Через проблеми днопоглиблення українські порти припиняють існування – Техморгідробуд

17 листопада 2016, 20:15
За словами експерта, у випадку, якщо щорічна перевірка зафіксувала погіршення карти дна, то тоннаж кораблів, що допускаються в порт, зменшується, наприклад, зі 100 тис. тонн опускається до 80 і т. д.

Українські порти припиняють існування. Фото: daily.rbc.ua

Від поглиблення дна залежить максимальна вага судна, яке може прийняти порт: чим менша глибина, тим менший тоннаж судна і через відсутність своєчасного днопоглиблення багато портів в Україні припиняють своє існування. Про це в інтерв'ю виданню РБК-Україна заявив директор української днопоглиблювальної компанії "Техморгідробуд Миколаїв" Олексій Буштрук.

"У кожного порту є так звана карта глибин. Завдяки їй розраховується, якого дедвейту судна можуть заходити в порт. І днопоглиблення в даному випадку має вирішальне значення. Порти потребують його на постійній основі. Тобто результат цих робіт не тримається вічно. Але без їх проведення подекуди з часом пропадає можливість приймати судна в принципі. Прилегла до порту акваторія – це споруда. Геометрично, штучно створена людиною. Але з часом відбувається її знесення, що призводить до втрати паспортних даних. Так по низхідній, втрати можуть скласти 10 відсотків потенціалу, а десь і значно більше", – повідомив Буштрук.

Реклама

Експерт заявив, що в разі, якщо щорічна перевірка зафіксувала погіршення карти дна, то тоннаж кораблів, що допускаються в порт, зменшується, наприклад, зі 100 тис. тонн опускається до 80 і т. д.

"Є приклади, коли порти просто припиняють існування або принаймні повноцінне функціонування. Такі як Генічеськ, Усть-Дунайськ, Кілія, Рені. Якщо зараз туди зайде плавзасіб, він просто не дійде до порту, ставши на мілині в акваторії. Якщо перевести це в гроші – відповідні втрати. Порт приймав, умовно товарів на 10 мільярдів. З часом на 8, 5, 2 і аж до нуля. Так відбувається не скрізь, звичайно, але і таке можливе. А це – прямий збиток для країни", – підсумував Олексій Буштрук.

"Техморгідробуд Миколаїв" – українська днопоглиблена компанія. Працює з 2010 року. За 6 років провела роботи в багатьох портах загальним об'ємом до 7 мільйонів кубічних метрів ґрунту. Заразпродовжує роботу в Бердянському та Маріупольському портах загальним обсягом 2 мільйони кубічних метрів.