Зі Скандинавії до Індії: Україна може зайняти місце на важливому торговельному шляху

16 жовтня 2019, 08:53
Зараз країна втрачає потенціал і гроші, впевнений економіст

/ Фото: AFP

Відродження маршруту Е-40, що зв'язує Балтійське і Чорне море, надасть Україні економічних вигод. Зокрема, відновлення E-40 пожвавить торгівлю між Польщею, Білоруссю і Україною: одна баржа на 900 тонн замінює 18 вагонів або 45 вантажівок на 20 тонн.

Створена 200 років тому водна магістраль з'єднувала порти Гданська і Херсона. Сьогодні цей шлях судноплавний лише частково, а причиною зволікань стали політичні питання. Про це сайту "Сьогодні" розповів експерт з економічного аналізу та транспортної інфраструктури Українського інституту майбутнього Ярослав Пилипчук.

Реклама

"Досьогодні маршрут не запускали з політичних причин. Є інші зацікавлені країни, яким не вигідно, щоб цей проект запрацював. Але Балто-Чорноморський коридор – виграшний для України, враховуючи наше географічне розташування. В майбутньому він може стати Скандинаво-Індійським коридором. Зараз розвиваються країни Азії, зростатиме попит на різні товарні групи. Зв'язати Скандинавію та Індію – дуже привабливий напрямок. На жаль, ми втрачаємо наш потенціал і гроші, які країна могла б заробити", – сказав експерт.

Читайте докладніше на сайті "Сьогодні" – Вигідно і небезпечно: Україна хоче з'єднати Чорне море з Балтійським

Нагадаємо, раніше Кабінет міністрів вніс розвиток річкового і морського транспорту до пріоритетних сфер діяльності Міністерства інфраструктури на наступні п'ять років. Зростання вантажних перевезень очікується на рівні 10% морем (з 135 млн до 148,5 млн тонн) і в двічі – внутрішніми водними шляхами (з 10 до 20 млн тонн).

Як уже повідомляв сайт "Сьогодні", за підрахунками експертів, Україна може отримувати 27 млн доларів на рік від вантажоперевезень річками.

Реклама

Раніше новини "Сьогодні" також розповідали про те, що в Дніпрі запустили безкоштовне водне таксі: