Готуй сани з літа: як подбати про зимівлю свого авто прямо зараз

7 серпня 2016, 14:00
Продайте старий акумулятор і "прикатайте" нові гальмівні колодки

Літо - час подумати про зимові дороги.

Тема підготовки автомобіля до зими зараз може здатися дещо несвоєчасною, але це не так: якщо сьогодні почати думати про те, як будете їздити з настанням холодів, то ви зможете заощадити кілька тисяч гривень. Ми зараз не говоримо про передзимовому техогляд – в даний час у водіїв і без нього є про що подумати. Крім того, деякі прості дії, зроблені зараз, дадуть водіям можливість не витратитися в момент, коли продавці задирають ціни на запчастини і їх установку. Що потрібно зробити влітку, щоб підготувати свої "сани" до зими, розбиралася "Сегодня".

ШИНИ: заощадити можна, не змінюючи марку

Реклама

Левову частку витрат на підготовку авто до зими займає покупка шин. Добре, якщо зимові шини у вас є і знаходяться в хорошому стані. Якщо ж ні, то до настання холодів їх можна купити значно дешевше. Можливо, правда, доведеться трохи більше часу витратити на пошуки – не всі торговельні точки зараз пропонують зимову гуму .

На купівлі шин зараз економія не закінчиться. Адже в цей час у шиномонтажників " тихий " сезон, і тому цілком можна знайти, де швидко і недорого " перевзутися " – зрозуміло, якщо є другий комплект дисків. Якщо ж ні, наявність заздалегідь припасених шин дозволить заїхати на шиномонтаж в будь-який момент, а не тоді, коли там почнуться кілометрові черги .

У багатьох водіїв є свої переваги по виробникам шин, що сформувалися роками. Не будемо переконувати купити шини більш дешевого бренду – заощадити можна, навіть не змінюючи марку. Наприклад, шина R17 з індексом H (до 210 км/год) буде коштувати приблизно на 1000 грн дешевше аналогічної моделі в тій же розмірності, але з індексом V (до 240 км/год). Взимку запасу швидкості в шинах з індексом Н більш ніж достатньо (не кажучи вже про те, що наші ПДР не дозволяють їздити швидше 130 навіть по автомагістралях). Зате економія близько 4000 грн на комплекті забезпечена. І навіть в самому бюджетному радіусі R13 при переході з шин з символом Т (до 190 км/год) на точно такі ж з символом Q (до 160 км/год) дозволить заощадити на комплекті приблизно 2000 грн.

Реклама

Тим же, хто їздить влітку на низькопрофільній гумі, радимо на зиму купити вужчі шини з великим профілем. Це не тільки економніше, але і безпечніше: вузька шина набагато краще продавлює сніг і снігову кашу, краще " чіпляється " за дорогу. А ще менше шансів пошкодити диски – адже восени і взимку ями стануть непомітнішими .

ГАЛЬМА: потрібно встигнути їх "прикатати"

Згадайте, коли в останній раз мінялися гальмівні колодки. Якщо час їх зміни ось – ось настане – краще зробити це зараз, а не взимку. Нові колодки встигнуть " прикататися ", і з настанням холодів ймовірність занесення буде мінімальною. Адже головна причина заметів – це різні гальмівні моменти в колесах автомобіля .

Реклама

СИСТЕМА ОХОЛОДЖЕННЯ: промийте її водою

Влітку іноді буває так, що витік охолоджуючої рідини доводиться компенсувати водою. Якщо це сталося хоча б один раз, є сенс напередодні осені промити систему охолодження і замінити рідину на нову. Точно так само варто вчинити і власникам автомобілів старше 5-7 років ( а таких в Україні більшість ) – регулярна промивка системи дозволить підвищити ефективність її роботи влітку і виключить промерзання взимку. Та й ціни на антифриз підскочать з настанням холодів – навіщо вам переплачувати ?

ОМИВАЧ: рідину можна зробити і самим

Зимова рідина в бачку омивача – ще одна чимала стаття витрат для тих, хто багато їздить. Коли дорога покрита брудною кашею з розталого снігу і хімії, якою посипають проїжджу частину, бачок можна спустошити за день. А ціни на рідину, природно, виростуть саме тоді, коли вона буде необхідна. Зараз же можна запастися парою -другою " пятілітровок " ще за цінами минулої зими .

Між іншим, рідину можна зробити і самим. Адже основний компонент якісної " незамерзайки " – ізопропіловий спирт, а його можна купити в будь-якому господарському супермаркеті. При цьому ціна саморобної рідини буде в 2-2,5 рази нижче, до того ж зникне ризик покупки неякісної " незамерзайки " з метиловим спиртом, небезпечним для здоров'я .

ДВІРНИКИ: вони теж бувають зимовими, як і шини, і вимагають різного підходу

Різниця між зимовими і літніми двірниками – в складі матеріалу для чищення поверхні. У літніх щетках використовується суміш гуми, каучуку, графіту і силікону: такий склад є оптимальним для плюсових температур. Але на морозі він твердне: залишаються смуги, а з посиленням морозів якість очищення падає до критичного. У зимових же двірниках використовується чистий силікон. Він не твердне на морозі, але в теплу погоду швидко зношується. Ще одна відмінність зимових очищувачів – вони знаходяться в чохлах. Це дуже добре працює при тих температурах, коли водіям з звичайні очищувачі регулярно доводиться зупинятися і обстукувати їх.

До речі, зовсім не обов'язково міняти очищувачі повністю: якщо каркас в хорошому стані, можна замінити лише " гумки ". Виняток – безкаркасні двірники, їх змінюють цілком .

БАТАРЕЯ: перевірте зараз

Зробіть це, навіть якщо сьогодні вона впевнено обертає стартер. Адже взимку для пуску двигуна потрібно набагато більше енергії, і начебто справний акумулятор може піднести неприємний ранковий сюрприз .

Продавці обов'язково піднімуть ціни на батареї з першими морозами. Тому, купивши її зараз, можна пристойно заощадити, та ще й заробити, продавши в кінці літа стару: перед сезоном полювання попит на непотрібні акумулятори різко зросте – мисливці переплавляють на дріб свинець з них .