"Газпром" щодня втрачає $ 50-60 млн

17 липня 2014, 11:02
Російський монополіст втрачає ринки збуту в ЄС і Україні

"Газпром" різко скоротив видобуток газу. Фото: gazprom.ru

Через припинення поставок в Україну "Газпром" був змушений значно знизити видобуток газу. За оцінками експертів , це обходиться компанії в $ 50-60 млн недоотриманої виручки в день , а за підсумками за рік виручка може знизитися на 5 % (близько $ 7,7 млрд). Також зафіксовано помітне зниження поставок російського газу в далеке зарубіжжя . За перші два тижні місяця вони знизилися на 11 % порівняно з аналогічним періодом 2013 року.

"За перше півріччя 2014 видобуток "Газпрому " (порівняно з аналогічним періодом минулого року) впала приблизно на 4,5 %, з 240,2 млрд кубометрів до 229,4 млрд кубів" , – відзначає портфельний керівник ІК "Анкор Інвест" Сергій Вахрамєєв . Експерт нагадує , що 2009 рік був кризовим і, щоб видобуток в 2014 році знизилася до його рівня , вона повинна впасти на 5,3 % (з 487 млрд кубів в 2013 -му до 461 млрд. кубів , як було в 2009 році). Це може статися в разі , якщо постачання в Україну не будуть відновлені .

"Зниження річного видобутку більш ніж на 5 % явно негативно для компанії, – відзначає Вахрамєєв . – Це означає аналогічне зниження виручки ( якщо виходити з того , що ціни залишаться на нинішньому рівні ) " .

"Якщо припустити , що 160 млн кубометрів газу , на які впав видобуток , "Газпром " міг би продавати , то його втрати становлять $ 50-60 млн на день" , – підрахувала аналітик ГК " Альпарі " Анна Кокорева .

До кінця торгового дня 16 липня акції "Газпрому" на Московській біржі втратили 3,05 % , ціна однієї штуки склала 142,6 руб. При цьому індекс MICEX знизився лише на 0,372 %, до 1470,28 пункту. За словами гендиректора фінансової компанії GKFX Дмитра Раннева , це говорить про те , що інвестори зробили свої висновки. Експерт зазначив , що втрати "Газпрому" на тлі його великих інвестиційних планів з будівництва "Південного потоку" не представляються значними , але служать сигналом того , що компанії потрібно шукати нові ринки збуту і знижувати витрати.