Дизельні авто можуть "виселити" з німецьких міст. Фото: Pixabay
Федеральний адміністративний суд Німеччини визнав правомірними заборони місцевої влади на допуск дизельних автомобілів на територію великих міст. Такі заборони можуть вводитися для боротьби з забрудненням повітря, постановив суд.
Раніше заборони були введені в Дюссельдорфі і Штутгарті, в зв'язку з чим було поставлено питання про їх відповідність закону. При цьому зараз в 70 великих містах Німеччини рівень оксиду азоту в повітрі перевищує встановлені в ЄС норми, в тому числі в Штутгарті – більш ніж удвічі, пише Financial Times.
"Заборони в цілому допустимі, їх можна реалізувати таким чином, щоб уникнути непропорційних наслідків", – заявив суддя Андреас Корбмахер.
За його словами, правила ЄС вимагають дотримання, і якщо немає інших заходів зупинити забруднення, то доведеться йти на заборони. Разом з тим Федеральний адміністративний суд зажадав, щоб Штутгарт і Дюссельдорф ретельно опрацювали документи про заборони допуску автомобілів в центр міста і представили їх суду.
Рішення адміністративного суду торкнеться мільйонів водіїв по всій Німеччині – на найбільшому авторинку Європи понад 12 млн легкових машин з дизельними двигунами.
Головним противником заборони стала партія Християнсько-демократичний союз на чолі з Ангелою Меркель, котра вважала його загрозою для автомобільної індустрії.
Після дізельгейта 2015 року популярність дизельних автомобілів в Європі різко знизилася. Експерти вважають, що за 10-25 років світ і зовсім відмовиться від машин на бензині і дизелі, перейшовши на електромобілі.
Через два місяці після визнання Volkswagen екологічна організація DUH через суд зажадала від влади Штутгарта і Дюссельдорфа ввести заборону на використання автомобілів з дизельними двигунами на міській території. Після введення заборон їх намагалися оскаржити в судах автовиробники і федеральні землі Баден-Вюрттемберг і Північний Рейн – Вестфалія.
Раніше через дизельгейт в ЄС посилили екологічні тести для автомобілів. "Скандал з вихлопом – дизельгейт – показав, що ми потребуємо більше незалежних випробуваннях автомобілів, більшому спостереженні за ринком і в можливості втручатися в разі зловживання. ...Нам також необхідно рішуче продовжувати зусилля на європейському рівні щодо заохочення пошуку рішень щодо транспорту з низьким рівнем емісії", – заявили тоді в Єврокомісії.
Нагадаємо, в результаті ініційованих владою США у вересні 2015 року розслідувань Volkswagen змушений був визнати, що в усьому світі було продано 11 мільйонів автомобілів з програмним забезпеченням, що дозволяло маніпулювати тестами на відповідність моторів екологічним стандартам. Насправді вміст шкідливих речовин у вихлопах дизельних автомобілів VW в 40 разів перевищував допустимі норми. Скандал спровокував масове відкликання продукції концерну з ринку для усунення технічних фальсифікацій і привів до мільярдних компенсаційних виплат з боку VW споживачам у США. Згодом "дизельгейт" торкнувся й інших провідних німецьких автоконцернів.