Де дешевше заправитися і що буде з цінами на паливо

12 листопада 2019, 07:00
Ціни завмерли, експерти кажуть, що трейдери нині борються за "свого" клієнта персональними знижками

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

Ціни на паливо в листопаді будуть знижені, але не для всіх підряд, а тільки для лояльних клієнтів паливних мереж, тобто для тих, хто оформив знижкові картки того чи іншого бренда. Такий новий прогноз експертів паливного ринку, які як і раніше стверджують, що потенціал для зниження є. А самі трейдери впевнені в зворотному. Де наразі в Україні найдешевший і найдорожчий бензин – див. таблицю.

Реклама

Як видно з таблиці, за тиждень ціни на бензин і дизпаливо не змінилися зовсім у тих регіонах, де воно і так найдорожче, і впали на 2-4 коп./л в областях з найнижчими цінниками. А от автогаз продовжує дешевшати, але набагато повільніше, максимальне зниження цін склало всього 8 коп./л, хоча тиждень тому було 30 коп./л.

Різниця в ціні між найдорожчим і найдешевшим бензином збереглася: по А-92 це 10% (2,4 грн/л), по А-95 (7,7%, або 2,15 грн/л) і по дизелю (7,6%, або 2,07 грн/л). За автогаз максимальна різниця в ціні зменшилася з 92 коп./л до 88 коп./л, але у відсотках це ті ж 8,4%, що й були.

Що може змінитися за наступний тиждень

Експерти підкоригували свій прогноз за цінами на найближчий тиждень, внісши поправки на сезонне зниження попиту на паливо. У зв'язку з цим, за словами фахівців, великі брендові торгові мережі, на цінову політику яких орієнтуються "безіменні" АЗС, зараз активізували проведення промоакцій та кампанію по лояльності клієнтів, сподіваючись заманити їх серйозними знижками. Тобто для тих, хто оформив скидочну картку тієї чи іншої мережі, буде спеціальна ціна, для інших – звичайна, як на стелі.

Реклама

Тому тотального здешевлення поки може й не бути, незважаючи як на відносну стабільність цін на ринку нафтопродуктів, так і дешевий поки долар . Адже, нагадаємо, понад 70% палива у нас імпортне і купується за валюту.

Заступник директора Науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев говорить, що поки в листопаді йде серйозна боротьба мереж за клієнта, але за постійного.

"Всі відомі трейдери давно пропонують дисконтні картки на паливо і різні "плюшки" для тих, хто їх оформив, і ця система непогано працює, – роз'яснив нам Рябцев. – У одних мереж це миттєві знижки, які тим вище, чим частіше і більше клієнт заправляється, у інших – система накопичувальних балів, у третіх – разові акції, в певні дні ціни нижчі на 2-3 грн/л. Також нових клієнтів залучають разовими бонусами у вигляді фастфуду та напоїв за символічною ціною. Водії, які мають картки всіх основних брендів, можуть вибирати, де в який день вигідніше заправлятися. А "чужі" всюди платять по повній. У підсумку мережі не тільки перекривають втрати від знижок, а й отримують прибуток за рахунок зростання кількості лояльних клієнтів".

Самі трейдери заперечують, що у них висока маржа (різниця між купівлею і продажем) і ціни на паливо могли б бути нижчими.

Реклама

"Це зі сторони здається, що паливо могло б бути дешевшим. Але на оптовому ринку ціна постійно коливається в 15-20 доларів на тонні палива, курс гривні теж ходить то вгору, то вниз. Тому потенціалу для зниження я поки не бачу", – відповів нам генеральний директор великої роздрібної мережі нафтопродуктів Леонід Косянчук.

Але для тих, хто користується громадським транспортом, найбільша проблема не ціни на бензин, а технічний стан маршруток і автобусів. Про те, на яких автобусах ми їздимо, дивіться в сюжеті: