Як відкрити антистресовий центр: бізнес-план

9 вересня 2018, 00:30
На боротьбі з поганим настроєм заробимо 33 тис. грн на місяць

Фото: з відкритих джерел

Українці не звикли ходити до психологів – багато хто вважає, що це дорого, та й незвично нашій людині розкривати душу перед незнайомцями. Проте внутрішнє " я " все ж вимагає викиду негативних емоцій, допомоги у вирішенні поточних проблем, визначення точки балансу в трикутнику " робота / сім'я / друзі ". Тут на допомогу приходять поширені за кордоном антистрес – центри .

"Цей формат близький українцям, тому що створюються тематичні групи будь-якої спрямованості – кому за 60, клуб молодих мам, союз цінителів здоров'я. Тут збираються люди різного соціального рівня, але об'єднані однією проблемою. Клуби ведуть психологи, які допоможуть вибратися людям з кризи. Паралельно з цим можуть бути організовані різні релакс-заходи – наприклад, курс масажу або заняття з йоги. В результаті людина знаходить внутрішній баланс, нові інтереси і цікавих співрозмовників. Тому запуск антистрес-клубів можна розглядати як непоганий бізнес-старт в Україні", – вважає керівник Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос .

" Сегодня" вивчила перспективи відкриття невеликого центру в Києві .

Реклама

1. Характеристика проекту

Відкриваємо в Києві центр по боротьбі зі стресами "Щасливчик". Наші фахівці будуть набирати групи, де будуть боротися з конкретними проблемами, наприклад, професійне вигорання, криза середнього віку, зрада другої половинки, пошук взаєморозуміння з дітьми-підлітками і т. д. У кожній групі буде займатися по 4-6 осіб. У цих групах будуть йти класичні групові заняття з психологом: з позначенням проблеми, обміном досвідом, обговоренням помилок тощо. Крім цього, будуть застосовуватися різні релакс-практики: йога, масаж, прогулянки на природі тощо. За попередніми оцінками, якщо послугами антистрес-центру скористаються 6 осіб в місяць, проект окупиться через 2,8 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

2. Стартовий капітал

Для запуску антистрес-центру знадобиться приміщення. Для цього на перших порах можна скористатися власною квартирою, якщо приміщення знаходиться недалеко від метро або поруч є хороша транспортна розв'язка. Це дозволить заощадити на старті, а коли справа піде в гору, можна буде орендувати офіс. Головне, щоб в квартирі було в наявності вільне приміщення в 20 кв. м. Ця кімната повинна бути з ремонтом. Бажано, щоб шпалери були в світлих тонах, на підлозі – ковролін, на вікнах – жалюзі. Також в кімнаті потрібно розмістити столи та стільці (щоб могли розміститися до 10 осіб), проектор, ноутбук, сканер і принтер, пара мобілок, модем-роутер і т. д. Такий ремонт та закупівля меблів/техніки може потягнути на 70 тис. грн .

Ще 5 тис. грн закладемо на закупівлю необхідної літератури, формування початкового запасу канцтоварів та витратних матеріалів для принтера .

Реклама

ВСЬОГО: 75 тис. грн.

3. Поточні витрати

Раз працювати плануємо в своєму приміщенні, то зможемо заощадити на оренді. Але доведеться оплачувати електрику, інтернет, мобсвязь – на це закладемо 1000 грн. Не забуваємо про дрібних поточних витратах: лампочки, миючі, ремонт оргтехніки – ще 1000 грн .

Команда. У проекті будуть працювати власник бізнесу, психолог за освітою ( з / п – 12 тис. грн ). Він візьме на себе ключові обов'язки: залучення клієнтів, ведення груп, маркетингові задачі і т.д. Також потрібен буде тренер з йоги – ставка 4000 грн плюс 10 % за кожного учня. Графік у тренера буде гнучкий, тому він зможе вести і інші проекти. Аналогічні умови будуть і у масажиста ( ставка 4000 грн і 10 % за кожне заняття ). Бухгалтерську звітність буде вести економіст на аутсорсингу (2000 грн ). Потрібна буде і прибиральниця (1000 грн ) .

Реклама

ВСЬОГО: 25 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Запуск антистрес – центру зажадає сайту – візитки. Створення сайту, а також річні домен і хостинг потягнуть на 15 тис. грн. Тут розмістимо фото приміщення, профілі команди, послуги, ціни, контакти. Сайт потребують рекламної розкрутки в інтернеті, тому щомісяця будемо витрачати на маркетинг до 5 тис. грн. Ще 1000 грн в місяць буде йти на друк візиток, флаєрів, запрошень, плакатів .

Популяризуючи наш проект і безкоштовними методами, для цього заведемо сторінки в соцмережах, будемо публікувати оголошення, акції, корисні новини. Ще плануємо шукати спеціальні форуми, де люди просять допомоги, – запропонуємо там свої послуги .

ВСЬОГО: на старті 15 тис. грн плюс 6000 грн щомісячно.

5. Окупність проекту

За оцінками експертів, заняття в антистрес – центрі може стартувати від 500 грн. Якщо набрати групу з шести осіб, одне заняття буде коштувати 3000 грн. Припустимо, що наші клієнти будуть займатися 3 рази на тиждень по 2 години. Тоді можемо заробити 9000 грн. Але раз на тиждень будуть заняття з йоги та раз на тиждень – масаж, тому вартість однієї групи (3000 грн ) зменшується на 10 % ( 300 грн ) – винагорода майстру. Тобто за тиждень нам доведеться віддати 600 грн – по 300 грн тренеру з йоги і масажиста. У підсумку залишається 8400 грн .

Виходить, що щомісяця ми заробимо 33 600 грн. Звідси мінусуємо поточні ( 25 тис. грн ) і маркетингові (6000 грн ) витрати ( всього 31 тис. грн ), залишається 2600 грн. З урахуванням стартових ( 75 тис. грн ) і маркетингових ( 15 тис. грн ) витрат ( всього 90 тис. грн ) наш проект окупиться не раніше ніж через 2,8 року. Але процес можна прискорити, якщо правильно розкрутити проект і набирати щомісяця кілька груп .

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Розігрівайте попит у знайомих

Наш бізнес-план столичного антистрес-центру проаналізував керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. Він вважає, що клубний формат боротьби з депресією може виявитися перспективним бізнес-починанням, адже під час кризи багатьом українцям потрібні доступні і ефективні релакс-заходи. Але в нашій країні ця послуга мало поширена, тому запускати такий клуб потрібно дуже обережно, уважно прорахувавши стартові інвестиції. "Правильно, що перший етап антистрес-центру запускається у власному приміщенні. Це дозволяє істотно заощадити на витратах по оренді. В той же час витрати на ремонт і покупку меблів можна знизити, якщо зробити ремонт своїми руками, а столи і стільці придбати в хорошому, але б/в стані", – наводить приклади Забловський.

За його словами, спочатку заощадити можна і на створенні інтернет – сайту .

"Справа в тому, що якщо у психолога, що запускає центр, вже є свої клієнти – значить, в його антистрес-клуб ці люди точно підуть: їм цікаво, що це за нова послуга. Це означає, що перший попит забезпечений. Крім цього, має сенс робити ставку по розкрутці клубу на особисту сторінку психолога-підприємця в соцмережах. А все тому, що у хорошого фахівця, як правило, його профіль в "Фейсбуці" або "Інстаграмі" грамотно розкручений. Так чому б цим не скористатися в бізнес-цілях? Платний сайт антистрес-центру на першому етапі краще не замовляти – не виключено, що особисті зв'язки дозволять забезпечити попит послуги. Зробити сайт-візитку можна на безкоштовних конструкторах. А якщо потім буде потрібно професійна демонстрація продукту, наприклад, планується створити відеоблог, варто замовити дизайнерами створення повноцінного сайту", – радить Забловський .

Реєструємо послуги легально

Юристи відзначають, що звернення за допомогою до психолога є поширеною практикою на Заході, але в Україні такий вид надання послуг знаходиться тільки на стадії розвитку. Тому запуск антистрес – центрів у великих містах нашої країни є перспективним варіантом ведення бізнесу. Але щоб такі послуги надавалися в правовому полі, необхідно оформити необхідні дозволи .

"Надання послуг психологом ( крім лікувальної психотерапії або психіатрії ) є соціальною діяльністю і не відноситься до медпрактики. А тому, відповідно до закону, не потребує отримання ліцензії ", – відзначає партнер АО " А.Д.ХОК " Олександр Іванишин.

У той же час, перед запуском антистрес – центрів потрібно здійснити держреєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, звернувшись з пакетом документів до держреєстратора або будь-якого нотаріуса .

"Оптимальною організаційно – правовою формою для ведення цього бізнесу є реєстрація фізособи – підприємця та обрання спрощеної системи оподаткування, що дозволить значно мінімізувати податкове навантаження в антистрес – центрі ", – уточнює юрист.

Наступний крок – підбір відповідного приміщення .

"Після потрібно отримати в Держпотребслужбі висновок Держсанепідекспертизи, чи відповідає приміщення саннормам і вимогам щодо здійснення такого роду діяльності ", – продовжує Іванишин .

Далі потрібно звернутися до Держслужби з надзвичайних ситуацій .

"Саме тероргани ДСНС здійснюють функції реєстрації декларацій щодо відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. Вони також дають дозвіл на запуск приміщення антистресової центру ", – вказує Іванишин.

Важливо враховувати, що відкриття закладів надання послуг громадянам, до яких відноситься і антистрес – центр, узгоджується з органами місцевого самоврядування .

"Тому перед відкриттям і початком роботи обов'язково потрібно повідомити про це письмово до органу місцевого самоврядування ( його виконавчий орган ), на території якого буде здійснюватися госпдіяльність ", – пояснює юрист.

А ще варто пам'ятати, що в антистрес – центрах повинні працювати виключно дипломовані фахівці, тому вони повинні постійно проходити курси підвищення кваліфікації .

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Формуйте інтереси клієнтів

Експерти впевнені: успіх такої послуги, як антистрес – центр, залежить від кваліфікації психологів, тренерів та інших співробітників .

"Керівник групи повинен захоплювати, вести людей за собою. Він повинен відчувати їхні проблеми і допомагати в пошуку балансу. Причому потрібно проводити таку терапію різними способами: важливо, щоб інтерес групи не згасав. Умовно, якийсь час люди можуть займатися йогою, але комусь із них такий релакс може виявитися не по душі. Тоді потрібно шукати новий формат розслаблення: ароматерапія, концерти класичної музики, плавання та ін. І якщо постійно міняти підходи взаємодії з групою, рано чи пізно вдасться вирішити всі проблеми, допомогти знайти людям внутрішній спокій і навіть закріпити результат", – вважає Андрій Кривонос .

При цьому експерт уточнює: щоб люди в антистрес – центрі йшли за психологом або тренером, він повинен багато читати, вивчати нові практики і постійно самовдосконалюватися .

"Якщо керівник групи не буде авторитетом для людей, йому не довірятимуть. Група не піде за таким тренером ", – уточнює Кривонос.  

У свою чергу, психологи відзначають: клуби, де йде поєднання психологічної практики, фізичної активності та занять по розслабленню, дійсно допомагають боротися зі стресами. Але в такому комплексному підході важливо акуратно вести клієнтів .

"Є напрямки терапії, коли клієнт виконує якісь фізичні вправи і дає вихід своїм емоціям через ці заняття. Це ефективна методика, але тренер повинен правильно вводити людей в розслаблення і обережно виводити їх з цього стану. Адже, з одного боку, глибоке занурення в розслаблення і посилена увага до тіла і душі діє дуже заспокійливо. Але з іншого боку, повернення в реальний темп – коли світ навколо є колючим, жорстким і динамічним, – може серйозно травмувати. Тобто тренер повинен навчити людину не тільки глибоко розслаблятися, а й морально підготувати до того, що після відпочинку в релакс їм доведеться повертатися в сувору реальність. Тому важливо, щоб психолог попередив людей про всі складнощі – щоб ті могли оцінити, чи готові до такої складної комплексної терапії", – зазначає психолог Катерина Гичан .