Як дорожче продати уживаний автомобіль: кілька порад

24 березня 2015, 05:01
Щоб вигідно продати своє авто, необхідно спочатку в нього трохи вкласти

Експерти порадили, як дорожче продати старий автомобіль. Фото: з архіву

Головна порада, яку можна дати людині, котра хоче дорожче продати свою машину: подивися на неї очима покупця. Оціни її зовнішній вигляд, інші кондиції, проведи передпродажну підготовку. Це не тільки підніме ціну авто в очах майбутнього власника, але і прискорить угоду, передає АвтоВзгляд.

Хоча, перш за все, потрібно визначитися: чи має передпродажна підготовка економічний сенс. Якщо ми хочемо позбутися від стародавнього виробу радянського автопрому, "вилизувати" його абсолютно недоцільно. Покупець такого "щастя", як правило, знає, на що йде, і пускати йому пил в очі – марна трата грошей. Коли ми говоримо про досить свіжу іномарку, її зовнішнім виглядом просто необхідно зайнятися. Інакше не отримаєте за машину очікувану суму.

Реклама

Вкладаємося в кузов

Етап перший – зовнішній вигляд. Звичайно, коли кузов запущений і мають місце осередки відвертої іржі, доведеться говорити не про наведення глянцю, а про нормальний ремонт кузова. Не лякайтеся – в переважній більшості випадків все виглядає не так страшно. У процесі експлуатації на фарбі з'являються відколи від каміння, всілякі потертості і "подряпини". Найчастіше лобове скло перетинає тріщина, а бампери мають тріщини від контактів із бордюрами.

Всі ці ушкодження абсолютно не впливають на те, як машина їде. Натомість виробляють відразливе враження у потенційного покупця. Зовнішні недоліки потрібно заздалегідь ліквідувати. Це набагато вигідніше, ніж знижувати потім ціну в процесі торгу. Тріснуті шибки міняємо на дешеві, китайського виробництва, тріснутий або розколотий пластик бамперів, молдинги і розширювачі арок заварюємо в спеціалізованому автосервісі. Після цього їдемо на поліровку кузова. Можна, звичайно, і самому постаратися, але без практики результат може розчарувати. І не забуваємо про диски на колесах! Побиті й обгризені корозією, вони псуватимуть весь вигляд. Тому необхідно відправити їх на шліфування та фарбування. Сумарні витрати на перераховані вище маніпуляції навряд чи заберуть кілька сотень $, однак допоможуть потім виручити до тисячі зайвих $!

Реклама

Переходимо у салон

Він також повинен справляти враження "з голочки". Можна зайнятися його чищенням самому, благо різної автохімії для приведення в ідеальний вигляд шкіри, пластмаси і тканини на прилавках зараз у надлишку. Хоча надійніше зробити хімчистку. Причому, не тільки салону, але і багажника. Цей варіант кращий з тієї точки зору, що в надрах транспортного засобу може "жити" сторонній запах, який ви просто не помічаєте, бо звикли. Потенційний покупець обов'язково його відчує і в прямому сенсі цього слова крутитиме носом. Видалити подібну неприємність можна, як правило, тільки за допомогою хімчистки.

Що ж стосується дірявої або зовсім вже пошарпаної життям оббивки крісел, то немає іншого виходу, окрім як маскування за допомогою чохлів.

Реклама

Розмова про салон була б неповною без згадки такого прийому, як "згорнути одометр", зменшивши показання пробігу машини до більш презентабельних цифр. З цього приводу давати однозначних рекомендацій ми не можемо. І не тільки тому, що для різних машин ціна цієї операції може відрізнятися у великих межах. Просто ця операція може виявитися зовсім безглуздою. Наприклад, у випадку, якщо покупець зажадає перевірки технічного стану машини в офіційному СТО. Там, напевно, з'ясується, що востаннє ваша машина побувала на ТО з пробігом, скажімо, в 110 тисяч км. А на одометрі при цьому буде красуватися, наприклад, 60 тисяч.

Також безглуздо "скручувати" пробіг при продажу неабияк пошарпаної машини. Якщо по її вигляду і по року випуску все і так зрозуміло, "скручений пробіг" лише переконає покупця, що машина приховує ще багато неприємних сюрпризів. Як це відіб'ється на швидкості продажу машини та її ціні, думаємо, можна не пояснювати. І, нарешті, знавець-покупець і без СТО легко визначить, "грали" з одометром чи ні.

Не мий, бо програєш

Мити моторний відсік перед продажем зовсім не обов'язково. Хіба що він являє собою один клубок бруду або двигун залитий потьоками мастила й антифризу.

Потрібно обов'язково пам'ятати, що мийка моторного відсіку з часом призводить до потрапляння вологи в який-небудь електроланцюг з наслідками у вигляді електрики, яка працює з перебоями, або навіть повної неможливості завести авто. Хоча, покупця-"блондинку" чистий двигун напевно порадує і стане хорошим аргументом на підтримку заявленої вами ціни. З іншого боку, досвідченого автомобіліста він змусить насторожитися: раптом за допомогою мийки ви ліквідували ознаки серйозних неполадок двигуна, тобто з'явиться привід для серйозного торгу.

Якщо ж двигун просто запилений, питання "мити чи не мити", за великим рахунком, переходить у розряд особистих уподобань і уявлень про потенційного покупця вашого авто.

Доведеться зайнятися підвіскою 

Чому варто приділити найпильнішу увагу, так це підвісці. Якщо в ній є якісь явно зношені вузли, їх необхідно обов'язково замінити. І відрегулювати розвал-сходження. Покупець навряд чи буде готовий розщедритися повністю, якщо на кожній маленькій купині його майбутня рухливість видає гуркіт, а при прямо поставленому кермі її чомусь тягне в бік! Загалом, перед продажем не потрібно повністю "перетрушувати" підвіску. Однак просто необхідно видалити "косяки", через які управляти машиною, що продається, не дуже приємно. Зрозуміло, що ці "процедури" для Renault Logan і Mercedes коштуватимуть зовсім по-різному. Але в обох випадках принесуть своїм власникам навар.