Як безпечно перевезти максимальну кількість речей в своєму автомобілі

19 лютого 2017, 07:02
Найважчий вантаж в багажнику ставимо по центру, а предмети, що виступають за межі авто, позначаємо сигнальними прапорцями

Перевантажений автомобіль споживає в рази більше

Чи багато хто з автовласників і пасажирів замислюються про те, чи правильно вони перевозять свої речі? І мова зараз не про великогабаритні вантажи – хоча і про них трохи пізніше, – а про прості і компактні повсякденні речі. А варто задуматися: навіть при швидкості 50 км/год при раптовій зупинці автомобіля (наприклад, при зіткненні) кожна дрібниця стає важче приблизно в 40 разів! Що це означає на практиці? А то, що недбало кинута на заднє сидіння дволітрова "мінералка" може прилетіти в спину водія із силою 80 кг! А це вже зовсім не мирна ситуація. Не кажучи вже про те, що історія знає чимало випадків, коли до серйозних наслідків приводила звичайна бляшанка з газованою водою, що впала на підлогу автомобіля і закотилась, наприклад, під педаль гальма. Що вже говорити про те, яку небезпеку таїть незакріплена запаска в багажнику! Як убезпечити себе від неприємностей, які можуть принести неправильно розташовані в машині предмети? Ми розповімо .

САЛОН: ВСЕ ЗАКРІПЛЕНО

Реклама
Сучасний автомобіль оснащений безліччю затишних і безпечних місць для перевезення невеликих предметів в салоні. Потрібно лише скористатися ними, щоб поїздка стала безпечнішою. Як приклад – уже згадані напої. Не варто возити з собою великі пластикові і вже тим більше скляні ємності. У машині напевно знайдуться підстаканники, в яких надійно зафіксується пластиковий або паперовий стаканчик кави або чаю, або ж півлітрова пляшка води. Потрібно прийняти за правило: в салоні автомобіля взагалі не повинно бути незакріплених речей! Адже в разі зіткнення, – а від цього, на жаль, на 100% не застрахований навіть найдосвідченіший водій, – все, що не зафіксовано, буде хаотично переміщатися по салону зі швидкістю, з якою рухався автомобіль до зіткнення. Особливу небезпеку становить всілякий інструмент. Уявіть собі, які травми може завдати людині молоток, що летить по салону зі швидкістю 80 км/год? До речі, найбільш небезпечні предмети, залишені на задній полиці, адже вони як раз знаходяться приблизно на рівні голови. Що ж стосується важких і великих речей, перевозити їх у салоні взагалі небажано: в разі ДТП вони можуть придавити людину в салоні автомобіля. Тому, якщо все-таки везти такі речі потрібно, варто скористатися задніми ременями безпеки.

БАГАЖНИК: СЕКРЕТИ ПАКУВАННЯ

Все , що не знадобиться під час поїздки , краще перевозити там . Адже в багажнику вантаж від людей відокремлює як мінімум спинка заднього сидіння і задня полиця , а в седанах – ще й сталева перегородка кузова . До того ж обмежені розміри багажного відсіку не дадуть речам розігнатися і отримати небезпечне прискорення в разі зіткнення .

Але розміщувати вантаж потрібно правильно. Робити це варто максимально щільно, маючи в своєму розпорядженні найбільш важкі речі внизу. Багажники багатьох автомобілів оснащуються додатковими перегородками або сітками, які мають спеціальні кріплення. Обов'язково використовуйте всі ці засоби, ретельно закріплюючи їх. Гострі грані і кути предметів потрібно направляти в протилежну від салону сторону і по можливості перекладати чимось м'яким. Важку річ потрібно розміщувати так, щоб не порушувати розподіл ваги автомобіля. Простіше кажучи, максимально по центру багажника і ні в якому разі не біля його бічної стінки.

При перевезенні речей в багажнику необхідно враховувати не тільки їх обсяг, але і масу. Ні в якому разі не перевищуйте рекомендовані виробником автомобіля обмеження у вазі багажу, що перевозиться: це не тільки скоротить ресурс задньої підвіски, але і помітно погіршить керованість автомобіля, слухняність керма і збільшить гальмівний шлях.
Транспортуючи важкий вантаж, його треба надійно закріплювати: навіть незафіксоване запасне колесо при 50 км/год в разі раптової зупинки вдарить в задню спинку із зусиллям близько 500 кг – такий удар може не витримати спинка, і вже точно не витримає без наслідків хребет пасажира. А тепер уявіть собі, яке зусилля може розвинути 300 кг вантажу? А адже саме стільки, а то й більше, можна укласти в багажне відділення. Особливо ретельно потрібно підходити до завантаження багажника власникам автомобілів, в яких простір вантажного відсіку йде за межі колісної бази: там вплив перевантаження по вазі на керованість найбільш сильний
.

Реклама

НА ДАХУ

Нерідко навіть самого місткого багажника виявляється мало , і тоді вантаж перевозиться на даху автомобіля . Для цього ринок пропонує безліч рішень : всілякі рейлінги , кошики , аеробокси , спеціальні кріпильні приналежності для перевезення певних вантажів ( наприклад , велосипедів або сноубордів ) .

Перш за все нагадаємо , що перевезення вантажів за межами салону і багажника автомобіля регламентоване Правилами дорожнього руху . Транспортування багажу на даху дозволено , якщо це :
  • не створює небезпеки іншим учасникам дорожнього руху;
  • не порушує стійкість транспортного засобу і не ускладнює управління ним;
  • не обмежує огляд;
  • не закриває зовнішні світлові прилади , номерні знаки і не перешкоджає правильному сприйняттю сигналів іншими учасниками дорожнього руху;
  • не створює шум , не піднімає пил , не забруднює проїзну частину і навколишнє середовище
Якщо вантаж виступає за межі автомобіля більш ніж на 1 метр спереду або ззаду або більш ніж на 40 сантиметрів з боків , він повинен бути позначений сигнальними прапорцями , а в темний час доби – світловідбивачами або ліхтарями .

Розміщувати вантаж на даху варто так , щоб центр ваги знаходився якомога нижче . І ретельно закріплювати : в оптимальному випадку має бути чотири точки опори , в крайньому – три . Кріпити вантаж звичайними мотузками – а тим більше синтетичними , капроновими – не можна , оскільки навіть самі тугі вузли при русі можуть розв'язатися . Тому для кріплення потрібно використовувати спеціальні еластичні " розтяжки " , які можна купити в автотоварах або будівельних маркетах .

Реклама

Пам'ятайте , що максимально допустима маса вантажу , що перевозиться на даху , дуже обмежена . Цей показник зазвичай знаходиться в межах 70 кг ( дізнатися допустиму вагу вантажу можна в інструкції до автомобіля ) . Перевищення цього значення може привести до деформації даху і стійок – а це дуже дорогий кузовний ремонт !