Як не дати обманути себе на СТО

4 листопада 2014, 05:11
Автомеханіки нерідко вдаються до деяких "хитрощів", щоб "заробити" зайві гроші

 Нерідко автомеханіки на СТО намагаються об

Автомобіль , сам по собі , є значною статтею витрат для більшості автовласників . Однак , крім витрат на заправку автомобіля , час від часу, виникає необхідність проводити його технічне обслуговування або ремонт . І ось тут , на станції технічного обслуговування , вас чекають спритні автомеханіки , які мають тисячу і один спосіб переконати вас добровільно оплатити їхні послуги в п'яти або десятикратному розмірі . Інакше кажучи – обдурити вас . В першу чергу це стосується тих автовласників , які не мають достатніх знань з функціонування автомобіля , а таких зараз – більшість , передаєАвтотема.
Досвідченому автомеханіку нічого не варто з кількох фраз визначити ваш рівень знань , а відповідно і прикинути , скільки на вас можна заробити обманним шляхом.

Представляємо вам кілька способів обману клієнтів на СТО .

Заміна масла

Широко поширеним способом обману " чайників " на СТО є бутафорська заміна масла в автомобілі. В цьому випадку , замість зливу відпрацьованого масла і заміни його свіжим , в двигун просто додають трохи нового масла і міняють масляний фільтр . Враховуючи , що моторне масло для автомобілів представницького класу коштує недешево , автомеханік , таким чином , може заробити зайвих кілька десятків доларів. До того ж , бізнесмен або вишукана дівчина навряд чи будуть тут же перевіряти щупом рівень і прозорість масла в двигуні , а через дві -три тисячі кілометрів обман СТО розкрити вже буде неможливо .

Заміна свічок запалювання

При найменших ознаках нестабільної роботи двигуна , майже на всіх фірмових СТО новачкові тут же наполегливо порекомендують замінити свічки запалювання . Хоча , в більшості випадків , достатньо лише невеликого регулювання зазору, щоб двигун спокійно пропрацював ще 10-15 тисяч кілометрів на старих свічках . Погодьтеся , що це цілком можна класифікувати як обман .

Ремонт коробки передач

Тут все відносно просто. Будь-яку незначну поломку КПП можуть представити як таку, що вимагає дорогого капітального ремонту . Більш того , все ще має місце обман СТО водіїв , які зовсім вже нічого не розуміють в обладнанні автомобіля . При заміні масла в коробці передач , автослюсар кидає в піддон жменю металевої тирси і представляє все це як руйнування коробки . Відповідно далі потрібен " ремонт " цієї коробки знову- таки за чималі гроші. Вигода механіка і станції техобслуговування очевидна . До речі , подібні заміни нібито зношених деталей широко застосовуються і при ремонті ходової . Звичайно , знаючого автовласника в такий спосіб не обдурити , але ось новачка – цілком реально .

Вищенаведені приклади ілюструють ті принципові моменти , на яких можливий обман СТО автовласника :

- Оплата роботи майстра при фактичній відсутності такої.

- Оплата нової деталі при фактичній установці або ремонті деталі , яка вже була у використанні.

- Придбання нової деталі і оплата роботи з її встановлення за відсутності реальної необхідності для цього .

- Заміна нових деталей на вашому автомобілі уживаними .

Для того , щоб максимально убезпечити себе від можливого обману на СТО , намагайтеся дотримуватися наступних рекомендацій :

1. Перед відвідуванням СТО зберіть максимум інформації про можливі причини і способи усунення виниклої несправності ( проконсультуйтеся із знаючими знайомими , розпитайте на спеціалізованих форумах ) ;

2. Ремонтуйте і обслуговуйте автомобіль тільки на перевірених СТО ;

3. Залишаючи автомобіль на СТО , вимагайте складання акту прийому -передачі транспортного засобу . У ньому обов'язково вкажіть показання спідометра на момент передачі , тому що відомі випадки використання авто , залишених на ремонт , в особистих цілях співробітниками СТО ;

4. Перед початком ремонту разом з механіком складіть перелік пошкоджень автомобіля і робіт ( а також матеріалів ) , необхідних для їх усунення;

5. Не показуйте механіку ваш рівень знань по влаштуванню автомобіля . Чим менше ви знаєте , тим легше вас обдурити ;

6. Якщо ви намагалися самостійно ремонтувати авто , то не говоріть про це майстра . Це дасть йому привід роздути ціну ремонту (якщо , звичайно, ви самі не експерт в питаннях ремонту ) ;

7. Якщо ви змушені залишити автомобіль на СТО на кілька днів, не полінуйтеся кілька разів раптово з'явитися на станції і перевірити , як ідуть справи. Це убезпечить вас від ймовірної заміни рідних деталей вашого авто на б/в;

8. Після усунення несправностей вимагайте демонстрації результатів ремонту автомобіля у вашій присутності ;

9. По можливості , забирайте автомобіль з ремонту особисто . Якщо ж з тих чи інших причин ви не можете забрати автомобіль , то інформуйте про те , що авто забиратиме інша людина , за 15-20 хвилин до домовленого терміну ;

10. Завжди вимагайте документи , що підтверджують факт ремонту або обслуговування автомобіля (навіть при заміні масла або заміні гуми на шиномонтажі ) . У разі розкриття факту обману на СТО ці документи вам знадобляться під час залагодження конфлікту в різних інстанціях (аж до суду).