"Євробляхам" збираються перекрити шлях в Україну: що саме хочуть зробити

15 квітня 2018, 08:02
Держава хоче прибрати можливість ввозити автомобілі без розмитнення

Законопроект відрізняється від того, що обговорювали з протестуючими, попередила Южаніна / Фото: Данило Павлов

Власникам " євроблях " готують репресії . Але перед цим парламент дасть їм шанс розмитнити машини . Зараз в Україні 425 тис . авто з іноземною реєстрацією . Більше половини з них знаходяться в країні незаконно – це по офіційними даними . Активісти називають цифру в три – чотири рази більше .

У Раді вже підготували проект , який повинен перекрити більшу частину схем ввезення автомобілів . За основу парламентський комітет з податкової і митної політики взяв досвід сусідів . Два роки тому Молдова дозволила громадянамрозмитнити авто на єврономерах зі знижкою 70%.Як тільки " акція " закінчилася , поліції дали право зупиняти машини з єврономерами і перевіряти документи . За порушення термінів перебування машину евакуювали , а всі витрати ніс власник авто .

Депутати поки домовляються , на яких умовах давати " євробляхам " знижку . Репресивні заходи вже готові , і вони не будуть змінюватися , заявила на зборах з активістами голова комітету Ніна Южаніна .

Реклама

Що готують євробляхам , розбирався сайт " Сегодня" .

Штрафи, позбавлення прав і конфіскація автомобіля

Активісти руху " АвтоЄвроСила " оприлюднили законопроект , який Южаніна розіслала їм для вивчення . Конфіскації , штраф – майданчики , десятки тисяч гривень штрафів і заборони не сподобалися активістам .

Проект і справді вдарить по схемах ввезення машин на іноземних номерах. У законодавстві є щілина, яка дає право ввозити іноземцю машину на рік без розмитнення. Її навчилися обходити. Українці купують авто на єврономерах, але реєструють її не на себе, а на литовську компанію. Фірма оформляє українця своїм співробітником і виписує довіреність на користування автомобілем. Так можна рік кататися по Україні. Є й інші схеми. Наприклад, жителі прикордонних районів можуть не платити податки, а кожні п'ять днів перетинати кордон і повертатися назад в режимі транзиту. Справа в тому, що в Україну можна ввозити автомобілі, які відповідають екостандартам Євро-5 – це машини від 2010 року випуску. Більшість авто на єврономерах віком 15-20 років. Їх вже не можна розмитнити. Також власники таких машин скаржаться на високі ставки податків. Розмитнення машини може обійтися більше, ніж коштує сам автомобіль.

Проект перекриває ці схеми . Якщо його приймуть , українці зможуть їздити на авто , зареєстрованому на іноземну компанію , до 10 днів . Якщо потрібно більше – доведеться підтверджувати це документами . А якщо людина , яка ввезла машину в Україну , передасть авто в користування комусь іншому , або зовсім її розбере на запчастини , то з агрожує штраф 17 000 грн .

Реклама

Контроль за автомобілями на єврономерах посилять . Поліція і фіскальна служба отримають доступ до бази прикордонників . Фактично , вони отримають право зупиняти водіїв на єврономерах і перевіряти терміни перебування в Україні . Для цього створять електронну базу автомобілів , які в'їхали в Україну .

Фото: zaknews.in.ua

Також депутати хочуть ввести обов'язкову реєстрацію машин , які в'їжджають в країну більш , ніж на 30 днів .

За перевищення термінів перебування в Україні вводяться нові штрафи . Затримка в Україні на :
  • 1-3 дні – 850 гривень чи попередження;
  • 4-10 днів – 5100 грн.
  • 10-20 днів – 17000 грн.
Якщо машина зареєстрована на компанію – штрафи вище . За затримку в Україні до 20 днів – штраф 17 тис . грн . Такий же штраф за втрату транспорту або його передачу .

Якщо авто перевищить терміни перебування в Україні на :
  • більше , ніж 20 днів , штраф – 34 тис . грн ;
  • більше , ніж 30 днів , штраф – 85 тис . грн ;
  • більше , ніж 30 днів – 170 000 дол , або конфіскація машини .

Таким чином , законопроект Комітету митної політики Верховної Ради , який був переданий для ознайомлення активістам " АвтоЄвроСили " , перекриває практично всі методи ввезення та користування " євробляхами " в Україні .

Реклама

Штрафувати пропонують не тільки власника машини ( він може бути підставним ) , але і водія . Якщо водій їздить на машині , яка порушила режим перебування в Україні , його оштрафують на 8500 грн . За повторне порушення – штраф 17 000 грн , позбавлення прав на рік і конфіскація автомобіля .

Як хочуть легалізувати "євробляхи"

З початку року комітет і активісти обговорюють умови розмитнення " євроблях " . Поки спільної мови вони не знайшли .

У Молдові це було так. Ставку акцизів на розмитнення уряд знизив на 70%. Була одна умова: машини повинні бути завезені до 1 листопада 2016- го. Акція діяла півроку, за цей час машини потрібно було розмитнити і зареєструвати. В іншому випадку авто видворяють з країни. Витрати на евакуацію автомобіля ніс його власник – 0,15 євро за кожен кілометр. Як тільки акція закінчилася, поліції дали право зупиняти машини з єврономерами і перевіряти документи. А громадянин Молдови тепер не може знаходиться за кермом автомобіля з іноземною реєстрацією.

Читайте також: Для "євроблях" готують масштабну легалізацію

Але в Україні є свої відмінності від Молдови . У нас немає техогляду , алеє норма Євро-5 для потриманих автомобілів. Хоча екологічний стандарт в інших країнах відноситься тільки до виробників .
Техогляд в Україні стане обов'язковим тільки з 2020 року – це одна з умов угоди про асоціацію з ЄС .

Фото: Василь Артюшенко, zn.ua

Оскільки більшість " євроблях " старше 10-15 років , в комітеті пропонують ввести коефіцієнт . Він дозволить автомобілі молодшого віку розмитнювати дешевше , ніж старі .

Співзасновник громадської організації " Доступне авто " Михайло Катрук вважає , що " молдавський сценарій " для України – це популізм . На його думку , перед виборами владі вигідно було підняти тему " євроблях " .

Саму ж розмитнення варто робити доступним не тільки для власників машин на єврономер ах, вважає Катрук .

Для вирішення проблеми достатньо замінити вимогу Євро – 5 на техогляд і ввести на постійній основі пільгові тарифи на розмитнення старих автомобілів , які парламент прийняв в 2016 – му , зі скасуванням всіх обмежень .