Винаходи ДАІ: які зміни чекають на власників авто

14 квітня 2014, 17:00
Ми з'ясували плюси і мінуси ініціатив державтоінспекції

ДАІ пропонує карати за прискорення до 61 км/год

Новий начальник Державтоінспекції Анатолій Сіренко виступає за впровадження в Україні двох непопулярних серед водіїв реформ. Перша – хочуть скасувати норму Кодексу України про адмінправопорушення ( КоУАП ) , яка дозволяє штрафувати водіїв лише за перевищення швидкості вище 20 км /год (фактично це дозвіл їхати в місті " 80 "). Друга – повернути трехосмотр (ТО) для автомобілів. Ми дізналися подробиці цих ініціатив і з'ясували , як вони вплинуть на життя українських водіїв.

Зниження швидкості: плюс і мінус

Реклама

Не встигли водії зрадіти тому, що на деяких дорогах Києва (наприклад, Столичному шосе, вул. Богатирській – всього 11 ділянок) повісили знаки "80", як Державтоінспекція приголомшила автолюбителів тим, що найближчим часом зібралася внести до законодавства зміни, що передбачають штрафні санкції за будь-яке перевищення швидкості. Зараз же, згідно зі ст. 122 КоУАП, покарання настає лише в разі прискорення швидше дозволених в місті 60 км/год на 20 кілометрів (тобто безкарно можна їхати 80 км/год, а на тих ділянках, де висять знаки "80" – 100 км/год). Фактично для більшості водіїв нічого не зміниться: стан і завантаженість більшості міських доріг такі, що по них і 40 км/год не завжди їздити вдається, а там, де дорога якісна, і зараз, і в майбутньому (якщо зміни ухвалять) можна буде їздити зі швидкістю 80 км/год.

ПЛЮСИ. Зниження швидкості позитивно вплине на безпеку дорожнього руху. За даними дослідження Всесвітньої організації охорони здоров'я, ймовірність виживання пішоходів, збитих машиною, яка рухалася зі швидкістю 30 км/год або менше, становить 90 %, при швидкості руху 45-60 км/год – 50 %, а при 70-80 км/год – всього 20 %. На більшій швидкості у пішохода взагалі ніяких шансів вижити немає. Крім того, зниження швидкості на 20 км/год зменшує гальмівний шлях удвічі, а ще дозволяє економити до 20 % на паливі.

Другий плюс – підвищення безпеки самих водіїв у разі зіткнення. Практично всі сучасні авто розраховані на те, щоб врятувати людей в салоні на швидкості до 64 км/год. Якщо швидкість руху вище, то навіть у найбільш безпечному автомобілі можна отримати серйозні травми. Так, коли німецький автоклуб ADAC для експерименту на швидкості 80 км/год розбив авто, що отримало вищу оцінку при стандартному випробуванні, датчики показали, що і водій, і пасажири в разі реального
ДТПотримали б смертельні травми.

МІНУС. Постраждають водії , які часто їздять по трасах (інтереси любителів швидкої їзди по дорогах загального користування ми не розглядаємо ) – практично всі дороги національного та міжнародного значення в Україні перетинаються з населеними пунктами , а різко знизити швидкість з 110 до 60 км /год вкрай складно. Тобто зростатиме кількість штрафів , а автоподорож по країні стане повільним і некомфортним .

Правда , начальник ДАІМВСУкраїна Анатолій Сіренко пропонує вирішити цю проблему установкою на дорогах з трисмуговим рухом відповідних знаків : "80" в крайній лівій , " 70 " у середній і " 60 " – у крайній правій смузі. А на тих дорогах , де є пішохідні переходи , дозволену швидкість руху знизити до 50 км/ год – також шляхом розстановки знаків обмеження . Аналогічні обмеження є і в країнах ЄС.

Реклама

Повернення техогляду

Кілька років тому його скасували через тотальну корупцію в ДАІ. Так, журналісти в ході експерименту в 2010 році за хабар отримали талон ТО на "Запорожець" без коліс і двигуна. Чи означає повернення техогляду те, що ДАІ збирається повернути годівницю і знову торгувати талонами?

До редакції "Сегодня" потрапила аналітична записка, у якій пояснюється необхідність повернення техогляду і його форма. Можливо, на її основі буде підготовлено законопроект. Наводимо основні його положення, але підкреслимо, що документ не має офіційного статусу.

НАД КИМ КОНТРОЛЬ.Якщо зараз контролюють лише комерційні транспортні засоби (вантажівки, автобуси, фургони), то в ДАІ також пропонують перевіряти легкові авто. Але якщо раніше потрібно було отримувати талон ТО навіть на нову машину (ще до того, як вона виїхала з салону), то тепер пропонують проводити техконтроль лише для машин старше 3 років. А потім пропонують запровадити диференціацію – що старше авто, то частіше його власник зобов'язаний заїжджати на станцію діагностики. Так, 5-10-річні легковики потрібно перевіряти раз на два роки (як і було до скасування техогляду), а якщо машина старше 10 років, то її техстан вимагатимуть контролювати не рідше разу на рік.

Реклама

ТАЛОН ТО.Збираються зробити у вигляді наклейки без голографічного захисту. Перевірку автентичності проводитиме інспектор після зупинки авто за порушення ПДР (зараз точно так само перевіряють наявність поліса "автоцивілки"), звіряючись з базою даних. Інформацію про проходження ТО в базу буде вводити уповноважена особа станції техдіагностікой (національної чи приватної). Щоб у співробітника станції не було спокуси поставити відмітку про проходження техогляду за хабар, пропонують перекласти відповідальність у разі ДТП через технесправність з водія на станцію.

НА ДОРОГАХ. Зараз проведення техконтролю на дорогах не регламентовано законодавством і фактично заборонено. Але автори аналітичної записки пропонують дозволити інспекторам відправляти авто з явною несправністю на діагностику, яку проводитимуть мобільні лабораторії (їх закупили 3 роки тому). Підстави для направлення – порушення вимог до техстану авто, прописане в п. 3.14 і 3.16 ПДР. Так, автомобіль не має право продовжувати рух, якщо у нього, по-перше, гальмова система чи рульове керування не дають зупинити авто чи здійснити маневр під час їзди з мінімальною швидкістю; по-друге, в темний час доби або в умовах недостатньої видимості не горять лампи фар чи задніх габаритних вогнів; по-третє, якщо під час дощу або снігопаду не включені склоочисники з боку керма. Крім того, інспектор може забракувати авто і скластипротокол, якщо не працює ліва фара в режимі ближнього світла , лобове скло покрито тріщинами , немає дзеркала заднього виду , з вихлопної труби йде чорний дим або немає  передбачених кузовних деталей.