Євробляхи хочуть заборонити впускати в Україну без застави

29 жовтня 2018, 07:00
Обіцяють знизити мита і скасувати заборону на старі машини

Хитрий хід. Якщо терміни транзитного пере / Фото: Анатолiй Бойко

Ажіотаж навколо рішення Верховного Суду, який скасував штраф, накладений митниками на водія, який неправомірно їздить на автомобілі з єврономерами, триває. Багато власників таких авто вирішили, що їхні машини тепер законні, але автоексперти цього не підтверджують. А народні депутати знову обіцяють зробити ввезення таких автомобілів невигідним вже в цьому році, прийнявши закони про внесення застави за ввезені транзитом машини. Тим часом проблема загострюється,  адже число таких машин до кінця року може подвоїтися, досягнувши двох мільйонів штук.

Суд і справа

Верховний Суд України минулого тижня скасував штраф (8500 грн ) , накладений на людину, яка два роки тому нібито транзитом ввезла в Україну автомобіль на єврономерах , але не вивезла його протягом 10 днів і не сплатила збори та податки . Експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв роз'яснив нам , що ВСУ лише скасував штраф , накладений не по тій статті Митного кодексу ( ТК ) і не більше .

Реклама

"Митниця застосувала ст . 469 МК – зміна стану товарів , митне оформлення яких не закінчено , але в ній немає такого положення , " як тимчасове ввезення " , – говорить Караваєв . – За ухилення від сплати митних зборів , за ст . 485 МК , власника авто повинні були оштрафувати на 300 % платежів , але терміни накладення штрафу ( 6 місяців ) вже упущені".

Закон

Вчора глава митного комітету ВР Ніна Южаніна заявила, що в ухвалений в 1-му читанні законопроект про узаконення авто на єврономерах внесуть правку про те, що за машини, які в'їжджають транзитом, їх водії повинні будуть внести заставу в сумі, що покриває всі необхідні платежі до держбюджету , як у випадку якби автомобіль ввозився в країну для постійного користування. Це, за її словами, зробить невигідним псевдотранзит, бо при порушенні термінів вивезення (10 днів) застава піде в казну. Також депутати обіцяють скасувати заборону на митне оформлення машин старше 5 років і які не відповідають екостандарти Євро-5, зменшити митний платіж і акцизний податок з б/в авто, але поки неясно наскільки. За словами жителя півдня, проблему треба вирішувати якнайшвидше, адже в 2018 р вже завезено до 500 тис. автомобілів з єврономерами, а всього їх вже близько 1,5 млн шт. Зараз платежі за 10-15-річний автомобіль ціною $ 1,5-2 тис. можна порівняти з вартістю самої машини. Автоексперт Олексій Мкртчян говорить, що при зниженні платежів до $ 500-700 і скасування згаданого заборони питання вирішиться:

"Більшість фактичних власників швидше погодяться сплатити і узаконити такий автомобіль , ніж втратити його зовсім . А бюджет отримає до 30 мільярдів гривень".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Винні в ДТП тікають

За даними Держфіскальної служби, в Україні з початку року заїхало і виїхало понад 3 млн автомобілів на єврономерах, але більшість з них вважаються ввезеними законно – на рік, так як оформлені на нібито співробітників зарубіжних компаній. З них тимчасово ввезених – 2,7 млн шт., в транзитному стані – 470 тис. З транзитних терміни перебування порушені у 110 тис. машин, з тимчасово ввезених – у 210 тис. Як роз'яснюють в прес-службі МВС, головна небезпека від машин на єврономерах – невідомо, кому вони насправді належать, оскільки зареєстровані на фіктивні фірми та підставних осіб. В результаті при ДТП, особливо з постраждалими, винуватці безслідно зникають з місця події.