ГМК не в пріоритеті для "Укрзалізниці": заявки галузі на перевезення задоволені на 9%, в середньому по ринку – на 30%

14 листопада 2016, 13:12
Представники галузі мають намір продовжувати пильно стежити за виконанням планів відвантаження вагонами ЦТЛ

Гірничо-металургійний комплекс. Фото: UBR.ua

Для поліпшення ситуації із забезпеченням підприємств ГМК України парком піввагонів і протидії корупції в Укрзалізниці, об'єднання "Укрметалургпром" в кінці жовтня оголосило про намір контролювати забезпечення поставок підприємств ГМК піввагонами, повідомили в "Укрметаллургпроме".
 
Розподіл піввагонів здійснює підрозділ Укрзалізниці – Центр транспортної логістики (ЦТЛ). Середній рівень забезпечення вантажовідправників піввагонами становить 30% вантажопотоку і представники ГМК резонно зажадали, щоб і їх потреби в перевезеннях задовольнялися на цьому рівні. Для чого було прийнято рішення кожні десять днів аналізувати рівень задоволення заявок підприємств ГМК з боку ЦТЛ. Перша декада завершилася, і металурги підвели проміжні підсумки. Результати виявилися невтішними: незважаючи на пильну увагу бізнесу та ЗМІ, рівень забезпечення підприємств ГМК парком ЦТЛ склав всього лише 9%.
 
Раніше в матеріалах преси повідомлялося, що підрозділ "Укрзалізниці" ЦТЛ нерівномірно виконує заявки різних суб'єктів господарювання на перевезення піввагонами. Якщо в середньому це підприємство перевозить 30% вантажів українських вантажовідправників, то для ГМК ця частка в рази нижче. В, зокрема, в результаті такого несправедливого підходу до розподілу парку піввагонів УЗ підприємства ГМК тільки за підсумками вересня 2016 не змогли перевезти 10% своїх вантажів, що обернулося не тільки зменшенням доходів однієї з ключових галузей української економіки, а й недоотриманням державою експортної виручки, яка необхідна країні для забезпечення стабільності національної валюти.
 
У той же час, рівень транспортного обслуговування піввагонами ЦТЛ для ряду приватних підприємств України складає 90-95%. На думку президента "Укрметаллургпрома" Олександра Каленкова, це можна пояснити лише одним – корупційної складової при прийнятті рішень про виділення піввагонів УЗ того чи іншого вантажовідправнику. Підприємства ГМК не сприймають корупційний підхід і вимагають рівних умов розподілу піввагонів для всіх компаній на рівні 30% від потреб. Представники галузі мають намір продовжувати пильно стежити за виконанням планів відвантаження вагонами ЦТЛ – наступного разу аналіз задоволення заявок ГМК з боку ЦТЛ буде оприлюднений за підсумками 2-ої декади листопада.