Як підготувати авто до продажу, щоб покупця не довелося чекати довго

19 серпня 2017, 11:00
Стежимо за чистотою машини і відновлюємо деталі

Ринок вживаних авто. Складає мільйони примірників, а через салони продаються тисячі

Автомобіль нарешті перестав бути розкішшю для пересічного українця. Для більшості це засіб пересування, а для багатьох ще й можливість заробити копійчину. Зростає і автомобільний ринок, на якому все частіше зустрічаються старі авто: нову машину з салону можуть собі дозволити одиниці, навіть в кредит.

Так, за даними автомобільного агентства Autoconsulting, в березні (піковому місяці з продажу авто) в салонах було куплено 7 тис. машин, в той час як ринок уживаних авто обчислюється десятками тисяч. Тільки на так званих польських бляхах по дорогах України, за даними громадської організації "Авто Євро Сила", колесить близько 3 млн авто.

Реклама

Тому з питанням покупки-продажу одного разу стикається кожен автомобіліст. Про те, як підготувати "залізного друга" до продажу, нам розповіли головний редактор автомобільного журналу Артем Кисельов і продавець з авторинку Анатолій Ігнатович.

СКЛАДАЄМО ЦІНУ

Ціна авто залежить в першу чергу від пробігу, а потім – від стану деталей і кузова. Щоб прицінитися, заходячи на сайт з продажу автомобілів, знайдіть кілька пропозицій, схожих на вашу. Зверніть увагу, як довго вони продаються: якщо більше місяця – ціна завищена.

Реклама

Відштовхуйтеся від середньої ціни і додайте до неї від 2 до 10% на торг. Спеціально їхати на авторинок не варто: близько 70% машин сьогодні продаються через інтернет. Крім того, на ринку часто стоять перекупники, для яких продаж авто – бізнес, тому відштовхуватися від їх вартості не дуже надійно.

Традиційно ціна вказується в доларах, щоб не "лякати" клієнта великою сумою: навіть якщо це кілька десятків тисяч, виглядає більш доступно, ніж цифри, близькі до мільйона.

Реклама

ЧИСТИМО КОСТЮМ

Автомобіль зустрічають по кузову. Перш ніж віддати авто на мийку, зверніть увагу на всі дрібні деталі: молдинги, якщо вони є, повинні бути рівними. До речі, сьогодні у автолюбителів вони не в пошані: під молдингами можуть ховатися подряпини або пошкодження. Всі накладні деталі повинні бути акуратно і надійно прикріплені. Якщо є подряпини, краще їх замарафетити: купите фарбу в колір вашого авто (від 150 грн) і пензликом або вушною паличкою акуратно закрийте подряпини. Від незначних подряпин допоможе полірування кузова (850-3500 грн).

Якщо в фарах або ліхтарях є волога, або зовні вони виглядають тьмяно, розберіть і протріть: всі ці дрібниці відображаються на вартості. На мийці простежте, щоб ретельно вимили підколісний простір: туди теж заглядає уважний покупець. Весь період продажу (навіть якщо ви їздите) машина повинна бути чистою.

На мийці. Простежте, щоб вимили підколісний простір

МАРАФЕТИМО САЛОН

Відновіть всі дрібні деталі: запальничку в прикурювачі (її місце часто займає зарядка автогаджета). У багажнику повинні горіти всі лампочки (якщо вони є), всі деталі поверніть на свої місця: їх відсутність старить інтер'єр більше, ніж бруд.

Краще зробити хімчистку салону (800-1500 грн), а якщо він у пристойному вигляді – ретельно пропилососьте, все скло помийте зсередини. Натріть пластик матовим поліролем: глянсовий надає награний вигляд авто і виглядає так, немов ви щось намагаєтеся приховати. Бувалі автолюбителі іноді натирають шкіряні елементи аптечним гліцерином: він відновлює зовнішній вигляд на 1-2 місяці. Досвідчені покупці звертають увагу на стелю: очистіть її від плям.

Якщо в авто курили, це може знизити ціну на 2-5%.

Ретельно протріть решітки випарника кондиціонера і вентиляційні форсунки: пил тут зіграє поганий жарт. Використовуйте ненав'язливий автомобільний ароматизатор: приємний запах в авто викликає прихильність до себе покупця. Вся електрика, від звуку до підсвічування панелі, повинні бути справна. Навіть якщо не вдасться надати салонний вид, авто повинно справляти враження доглянутого "коня".

ГОТУЄМО ДВИГУН

Існує т. зв. передпродажна підготовка, яку можна зробити за 1600-3500 грн. Але якщо витрачатися не хочеться, можна все зробити самому. Наприклад, підкапотну частину помити, причому зробити це без фанатизму: блискуча, видраєна "внутрянка" при пробігу понад 50 тис. викличе у покупця сумніви. Відмийте патьоки від витратних рідин, сліди на бачку омивача. При необхідності поміняйте дрібні патрубки, хомути і прокладки кришок. Долийте рідини в усі бачки і проконтролюйте рівень і колір олії: чиста і в потрібній кількості, вона приховає неполадки з двигуном при продажу.

Якщо ви заздалегідь готуєте авто, заливайте преміальний бензин: він збереже двигун. Рятують і присадки, які залити потрібно за тиждень-другий: вони позбавлять двигун від підозрілого шуму. Вартість авто підвищують оригінальні вузли – амортизатори, скло, деталі підвіски. Чим їх більше, тим надійніше авто і тим більше шансів його продати.

Будьте готові, що покупець захоче оглянути авто на своєму СТО, тому про "хронічні хвороби" краще попередити відразу. Книжка автомобіля з усіма позначками про замінені деталі, пройдені ТО і т. д. – безсумнівний плюс при продажу. Так само, як і комплект сезонної гуми, вартість якої краще включити в ціну авто, а комплект – подарувати.

ДЕ ПРОДАТИ МАШИНУ

В середньому в день на сайті оголошень з'являється близько 2 тис. пропозицій. Конкуренція тут велика, і може здатися, що продавати авто доведеться довго. Насправді при прийнятній ціні авто продати реально за 1-2 тижні: зацікавлені покупці будуть буквально обривати телефон, а показати товар їм можна, коли вам зручно.

На авторинок є сенс їхати, якщо продавати авто потрібно терміново: перекупники її заберуть на 1,5-2 тис. дешевше ринкової вартості вже на під'їзді. Стояти ж зі своїм "залізним другом" на ринку – витрачені вихідні: ймовірність зустріти "свого" покупця мінімальна.

Існують ще майданчики продажу автомобілів і майданчики trade-in (на них власник виставляє машину на продаж, щоб до проданої суми додати грошей і купити одразу ж іншу). Тут зазвичай продаються преміальні "тачки", які чекають свого покупця місяцями. Ще один довгий варіант – клеїти інформацію про продаж на заднє скло авто: зустріти зацікавленого покупця на дорозі вкрай непросто. Швидше, такий варіант хороший лише для перевірки попиту.