"Це небезпечно для українців": міністр розповів, чи відновлять Київ і Москва авіасполучення

27 вересня 2019, 11:31
Владислав Криклій вважає, що ще не час пускати літаки до РФ, і пояснив, чому немає сенсу блокувати залізничне сполучення

Фото: facebook.com/airportboryspil

Ще в 2015 році російським літакам заборонили літати над Україною і на сьогоднішній день не планується відновлення авіасполучення, поки Росія не припинить агресію. Міністр інфраструктури Владислав Криклій пояснив, що, як мінімум, є загроза літакам повторити долю MH17, який збили терористи над Донбасом.

Про це він розповів в інтерв'ю "Економічній правді".

Реклама

За його словами, відновлення прямого авіасполучення з РФ не зрозуміють і західні партнери України.

"Поки ця країна залишається агресором, ми в стані війни і не хочеться повторень МН17. Це просто небезпечно для українців. Мені здається, треба мати якийсь суїцидальний настрій, щоб запропонувати відновлення цього авіасполучення. Я вже не кажу про геополітичні речі. Якщо ми все відновлюємо, то значить, ми даємо меседж зовнішньому світу, що все гаразд, все прекрасно, ніяких проблем у нас з ними немає. Тоді питання: навіщо ми за якимись додатковими санкціями щодо них звертаємося, навіщо ми хочемо продовжувати комунікацію в чотиристоронньому форматі, Мінські домовленості? Тому поки, враховуючи, як вони поводяться, я думаю, що про пряме авіасполучення з ними не можна говорити взагалі", – сказав Криклій.

Читайте також:

Реклама

Також міністр прокоментував ідею припинення залізничного сполучення з Росією. Він вважає, що це тільки створить додаткові проблеми для українців, але їздити вони в РФ не припинять.

"Це питання іншого характеру. Якщо говорити політично, то звичайно, що можна було б знову-таки заблокувати. Озвучу кілька цифр. Наприклад, за 8 місяців 2019 року перевезено 7,7 млн ​​тонн вантажів, що прямували транзитом, і оплата становила 3,5 млрд гривень. Ви ж знаєте, що в пасажирських перевезеннях ці рейси – одні з небагатьох, які є прибутковими. Більше того, у нас трохи повідомлення. Ми просто створимо, напевно, додаткові перешкоди для громадян, які все одно змушені їздити туди з різних причин. Так вони їздитимуть через Білорусь. Ми і так для економіки Білорусі вже хороші умови створили. Таких катастроф як МН17 на залізничних коліях не траплялося і я сподіваюся, що не станеться. Це питання лежить у політичній площині. Якщо ми приймемо для себе рішення, щоб взагалі ізолюватися повністю від Росії – це вже інше рішення", – додав він.

Криклій також нагадав про міжнародні угоди в рамках Світової організації торгівлі, які передбачають безперешкодний транзит.

Реклама

Як повідомляли новини "Сьогодні", з 25 жовтня 2015 року припинено авіасполучення між Україною і РФ. Таким чином, набули чинності санкції, які були введені щодо російських авіакомпаній, які порушували законодавство України. В українському списку санкцій виявилися 29 російських авіакомпаній, 27 з яких незаконно здійснювали польоти до окупованого Криму, і дві українські компанії, "націоналізовані" так званим урядом тимчасово окупованого Криму.

У відповідь на українські санкції Росавіація закрила російське небо для українських авіакомпаній.

Крім того, на початку 2019 року Україна скоротила кількість поїздів до Росії.

"Зменшення рейсів поїздів до Росії пов'язане зі стрімким падінням пасажиропотоку між країнами. Так, в 2018 році "Укрзалізниця" перевезла до Росії 772,9 тис. пасажирів, що майже на 20% менше, ніж у 2017 році", - пояснили в УЗ.