З України "тікають" мережі магазинів дешевого взуття

11 серпня 2016, 14:21
Свої точки в країні закривають уже два крупних бренди

На дешевому взутті в Україні вже не заробиш, кажуть експерти. Фото: hotsale.ua

Найбільша російська взуттєва мережа Centro йде з України. Про це повідомили чотири джерела: колишній співробітник компанії, директор київського торгового центру і два керівника мереж-конкурентів, пише ЛІГА.net.

"Всі свої магазини вони повинні були закрити до 1 серпня, але цей період затягнувся", – повідомив колишній співробітник мережі, який побажав залишитися неназваним. Він додав, що мережа ще не розплатилася з усіма своїми партнерами. Підтвердження можна знайти в Держреєстрі судових справ. Наприклад, наприкінці травня Господарський суд Києва зобов'язав компанію "Трейдшуз" (управляє Centro, "ЦентроОбувь") повернути близько 1,5 млн грн заборгованості компанії "Аве-Плаза" (управляє харківським ТЦ). Отримати коментар українського і російського офісу мережі не вдалося: представники компанії не відповіли на запити.

Реклама

Проблеми українського підрозділу Centro можуть бути пов'язані зі складнощами, які переживає російський бізнес мережі, де магазини працюють під брендами Centro, ЦентроОбувь. За даними "Комерсанта", сумарні борги мережі оцінюються в 30 млрд рублів ($ 440 млн), а засновник бізнесу Сергій Ломакін покинув територію Росії.

Centro – це вже другий приклад виходу з українського ринку недорогого взуття. Компанія MTI закриває мережу Plato, повідомили в прес-службі дивізіону взуття та одягу MTI.

"У серпні цього року будуть закриті всі магазини мережі, крім київського Plato в ТЦ Городок, який продовжуватиме роботу в форматі outlet. Крім того, свою роботу продовжує інтернет-магазин", – повідомила Наталія Андрющенко, керівник відділу розвитку та експлуатації дивізіону взуття та одягу MTI.

Реклама

На початок 2016 року компанія управляла 26 магазинами цього бренду. Основна причина закриття мережі незадовільні фінансові результати.

2013 року на український ринок вийшла найбільша польська мережа CCC, яка планувала відкрити 30-50 магазинів в різних регіонах країни. За словами керівника мережі Максима Кінаша, зараз ССС управляє шістьма магазинами на заході країни. "Ми вели переговори про розвиток мережі по франчайзингу, але домовленостей не досягли", – розповів він. Кінаш каже, що мережа розвиватиметься далі.

Чому в кризу закриваються магазини недорогого взуття? У MTI кажуть, що винні складні економічні умови і різке падіння купівельної спроможності. Наймалозабезпеченіші покупці гостріше відчули кризу. Стверджує, що продажі взуття в Україні скорочуються, це зачіпає і нижній сегмент. Найменш забезпечені люди постраждали від кризи найбільше.

Реклама

"Конкуренція в цьому сегменті посилюється, оскільки всі оператори намагаються запропонувати споживачам найдешевший товар", – пояснює співвласник компанії Zeebra (мережа товарів для дому Butlers, косметики Glossip) Дмитро Єрмоленко. Як приклад він наводить мережу Peackoks, магазин під брендом якої його компанія відкрила 2014 року. Але через вісім місяців його вирішили закрити. За словами Єрмоленка, магазин не зміг конкурувати за ціною з магазинами компанії Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear), яка в період кризи майже не підвищила ціни на свою продукцію.