"Бруд і антисанітарія": Балчун заявив про гостру нестачу вагонів і катастрофу з залізничною інфраструктурою

2 листопада 2016, 11:50
Топ-менеджер "Укрзалізниці" нарікає на проблеми з фінансами, відсутність резерву палива і блокування тендерів

Войцех Балчун. Фото: Новое время

Кількість вагонів "Укрзалізниці" (УЗ) різко впало в 2016 році. Про це заявив глава УЗ Войцех Балчун.

"Весь 2016 рік є надзвичайно складним для" Укрзлізниці "в зв'язку з тим, що різко занижений фінансовий план. У зв'язку з цим, дуже маленький обсяг коштів був виділений як на ремонти вагонів, так і локомотивів. На жаль, під час піку перевезень, який триває досі, це призвело до нестачі рухомого складу, на що скаржаться наші клієнти. Якраз в 2016 році у нас була велика кількість виходів із експлуатації вагонів у зв'язку із закінченням строків їх експлуатації. Кількість вагонів постійно падає, але в 2016 році падіння було дуже різким. Щоб все-таки реалізувати потреби, наявні на ринку, "Укрзалізниця" повинна щорічно ремонтувати 30-35 тис. вагонів. А в цьому році ми запланували 19 730 вагонів. З них вже 14,5 тис. ми зробили в першому півріччі", – сказав Балчун.

Реклама

Що стосується пасажирських перевезень, нові потяги "Шкода" просто стояли і не використовувалися, зазначив Балчун.

"Не працюють системи кондиціонування через не проведені вчасно тендери, бруд і антисанітарія, не виконуються плани ремонтів, відсутність запчастин, відсутність чистих ліжок і порожні склади", – поскаржився глава УЗ.

"Наші сьогоднішні проблеми виникають не тому, що сьогодні щось розвалилося, – все розвалилося ще раніше", – говорить Балчун.

За його словами, також не вистачає локомотивів.

Реклама

"У цьому році ми повинні були відремонтувати 200 локомотивів. План на перше півріччя становив 132 локомотива, а ми зробили тільки 18 штук. Наші сьогоднішні проблеми виникають не тому, що сьогодні щось розвалилося, – все розвалилося ще раніше. "Укрзалізниця" протягом багатьох років просто використовувала і зношуються свої резерви", – зазначив Балчун.

Балчун зазначив, що план ремонту вагонів вже збільшений на 11 тис. "Ми купуємо більше тисячі вагонів. 650 ми купуємо у зовнішніх постачальників – це українські виробники. 398 – у підприємств, що належать "Укрзалізниці". Збільшили ремонт локомотивів на більш ніж 500 штук. також збільшили робочий парк вже на 86 локомотивів", – зазначив керівник УЗ. Він також нагадав про ліквідацію системи бронювання квитків, яка, за його словами, використовувалася тільки спекулянтами.

У фінансовому відношенні, за словами Балчуна, ситуація ще складніша.

Реклама

"Кредитний портфель становить 43 млрд грн, з них 83% в іноземній валюті. Фактично з квітня триває технічний дефолт. Примусові стягнення тривають в зв'язку з донецькими боргами. З наших рахунків зняли 780 млн в примусовому порядку. У рахунок наших клієнтів було примусово стягнуто 108 млн на користь WOG. Були програні судові справи на 500 млн грн і 50 млн доларів", – розповів глава УЗ.

"Ми використовували весь паливний резерв. У найгірші моменти в зв'язку із затримками у тендерах наш запас становив всього 1 день", – скаржиться Балчун.

Крім того, Балчун згадав і про інші проблеми.

"Ми використовували весь паливний резерв. У найгірші моменти в зв'язку із затримками по тендерам наш запас становив всього 1 день. З постачальниками палива підписувалися договори позики палива зі штрафними санкціями за неповернення 1% в день (365% річних). Ніколи з таким не зустрічався! Стандартними були блокування тендерів в Антимонопольному комітеті, в судах і свідоме відтворення судових справ. Одного з наших директорів вбило струмом, другого викрали – і досі невідомо про його місце знаходження. За постачання запчастин ми виявили таких постачальників, які налічували собі близько 1000 % націнки", – перерахував Балчун.

"У такій ситуації ми працюємо. Очорніння в ЗМІ, саботаж в самій" Укрзалізниці ". Ми знаємо про торгівлю посадами, про корупцію", – резюмував Балчун.