Зі Львова до Європи швидкісними потягами: в "Укрзалізниці" представили амбітний план

28 листопада 2019, 18:22
Західну Україну зв’яжуть із Західною Європою євроколією, каже Євген Кравцов

Вже наступного року "Укрзалізниця" має намір здати в експлуатацію суміщену колію українського та європейського стандарту 1520/1435 мм від Мостиської до Львова, яка відкриє нові можливості для пасажирів та посилить транспортний і туристичний потенціал України, заявив.

Про це повідомив голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов під час поїздки на станцію Мостиська.

Реклама

"3,5 години до Кракова, плюс зі Львова до Європи швидкісними потягами. Знаю, що про це кажуть останні років 10. Але ми зробимо це за рік. Не анонсував заздалегідь, але сьогодні особисто переконався, що проект, який поки був лише на папері, може стати реальним. Тобто через рік українці зможуть отримати пряме швидкісне сполучення з центру Львова до Кракова, Праги, Відня", – зазначив чиновник на своїй сторінці у Facebook.

За його словами, завдяки такому рішенню потяги, що прямують з Європи, зможуть без втрати часу на заміну візків доїжджати до Львова, а саме до залізничної станції "Скнилів".

"Декілька років широкою колією наші поїзди курсують до Перемишля. Ця станція в Польщі стала популярним залізничним хабом між Україною та іншими країнами Європи. Будівництво суміжної колії від кордону з Польщею дозволить зробити станцію "Скнилів" міжнародним залізничним хабом", – зазначив Кравцов.

Реклама

Він пояснив, що Скнилів обрано для розбудови хабу, щоб уникнути перевантаження станції Львів, через яку прямують фактично усі внутрішньодержавні поїзди.

"На жаль, Україна має різну ширину залізничних колій з країнами-сусідами на Заході. Змінити нашу колію на європейську неможливо, адже це коштуватиме мільярди доларів. Натомість ми вишукуємо інші варіанти інтеграції інфраструктур. І це один із них", — резюмував він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "До кінця року "Укрзалізниця" представить новий стандарт пасажирських вагонів": інтерв'ю з Євгеном Кравцовим

Реклама

Як повідомляє прес-служба "Укрзалізниці", у загальному комплексі робіт необхідно вкласти 69,8 км суміщеної колії 1435/1520 мм, збудувати 3,1 км колії 1435 мм, виконати на 58,2 км розширення майданчика землеполотна, провести комплексно-оздоровчий ремонт 9,5 км існуючої суміщеної колії та реконструкцію 8 станцій, виконати реконструкцію та модернізацію інфраструктури електропостачання, збудувати інфраструктуру вокзалу станції "Скнилів" колії 1435 мм.

Крім того, для комфорту пасажирів "Укрзалізниця" планує між Скниловом, аеропортом і центральним залізничним вокзалом міста запустити ще й експрес.

Ділянка Мостиська II – Львів входить до "крітського" міжнародного транспортного коридору № 3 (Берлін – Вроцлав – Львів – Київ). Наразі колія 1520 пролягає з України до станції "Перемишль" (Польща), євроколія – від Перемишля до станції "Мостиська I" (Україна).

Залізнична станція "Скнилів" розташована у Львові. Від вокзалу станції "Львів" вона знаходиться на відстані 5,5 км, від Міжнародного аеропорту "Львів" – 3 км та автостанції – 1 км.


Раніше повідомлялося, що Міністерство інфраструктури України не планує змінювати держстандарти залізничної колії в 1520 мм . Євроколію в 1435 мм буде прокладено паралельно до вже існуючого полотна у напрямку Львів – Київ – Одеса з подальшим розвитком в сторону Харкова і Дніпра. Зараз головний акцент робиться на проєкті євроколії у напрямку зі Львова до Одеси через Київ.

Також писалося, що з України в Будапешт пустили прямий потяг євроколією. Планується, що українське місто Мукачево стане пасажирським хабом для подорожей Європою.