Українці обривають телефони за отриманням субсидій

21 квітня 2015, 08:45
За три місяці з початку року з приводу допомоги звернулося вже вп'ятеро більше бажаючих, ніж за весь 2014 рік

Влада обіцяє допомогти всім, хто звернеться за субсидією на комуналку, якщо така допомога належить. Фото з архіву "Сегодня"

Різке підвищення комунальних тарифів призвело до тому, що українці почали активніше цікавитися можливостями оформлення субсидій з оплати ЖКП. Так, згідно з даними контактного центру Кабміну, кількість дзвінків громадян на урядову гарячу лінію з питань відшкодування витрат на "комуналку" виросла в п'ять разів!

Тобто, якщо в 2014 році за подібними роз'ясненнями в уряд звернулися всього 11972 людини, то за три з половиною місяці 2015 року – вже 62 361 українець.

Реклама

Інтерес до субсидій зростає навіть щотижня: наприклад, якщо в період з 23 по 29 березня на гарячу лінію зателефонували 5719 осіб, то вже з 30 березня по 5 квітня – 11 342 особи, а з 6 по 12 квітня – аж 20 757 осіб.

КОНКРЕТИКА. У Кабміні відзначають, що найчастіше за роз'ясненнями звертаються мешканці Києва, Харківської, Дніпропетровської, Житомирської, Львівської, Вінницької та Кіровоградської областей. Як правило, народ скаржиться на відмову органів соцзахисту в наданні субсидій на оплату ЖКГ.

Але крім скарг, від українців надходять і пропозиції. Наприклад, наші співвітчизники вважають, що при розрахунку субсидій на "комуналку" оптимальніше враховувати доходи сім'ї не за весь минулий рік, а за набагато менший період – умовно, від місяця до півроку. На думку тих, що дзвонили, така "калькуляція" буде більш об'єктивною, оскільки в умовах поглиблення кризи у людей постійно знижується рівень заробітку, відповідно, і розмір субсидії може бути більше. Крім того, громадяни пропонують в розрахунковій формулі субсидування знизити коефіцієнт обов'язкового платежу по "комуналці" для пенсіонерів, щоб вони могли платити ще менше.

Реклама

ЧОМУ ДЗВОНЯТЬ. Ажіотажний інтерес українців до субсидій невипадковий, адже на тлі зростання житлово-комунальних тарифів все більше людей прагнуть до економії сімейного бюджету, відзначає аналітик агентства "MPP Consulting" Павло Мельник.

"Реформа субсидій начебто зрозуміла, але прості громадяни не можуть самостійно розібратися, як розрахувати свою субсидію або як правильно заповнити декларацію про доходи. Тому й почали активніше телефонувати на гарячу лінію уряду, оскільки в органах соцзахисту часто не можуть надати населенню повноцінні консультації, адже пересічні чиновники самі можуть не знати якихось тонкощів нововведень", – говорить експерт.