Газ і дизель в Україні можуть подешевшати, незважаючи на мита: озвучений прогноз

22 липня 2019, 13:51
Аналітики пояснили, як торгові обмеження вплинуть на кінцевого споживача

Введення Україною спеціальних мит на дизельне паливо і скраплений газ з Росії не вплине на кінцевих споживачів на АЗС. Таку думку озвучили аналітики компанії Pro-Consulting. Вони вважають, що кінцева ціна більшою мірою залежатиме від валютних коливань, а оскільки ситуація на валютному ринку України демонструє позитивну динаміку, то споживачам не варто очікувати підвищення цін.

"З огляду на великі запаси пального, можна очікувати і зниження цін. Окремо варто зазначити, що нові мита можуть стимулювати вітчизняних виробників дизельного пального, а це в свою чергу призведе до зменшення російської частки на ринку і додатково наповнить бюджет України", - вважають експерти.

Реклама

Аналітики підкреслюють, що мита торкнуться лише тієї частини трейдерів, які імпортують дизельне пальне і скраплений газ трубопроводом.

Читайте також:

В цілому ж, нові мита покликані швидше привести в норму маржинальність поставок дизельного пального. Середня маржа на цьому ринку не перевищує 12 дол. за тонну. Водночас маржа на поставках трубопровідним транспортом більш ніж в три рази вище і досягає 40 дол. за тонну.

Реклама

За словами аналітиків, 2018 рік став рекордсменом за обсягом ринку дизельного пального в Україні, а частка російської продукції становила 40%. Внутрішні потреби задовольнялися за рахунок імпорту. Імпортна продукція становить 89% ринку, а решта 11% поділили між собою "Укртатнафта" і "Укргазвидобування".

Нагадаємо, в червні бензин і дизельне пальне подешевшали на 10-17 копійок на літрі, а автомобільний газ – на 34 копійки. Новини "Сьогодні" з'ясовували, з чим це пов'язано і чи буде пальне дешевшати далі::