Гусак: Якщо ситуація на Донецькій залізниці не зміниться, є ризик повної зупинки вантажоперевезень

10 березня 2016, 02:21
Доходи півмільйона українців залежать від підприємств, робота яких неможлива без Донецькій залізниці

Фото: ipnews.in.ua

У прямому ефірі інформаційної програми "Події" з Оленою Кот (канал "Україна") член парламентського комітету з питань транспорту, народний депутат фракції партії "Опозиційний блок" Володимир Гусак розповів про наслідки можливої ліквідації Донецької залізниці, підвищення тарифів на вантажоперевезення і про варіанти виходу з політичної кризи.

Реклама

За словами Володимира Гусака доходи півмільйона українців залежать від підприємств, робота яких неможлива без Донецькій залізниці. "Україні потрібні мільярди гривень податків, які виплачують ці підприємства. Мова йде не тільки про ті підприємства, які знаходяться на непідконтрольних територіях. Наприклад, від роботи Донецької залізниці залежить половина українських тепло- і електростанцій. Україні потрібні сотні і мільйони доларів виручки щомісяця, особливо зараз, коли через корупцію у владі країна втратила кредити від МВФ, і курс гривні стрімко падає".

На питання чи припинено вантажне сполучення нардеп відповів: "Перевезення не зупинено. Однак, вже є проблеми на деяких напрямках. Складність полягає в тому, що "Укрзалізниця", не виплачує гроші Донецької залізниці за вже здійснені перевезення, а та, в свою чергу, не зможе виплатити заробітну плату працівникам. Якщо ситуація не зміниться, є ризик повної зупинки залізничних перевезень з 14 березня". Також він додав, що потрібно створити експертну групу високого рівня з представників влади, національної безпеки, бізнесу і адміністрації, щоб розробити комплексне рішення ситуації, що склалася.

Реклама

Депутат також прокоментував питання про підвищення тарифів: "Підвищення тарифів на вантажні перевезення не було. Було проведено широке обговорення даного питання за участю влади, бізнесу, ЗМІ в результаті чого дане підвищення не було визнано обґрунтованим. Але з 1 травня "Укрзалізниця" знову готує проект про підвищення тарифів на 15%. Ми отримали економічну статистику, відповідно до якої в Україні промислове виробництво і ВВП в січні цього року впали на 2%, в порівнянні з минулим роком. Нагадаю, що за період 2015-16 років відбулося падіння виробництва на 20%. Ми сподівалися, що з 2016 року нас чекає економічне зростання, але, на жаль, цього поки не відбувається. Основний клієнт "Укрзалізниці" – українська промисловість, яка продовжує перебувати в критичному стані. Тому, – вважає Гусак, нове керівництво "Укрзалізниці", яке повинно бути сформовано найближчим часом, має сконцентруватися на підвищенні власної ефективності і усунення корупції.

Реклама

Про варіанти виходу з політичної кризи Володимир Гусак сказав: "В Україні дуже низький рівень довіри суспільства до нинішньої влади. Понад 70% українців вважають, що країна рухається в неправильному напрямку, 75% незадоволені діями президента. Ми вважаємо, що при таких низьких показниках рівня довіри до влади, ніяке переформатування в рамках нинішньої системи результатів не дасть. Необхідно провести парламентські вибори, прийняти нову Конституцію і домогтися децентралізації влади".

Дивіться інформаційну програму "Події" на офіційному сайті каналу, а також на сайті відеоресурсу oll.tv і на новинному порталі segodnya.ua.