Кабмін дозволив застосовувати металургійні шлаки в дорожньому будівництві

4 грудня 2019, 16:02
Вже напрацьована база нормативно-технічних документів, що враховує як вітчизняний, так і європейський досвід

Кабінет міністрів дозволив застосовувати відходи виробництва, зокрема металургійні шлаки і золу-винесення, в дорожньому будівництві. Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій, передає прес-служба відомства.

"Таке рішення Уряду, зокрема, дозволяє позбавитись залежності від імпорту з Російської Федерації будівельних матеріалів, зокрема, бітуму. Це також дозволить економити кошти під час дорожніх робіт, якість при цьому буде належною", – сказав Владислав Криклій.

Реклама

За словами міністра, вже напрацьована база нормативно-технічних документів, що враховує як вітчизняний, так і європейський досвід в цьому питанні.

"Ці норми регламентують вимоги до технологічних процесів та складових дорожнього бетону, головною з яких є застосування виключно високоякісного портландцементу, а також безпосередньо металургійних шлаків", – підкреслив Криклій.

Відзначається, що відтепер при здійсненні державних закупівель робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту автомобільних доріг загального користування обов'язково передбачатиметься застосування нецінової критерію "Заходи щодо захисту навколишнього середовища" з його питомою вагою не менше 10%.

Реклама

"В договорах на будівництво, поточний ремонт автомобільних доріг загального користування в Запорізькій, Донецькій, Луганській, Дніпропетровській, Миколаївській, Кіровоградській областях передбачатиметься використання відходів виробництва (металургійних шлаків, зол виносу тощо), що відповідають нормативним документам з питань екологічного маркування та декларації", – йдеться в повідомленні Мінінфраструктури.

У прес-службі відомства зазначили, що до сих пір ціновий критерій залишався єдиним критерієм, який застосовується замовниками для виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування для визначення підрядних організацій.

"Таке рішення повинно поліпшити екологічну ситуацію – відходи повинні не забруднювати навколишнє середовище, а" працювати "на користь суспільства", – йдеться в повідомленні.

Реклама

Раніше новини "Сегодня" писали, що Україна може будувати дороги з золошлаков, які залишаються після генерації електроенергії. Вугілля, який спалюють на ТЕС, перетворюється в міцну суміш, схожу на камінь і цемент. За кордоном такі шлаки всюди застосовують в будівництві. В Україні ж вони десятиліттями лежать під відкритим небом.

Нагадаємо, раніше президент Володимир Зеленський підписав указ про створення умов для розвитку будівництва та підвищення якості автомобільних доріг .