Глобальний скандал у Volkswagen: автоконцерн зізнався у махінаціях

25 вересня 2015, 04:32
Підозри впали і на BMW

Volkswagen зізнався у маніпуляціях з вихлопами в Європі. Фото: AFP

Німецький автоконцерн Volkswagen AG визнав, що занижував показники викидів шкідливих речовин автомобілями з дизельним паливом не тільки в США, але і в Європі, повідомляє BBC з посиланням на заяву міністра транспорту ФРН Александера Добріндта.

За словами міністра, компанія визнала свою провину і готова співпрацювати зі слідством.

Реклама

Раніше Volkswagen повідомив, що програмне забезпечення, яке визначає, що машина працює в тестовому режимі і переводить двигун на максимально екологічні параметри роботи, встановлено на 11 млн автомобілів по всьому світу, в тому числі на 500 тис. машин у США. Число таких машин, проданих на європейському авторинку, поки невідомо.

ЗБИТКИ ТА РОЗСЛІДУВАННЯ

На усунення порушень компанія зарезервувала 6,5 млрд євро. Крім того, їй загрожує штраф у розмірі до $18 млрд у США (це більше, ніж річний прибуток концерну), ймовірність кримінального переслідування і численні позови від ошуканих американців, які купили дизельні моделі через їх заявлену екологічність.

Реклама

Власні розслідування щодо компанії проводять регулятори Німеччини, Франції, Італії, Південної Кореї, Австралії та Японії. Аналітики зазначають, що поки неможливо прогнозувати потенційні збитки Volkswagen, а також те, як довго триватимуть судові розгляди.

Напередодні газета The Guardian повідомляла, що Volkswagen найняв американську юридичну фірму Kirkland & Ellis, яка раніше представляла інтереси BP у справі про розлив нафти в Мексиканській затоці при аварії на платформі Deepwater Horizon в 2009 році.

ВІДСТАВКИ В КЕРІВНИЦТВІ

Реклама

На тлі цих подій у середу про свою відставку оголосив CEO компанії Мартін Вінтеркорн, який очолював Volkswagen з 2007 року. Раніше передбачалося, що в п'ятницю спостережна рада фірми продовжить контракт з Вінтеркорном до 2018 року.

За словами міністра економіки землі Нижня Саксонія (найбільший акціонер Volkswagen з 20% голосуючих акцій) Олафа Ліса, компанію незабаром можуть покинути інші керівники, оскільки перевірки порушень тільки починаються.

У результаті в понеділок і вівторок акції автоконцерну впали в ціні на 35%, до мінімуму з 2011 року, а міжнародне рейтингове агентство Fitch помістило кредитні рейтинги компанії, що знаходяться на рівні "A", в список на перегляд з можливістю зниження.

МІЖНАРОДНЕ РОЗСЛІДУВАННЯ І ПІДОЗРИ BMW

Аналітики вважають, що перевірки можуть торкнутися й інших автовиробників, зокрема, раніше до цього закликав міністр фінансів Франції Мішель Сапен. Багато автокомпаній ЄС вже виступили із заявами, що вони не порушували правил тестування автомобілів на вихлопи.

Тим часом у четвер журнал Autobild повідомив, що під час перевірки на дорозі автомобіля іншого німецького автовиробника BMW AG, був зафіксований рівень викидів шкідливих речовин в 11 разів вище гранично допустимої норми в ЄС (стандарт Євро-6). Порушення зафіксовано у позашляховика X3, перевірку проводила Міжнародна рада з екологічно чистого транспорту (ICCT).

Представники BMW заявили, що не знають про випробування, про які повідомив Autobild, і що вихлопна система BMW однаково реагує на лабораторні та дорожні випробування.

Акції BMW в ході торгів у четвер подешевшали на 7,5%.

ВИПАДКОВЕ ВИЯВЛЕННЯ МАНІПУЛЯЦІЙ

Наголошується, що саме завдяки тестам на замовлення ICCT вдалося виявити маніпуляції Volkswagen з показниками викидів у США.

Як пише Wall Street Journal, порушення були виявлені в ході рутинного дослідження, дорученого Центру альтернативних двигунів і викидів при Університеті Західної Вірджинії. Метою дослідження було виявити відмінності у вихлопах між американськими і європейськими дизельними автомобілями.

Тестування автомобілів здійснювали три викладачі і два аспіранти, які вирішили перевірити машини спочатку в лабораторних умовах, а потім безпосередньо на дорозі.

"Ми побачили результати дорожніх випробувань і здивувалися настільки високим показникам викидів, – говорить голова центру Ден Кардер. – У такій ситуації вчені насамперед починають сумніватися в коректності умов тестування". Однак повторні тести показали схожу картину – автомобілі моделі Jetta перевищували допустимі норми викидів в 15-35 раз, Passat – у 5-20 разів.

Результати були представлені Агентству з охорони навколишнього середовища США (EPA) і Каліфорнійській організації охорони повітряних ресурсів (CARB), які у минулу п'ятницю пред'явили офіційні звинувачення Volkswagen.