треті особи можуть поширювати завідомо неправдиву інформацію, чіпляючись за якийсь незначний проступок. Наприклад, підприємство затримало на 2 дні оплату співробітникам або постачальникам, а з нього робиться злісний неплатник, який спеціально обманює людей", – відзначає Сегіда. Репутація може бути зіпсована і за випадковим збігом обставин: "Досить одного активного незадоволеного клієнта, який за допомогою соцмереж з дрібної проблеми може розігнати справжню кампанію з чорного піару. Часто підключаються недоброзичливці, продовжуючи штучно розкручувати тему, або наймають людей для провокацій", – роз'яснює юрист.

Реклама

ПРАВИЛА. До таких ситуацій треба бути готовим, і план щодо реагування важливо продумати заздалегідь. "Потрібно визначити людину і команду, яка буде відповідальна за" розрулювання "ситуації. Дуже важливо – не мовчати. Краще визнати, що сталася непередбачена ситуація, ніж намагатися приховати її або не реагувати. Не забувайте: поки ви мовчите, кажуть інші. І саме вони формують послання для громадськості і регулюючих органів, які можуть "включитися" в ситуацію. Тому треба формувати порядок денний зі свого, вигідного боку. Можна говорити: так, проблема є. Але ми намагаємося усунути її і змінюємося, щоб такі ситуації більше не повторилися ", – радить Сегіда. При цьому юрист рекомендує комунікувати з джерелом скарги: "Якщо це рядовий клієнт – його набагато дешевше" заспокоїти "увагою до себе. А якщо це підставна людина, то швидко з'ясовується, є проблема чи її немає". Варто звернути увагу, чи підключені до проблеми ЗМІ, соцмережі, держоргани: "Треба обов'язково доносити свої послання на всіх рівнях, інакше люди про них не дізнаються. Іноді краще самому першим надати справі розголосу, і знову ж таки – першим почати формувати послання для громадськості, поки це не зробили недоброзичливці ", – говорить юрист.

СУД. Право на захист честі і гідності гарантовано законодавством України – зокрема, постановою Верховного Суду України "Про судову практику у справах про захист честі і гідності фізособи, а також ділової репутації фіз- і юрособи", а також ст. ст. 32, 68 Конституції, ст. 277 Цивільного кодексу. "З метою захисту ділової репутації можна звертатися з позовом до суду. У позові можна прописати вимогу про спростування недостовірної інформації та / або про компенсацію збитків, які були завдані через атаки на ділову репутацію фіз- або юрособи", – пояснює Сегіда.