Газпром порвав з будівельником "Турецького потоку" перед самим початком будівництва

9 липня 2015, 01:20
Тепер шукає нового підрядника

Газпром розірвав контракт з Saipem на будівництво "Турецького потоку". Фото: ТАСС

У дні, коли трубоукладач італійської компанії Saipem – Castoro Sei встав на якір в районі Анапи, звідки він, як очікувалося, почне будівництво "Турецького потоку" – "Газпром" несподівано розірвав контракт на укладання першої нитки "Турецького потоку".

Втім, починати будівництво було неможливо, адже переговори про укладення міжурядової угоди з Туреччиною затягнулися, а відразу після завершення прокладки першої нитки чорноморської магістралі флотилії Saipem належало йти до іншого замовника.

Реклама

У цих умовах "Газпром" поклав всю відповідальність на італійського підрядника. 100-процентна дочірня компанія "Газпрому" South Stream Transport BV в середу поінформувала Saipem SpA про розірвання контракту на будівництво першої нитки морської ділянки газопроводу, укладеного в рамках реалізації проекту "Південний потік" в 2014 році. "Дане рішення продиктоване неможливістю досягти угоди по багатьох робітниках і комерційних питань реалізації проекту "Турецький потік", – йдеться в повідомленні South Stream.

Відомо, що на додаток до контракту на будівельні роботи "Газпрому" належить виплатити Saipem близько $300 млн за піврічний простій суден з моменту призупинення "Південного потоку" і початку реалізації "Турецького". Учасники ринку не виключали, що "Газпром" буде прагнути домогтися зниження плати за простій суден.

Реліз проектної компанії закінчується словами: "Інші роботи за проектом тривають, і найближчим часом South Stream Transport BV приступить до переговорів з потенційними підрядниками на укладку першої нитки "Турецького потоку".

Реклама

Підрядників на ринку послуг з прокладання морських трубопроводів у світі можна порахувати на пальцях. Найбільш відомим в Росії є дочірня компанія Eni Saipem – вона будувала "Північний потік", "Турецький потік", "Блакитний потік". На "Газпром" працювала також швейцарська Allseas.

У Росії є єдина компанія, що володіє певною експертизою в будівництві морських трубопроводів – ВАТ "Межрегионтрубопроводстрой" (МРТС).

У квітні "Газпром" опублікував малопомітний істотний факт про надання Газпромбанку поручительства за МРТС по кредитній лінії на $1 млрд.

Реклама

І якщо нове судно-трубоукладач зараз коштує $1 млрд, то на величину представленого кредиту МРТС міг би купити дві вживаних платформи, повідомило Агентству газової інформації (АГІ) джерела, знайомі із ситуацією. Це б дозволило "Газпрому" самостійно будувати як "Турецький потік", так і "Північний потік – II", не побоюючись, що контракт з іноземним підрядником буде блокований черговою хвилею санкцій.