Через нові акцизи розмитнити автомобіль буде дорожче: онлайн-калькулятор

10 листопада 2018, 07:46
Раніше акцизи розраховувалися по складних таблицях зі ставками на кожен кубічний сантиметр об'єму двигуна. Тепер ставок лише чотири

Фото: AFP

Авто подорожчають. Парламент проголосував за нові ставки акцизу. Тепер базова ставка збору 50-150 євро. Але чим старіше авто, і чим більший об'єм його двигунів, тим значення акцизу буде більше. Однак, крім акцизу, автомобіль береться ще й ввізним митом, і ПДВ.

Скільки в підсумку буде коштувати розмитнення автомобіля, розбирався сайт "Сегодня".

Реклама

Що змінилося

Розмитнення і нових, і старих машин стане дорожчим в середньому на 450 євро.

Раніше акцизи розраховувалися по складнихх таблицях зі ставками на кожен кубічний сантиметр об'єму двигуна. Чим більший двигун, тим більша була ставка. Тепер всього чотири ставки, і вони діють і для нових, і для старих авто. До цього закон забороняв імпортувати автомобілі, випущені раніше 2010 року – вони не відповідають екостандартам Євро-5. Стандарт скасували, і замість нього незабаром повернуть обов'язковий техогляд.

Реклама

Новий акциз розраховується за формулою:

Ставка = Ставка базова × Коефіцієнт двигуна × вік двигуна

Базова ставка – це ставка податку в євро за одну машину. Якщо у автомобіля двигун об'ємом до 3000 см куб., ставка буде 50 євро. Більше – 100 євро.

Реклама

Дизельні машини обійдуться дорожче. Ставка для авто з двигуном об'ємом до 3500 см куб – 75 євро. Більше – 150 євро.

Коефіцієнт двигуна – це об'єм циліндрів, розділений на 1000. Якщо обсяг 2000 куб. см, то коефіцієнт – 2.

Коефіцієнт віку – кількість років з року, наступного після року виробництва транспорту. Для нових автомобілів ставка – 1. Для машин старших, відповідно, 2 і більше. Для всіх машин старших 15 років коефіцієнт дорівнює 15.

Акциз на електромобілі – залежно від потужності двигуна, з розрахунку 1 євро за 1 кВт.

На гібриди – 100 євро, незалежно від його віку.

Після того як президент підпише закон, до зниженї ставки буде застосовуватися додаткова знижка 50% наступні три місяці на розмитнення авто для особистого користування. Тобто, автодилери не зможуть нею скористатися.

Наприклад, раніше акциз на нове авто з об'ємом 2000 куб. см був 534 євро – кожен кубічний сантиметр множився на 0,267 євро. Тепер акциз на цю машину 100 євро. А акциз старої машини з такими ж параметрами, але 2008 року випуску, сьогодні становитиме 1000 евро, хоча раніше її не можна було розмитнити.

Разом з тим, нові акцизи великі, якщо порівнювати з пільговими ставками, які парламент ухвалив 2016 року. Вони діють для б/у авто, які відповідають екостандарту Євро-5. Візьмемо ту ж машину, але 2010 року випуску: за пільговими ставками 2016- го року акциз становив би 126 євро, за прийнятими – 800.

Однак акциз далеко не найзначиміший за своєю величиною збір, який треба заплатити під час в'їзду до України. Машина ще обкладається ввізним митом і ПДВ.

Скільки тепер потрібно заплатити за розмитнення

Під час розмитнення автомобіля треба заплатити три основних збори в бюджет.

Ввізне мито. Воно становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.

Акцизний збір. Його ставка залежить від типу та об'єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.

ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.

Сайт "Сегодня" перевірив, як нині змінилося розмитнення автомобілів. Воно не стало доступнішим. В середньому під час оформлення машини доведеться заплатити на 450 євро більше.

Скільки буде коштувати розмитнення з новими акцизами, можна підрахувати в онлайн-калькуляторі "Сегодня". Він не враховує вартість розмитнення електромобілів, оскільки для них діють нульові податки.

Отже, за скільки можна розмитнити нове авто? У Польщі новий Nissan New Micra коштує 11 000 євро. Об'єм двигуна машини – 998 куб. см.

Мито складе 11000 × 6,3% = 693 євро.

Акциз: 50 × (998 ÷ 100) × 1 = 499 євро. Хоча за старими ставками акциз на нове авто обійшовся б в 102 євро.

ПДВ: (11000 + 499 + 693) × 0,2 = 2438 євро

В результаті розмитнити Nissan New Micra обійдеться в 693 + 499 + 2438 = 3630 євро. Це на 476 євро дорожче, ніж було.

Купити або продати авто, якому п'ять років, теж подорожчає. Автомобіль 2011 коштує 7800 євро. Обсяг бензинового двигуна – тисячу триста шістьдесят два куб. см.

Мито складе: 7800 × 7,3% = 569 євро.

Акциз за новими ставками: 50 × 1,362 × 7 = 476 євро. За діючими ставками на цей автомобіль ще до кінця 2018 го діє пільговий акциз, і він би склав 85 євро.

ПДВ: (7800 + 569 + 476) × 0,2 = тисяча сімсот шістьдесят-дев'ять.

Разом повна вартість розмитнення обійдеться в 1769 + 476 + 569 = 2814 євро. Це на 465 євро дорожче, ніж було.

Ще один приклад. 15-річний Mercedes-Benz C-Class W203 в Польщі коштує 4600 євро. Об'єм двигуна +1796 куб. см, паливо – бензин.

Ввізне мито на нього складе 4600 × 5% = 230 євро.

Акциз за новими ставками: 50 × 1,796 × 15 = 1374 євро. Перші три місяці після того, як закон набуде чинності, акциз буде 690 євро. Такий автомобіль до прийняття законів розмитнити було неможливо, але якщо ми застосуємо діючі пільгові ставки, отримаємо акциз 480 євро. За не пільговим – 4384 євро.

ПДВ складе 1240 євро. Всього треба заплатити 2844 євро – це більше половини вартості машини.

Порівняно з діючими ставками акцизу, вартість розмитнення виросте, за нашими розрахунками, більш ніж на 450 євро, як для нових машин, так і для старих. Плюс у тому, що можна ввезти авто будь-якого віку, розмитнити і легально їздити Україною. Для тих, хто не захоче платити податки, депутати посилили заходи покарання. Так, штрафи підняли до 170 тис. грн з конфіскацією авто. Штрафувати будуть заочно. Фіскальщики самі надішлють штраф на адресу реєстрації протягом трьох днів після закінчення терміну перебування в Україні. Податківці також відразу повідомлять про порушення в поліцію. Також поліція тепер автоматично отримуватиме інформацію про всі авто на іноземних номерах. Правоохоронці зможуть зупиняти машини і перевіряти терміни їх знаходження в Україні.