"Є дві категорії доріг": в Кабміні розповіли про прогрес дорожніх робіт по країні

23 травня 2018, 12:02
В уряді незадоволені загальною якістю доріг, а ямковий ремонт буде потрібен українським дорогам ще кілька років

Фото: Facebook

Реклама

Уряд України домагатиметься високої якості ремонту доріг і відповідності виконаних робіт стандартам, ухваленим в країні, підкреслив на засіданні Кабміну прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

"Ми доб'ємося того, що якість буде на відповідному рівні ... У нас є сьогодні дві категорії доріг. І я розумію, що поки що дороги знаходяться в незадовільному стані, хоча вже з'являються дороги, які поладнали, і зараз будівництво йде, і все це бачать. Але у нас є дві категорії доріг: одні, які вже зробив наш уряд, а інші – це ті, які ще має зробити наш уряд", – зазначив Гройсман.

У свою чергу, керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомир Новак розповів на засіданні уряду, що 90% доріг в Україні поки знаходяться в "неналежному стані", і як мінімум ямковий ремонт буде постійною необхідністю ще кілька років.

"Перша масштабна перевірка в цьому році була проведена на всіх об'єктах державних і місцевих доріг, які ми робили в минулому році ... З 487 об'єктів на 136 були виявлені недоліки, на 80 об'єктах, тобто в 60% випадків, дефекти вже ліквідовані. Хочу зазначити, що всі недоліки не є серйозними – це тріщини і крихкість", – розповів керівник Держагентства автодоріг.

Як зазначив Новак, найбільший відсоток дефектів, виявлених на ремонтах доріг в минулому році, був зафіксований в Донецькій, Луганській і Миколаївській областях. За його словами, найкраща ситуація з виконанням робіт у Вінницькій, Львівській та Одеській областях.

Реклама

Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів України в рамках проектів масштабного оновлення дорожнього господарства вводить європейську систему управління галуззю.

Йдеться про введення чітко окреслених вимог до проведення робіт, визначенні відповідальності, формуванні дорожнього бюджету і системи контролю за використанням коштів, пояснив Гройсман. Уряд також посилить контроль за ремонтом доріг. Будівельниками доведеться за свій рахунок усувати помилки, допущені при ремонті.

"Кошти на проведення робіт на місцевому рівні є: бюджетна субвенція в обсязі 11 млрд грн, а також ресурси, отримані внаслідок реформи децентралізації", – заявляв раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

Реклама

Хто відповідає за дороги

Загальна довжина українських доріг – 430 тис. км . Ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору. Але 95% доріг країни не відповідають нормам.

При цьому "Укравтодор" не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх має ремонтувати місцева влада. І якщо автомобіль отримає пошкодження через ями в населеному пункті – можна йти до суду і вимагати компенсацію.

Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з'єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві .

"Укравтодор" передав місцеві дороги регіонам. Це 123 тис. км , і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км.

За чий рахунок ремонтують дороги

Дорожники ремонтують траси за рахунок Дорожнього фонду , а він наповнюється з акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти, імпортні машини і шини. Поки в фонд надходить половина цих податків. З 2019 року на траси направлять 75%, в 2020 році – 100% коштів. Для порівняння, в цьому році у фонді буде 33 млрд гривень, а в 2020 – 75,9 млрд грн.

60% коштів з Фонду йде на дороги державного значення, за які відповідає "Укравтодор". 35% – на траси місцевого значення . Місцева влада сама вирішує, які дороги краще відремонтувати в першу чергу. Ще 5% з Фонду йдуть на фінансування заходів безпеки на дорогах.