Як відкрити магазин-барахолку: бізнес-план

24 вересня 2017, 11:47
На торгівлі старими речами в онлайні заробимо 9000 грн в місяць

dpchas.com.ua

В останній виток кризи українці все активніше використовують можливості покупки-продажу старого одягу, взуття та іграшок в соціальних мережах. Благо для цих цілей створені спеціальні групи – барахолки. Ці тусовки, як правило, закриті від сторонніх очей, але отримати доступ туди нескладно: потрібно пройти схвалення адміністратора і не порушувати правил поведінки в групі. Барахолки можуть бути розділені за нішевим (взуття, дитячі речі, постільну білизну) або за регіональним принципом (Луцьк, Рівне, Тернопіль, Харків). "Україна активно йде в онлайн. Тому продажу через соцмережі можуть стати непоганим варіантом підробітку для сім'ї і навіть вирости в повноцінний бізнес. А все тому, що на старті інтернет-продажі не вимагають великих фінвитрат, але якщо правильно підбирати асортимент і вміти комунікувати з клієнтами , то обсяги торгівлі будуть постійно зростати", – вважає глава Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. Тому "Сегодня" вивчила перспективи запуску невеликого онлайн-магазину з продажу вживаних речей в Києві.

Бізнес-план магазинчика б/в товарів

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві онлайн – майданчик з торгівлі б /в одягом " Ексклюзив " . Будемо в соцмережах пропонувати чоловічий , жіночий , дитячий одяг і аксесуари . Орієнтуємося на сезонні потреби людей , запропонуємо якісний , чистий товар за демократичними цінами . В асортименті будуть також б /в і нові брендові товари – так звані прольоти . За оцінками , якщо щодня одна людина купить товарів на середній чек в 300 грн , наш проект окупиться через сім місяців .

2. Стартовий капітал

Реклама

Для запуску потрібно обладнання : ноутбук , модем – роутер , мобілка , фотоапарат ( можна використовувати " мильницю " або смартфон , але з хорошим дозволом камери ) , сканер , принтер . Закладемо 20 тис . грн . Створювати сайт не будемо – спочатку будемо працювати в соцмережах . Для цього в " Фейсбуці " організуємо групу під інтернет – магазин і будемо розміщувати товар в розкручених " блошиних ринках " . Спочатку продамо свої б /в речі , а також речі родичів і друзів . Далі будемо закуповувати секонд – товари . На формування асортименту закладемо 5 тис . грн .

ВСЬОГО: 25 тис. грн.

3. Маркетинг, реклама

Реклама
Постараємося отримувати безкоштовне розкручуванням інтернет – магазину , але закладемо 500 грн на покупку права розміщувати в " блошиних ринках " комерційні пости , оскільки в деяких групах є такі вимоги . Будемо конкурувати в цінах з популярними секонд – майданчиками , які працюють в соцмережах . Постійним покупцям запропонуємо невеликі знижки , навіть в 10 грн , щоб клієнти цікавилися нашим асортиментом . Задоволених покупців попросимо залишати відгуки .

ВСЬОГО: 500 грн в місяць.

 4. Поточні витрати

Раз проект буде працювати в онлайні , не потрібно орендувати приміщення під магазин – працювати будемо з дому . В результаті заощадимо на оренді приміщення . Але закладемо в поточні витрати оплату інтернету , мобз'вязку , ремонту техніки ( до 500 грн ) . А наймані працівники на старті не потрібні : проект забезпечує самозайнятість самому продавцеві (2000 грн в місяць ) . Ще 500 грн закладемо на поїздки для закупівлі товару і його доставку зі складу додому . Крім того , 2000 грн на місяць потрібно передбачити на підтримку товарного ряду .

ВСЬОГО: 5000 грн в місяць.

5. Окупність проекту

Як пояснюють експерти , середня націнка в онлайн – секонді становить 50-100 % . Тобто , якщо закупівля 1 кг секонду тягне на 70 грн , то пристойні джинси ( вагою 500-700 грамів ) можна продати за 150 грн . Припустимо , якщо щодня у нас будуть купувати товар на середній чек в 300 грн , то за місяць заробимо 9000 грн . Мінусуємо поточні (5000 грн ) і маркетингові ( 500 грн ) витрати ( всього 5500 грн ) , отримуємо дохід у вигляді 3500 грн . Виходить , що з урахуванням початкових інвестицій в 25 тис . грн наш проект окупиться через 7 місяців .

Перед відкриттям: вивчаємо ризики

Згодом можна буде піти від формату торгівлі тільки уживаними речами і зайнятися продажем нових речей, на які є попит на українському ринку. Тим більше що формат онлайн-торгівлі речами в соцмережах є універсальним для будь-якого підприємця: тут може працювати не тільки домогосподарка, студент або молода мама, але і великі виробники товару або оптові продавці. "Перспективи в онлайн-торгівлі нескінченні, оскільки можна торгувати вузькоспеціалізованими речами – старовинними картинами, радянськими меблями, хендмейд-ляльками і речами з конопель. А можна йти в широкий профіль – продавати паралельно штори з Китаю, дитячий одяг з В'єтнаму, чоловіче взуття з Туреччини і жіночі аксесуари з Білорусі. В даному випадку вибір товарного асортименту залежить від креативного мислення підприємця і онлайн-майданчиків, обраних для просування і пошуку покупців", – говорить Андрій Кривонос.

УПРАВЛІННЯ. Уважно вивчіть всі деталі ринку. "Обов'язково відстежуйте новинки в ніші, де хочете будувати бізнес. Вивчайте, які пропозиції конкурентів користуються шаленим попитом серед покупців: вони можуть пропонувати постільну білизну зеленого кольору в цяточку, а ви знайдете таку ж, але з більш стильним принтом в клітку або смужку. Корисно постійно шукати нових постачальників, які оновлюють товар, роблять якісну продукцію і формують демократичну цінову політику. Тоді якщо покупцям сподобається стилістика, скажімо, одягу або взуття, вони постійно стежитимуть за нови нками постачальника. А все тому, що якщо товар подобається, то улюбленому бренду не змінюють. Не можна забувати і про модні тенденції: моделі в італійських журналах або окремі технічні новинки на китайському ринку можуть викликати ажіотаж серед українських покупців. Якщо звертати увагу на такі деталі, підприємець зможе створити ефективну бізнес-модель, де товар буде розпродаватися на ура, а залишки продукції виявляться мінімальними", – пояснює онлайн-продавець Інга Зінченко.

Важливо: слухати клієнта і інтуїцію

Комунікабельність і терпіння – ось якості, якими повинен володіти ідеальний інтернет-продавець. А ще, звичайно, знадобиться згадати про дбайливості, адже, як то кажуть, гроші люблять рахунок. "Онлайн-торгівля – сегмент послуг, де підприємцю доводиться по максимуму спілкуватися з людьми, хоч і віртуально. Тому важливо вміти підбирати потрібні фрази, якщо покупниця в поганому настрої або хоче щось купити, але що – сама не знає. Бувають клієнти з складним характером. Таких не влаштовує все: ціна, розмір, склад матеріалу, умови доставки ... Щоб не потонути в морі спілкування з людьми, потрібно відразу озвучити правила взаємодії. тобто, наприклад, товар відправляється за передоплатою, відправка відбувається за 1 -3 дні зі складу, замі на товару можлива в разі виробничого браку. Чіткий перелік правил дозволить заощадити час і нерви і продавцеві, і покупцеві. Але озвучивши правила, необхідно чітко їх дотримуватися – інакше високий ризик, що за підприємцем закріпиться репутація необов'язкового продавця, а це може серйозно знизити обсяги торгівлі ", – говорить онлайн-продавець Ірина Марченко.

Кожен продавець сам визначає стиль онлайн-торгівлі. "Для визначення стилю "включайте" інтуїцію. Наприклад, постійним клієнтам можна зробити невелику знижку в 10-50 грн або подарувати сувенір. Така увага невтратна, але приємна покупцеві, і підвищує шанси, що людина знову звернеться за покупкою. Інтуїція корисна ще й в нестандартних ситуаціях. Наприклад, продавець продає свій товар тільки по передоплаті, але постійний покупець просить прислати річ післяплатою поштою і обіцяє сплатити при отриманні. Є, звичайно, ризик, що він не забере продукцію. але якщо раніше проблем з ко нкретним покупцем не було – можна піти людині назустріч", – пояснює Інга Зінченко. А Ірина Марченко радить суворо стежити за якістю товару: якщо з цього питання виникають часті скарги від клієнтів, краще знайти нових виробників, ніж псувати відносини з покупцями.

Правила побудови бізнесу

Якою б висококонкурентною не здавалася вам онлайн-торгівля вживаним одягом і взуттям в соцмережах, тут завжди можна знайти своє місце під сонцем. "Люди не хочуть одягатися однаково. Вони шукають індивідуальні, незвичайні і характерні речі. Тому комусь може бути цікава бабусина брошка, а комусь – вінтажна сукня а-ля вчителька молодших класів. Так що торгівля секонд-хендом або своїми бвшними речами завжди буде актуальною. Важливо тільки, щоб речі для продажу були в хорошому стані і відправлялися клієнту в чистому вигляді. Інакше потім клієнти не будуть більше цікавитися вашими лотами: мало кому приємно отримати одяг з діркою або запашком", – говорить Ірина Марченко.

Формат такої торгівлі в соцмережах дуже хороший тим, що не вимагає великих початкових інвестицій і може стати пробою підприємництва перед справжнім бізнес-стартом. "Спочатку реєструємо профіль у соціальних мережах; організовуємо групу-барахолку; відбираємо зайві речі зі свого гардеробу і робимо якісні фото. До речі, порада: варто робити або селфі, або складати цільні образи з використанням товару, що продається – покупець зможе побачити, як сидить річ на людині , або зрозуміти, з чим носити річ, що сподобалася. Далі ставимо оголошення з цінами і описом і розповідаємо про це своїм знайомих, друзям і рідним. Все це можна зробити самостійно і безкоштовно. Трохи пізніше варто вкластися в розкрутку своєї інтернет-платформи, наприклад, купуючи рекламу в соцмережах. І якщо після цього попит на товар зростає, спілкування з потенційними клієнтами вам подобається і виходить заробити непогані гроші – тоді має сенс продовжувати займатися онлайн-торгівлею. Якщо ж ця затія нагадує роботу " з-під палки"- краще завершити експеримент: продажі в соцмережах підходять не всім", – роз'яснює Інга Зінченко. При цьому експерти відзначають: якщо онлайн-продавець відчуває себе як риба у воді, варто розширювати торгівлю. "Можна пробувати в онлайн-торгівлі всі можливі майданчики: Facebook, Instagram, Etsy тощо. Адже можна орієнтуватися на покупців не тільки в Україні, а й за кордоном", – вважає керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.