Експорт товарів і послуг з України 2017 року зріс на 16% – Микольська

21 лютого 2018, 13:55
Трогпред України розповіла, які товари країна експортує найбільше і як експорт впливає на зростання цін, а також на якість продуктів

Наталія Микольська. Фото: Facebook

У прямому ефірі інформаційної програми "Сьогодні" з Ігорем Пупковим на телеканалі "Україна" заступник міністра економічного розвитку і торгівлі, торговий представник України Наталія Микольська прокоментувала успіхи і невдачі українського експорту.

Наталія Микольська розповіла, які товари Україна експортує найбільше:

Реклама

"За минулий рік обсяг експорту товарів і послуг з України становив 52,3 мільярда доларів США, відповідно збільшився на 16% порівняно з аналогічним періодом 2016 року. Що ми експортуємо? Звісно, насамперед, понад 40% нашого експорту становлять товари агропромислового комплексу і харчові продукти. Другим величезним блоком є українська металургія. Третім йде машинобудування. Минулого року зростання показали практично майже всі галузі українського експорту. Тому маємо досить позитивні тенденції".

В ефірі каналу "Україна" заступник міністра економічного розвитку і торгівлі також пояснила, чому європейці виявляють таку цікавість до наших товарів:

"Європейцям потрібні наші товари, тому що вони достатнього рівня якості, вони конкурентні за ціною, і вкрай важливо, що логістично ми знаходимося досить близько до них. Ще один важливий момент – ми історично давній партнер Європейського Союзу, тому зараз у нас зростання (експорту. – Ред.) до ЄС становить навіть більше, ніж середньостатистичне зростання. Тобто, ЄС для українського бізнесу як великого, так і середнього, так і малого, стає досить великим і важливим локомотивом".

На запитання ведучого Ігоря Пупкова – чи правда, що товари на експорт мають кращу якість, ніж ті, які залишаються в українських магазинах, Наталія Микольська відповіла:

"Це – міф. Я завжди кажу про те, що експорт якісно змінює країну, оскільки для того, щоб експортувати і бути конкурентними на зовнішніх ринках, треба підвищувати якість виробництва в Україні. Неможливо підвищити якість виробництва товарів на експорт, при цьому залишити внутрішній ринок з товарами низької якості, оскільки фактично це виходить окрема сировина, окремі продовольчі лінії, окремі працівники. У виробничих процесах так не працює. Чим більше ми експортуємо, чим якісніший товар ми виробляємо, тим конкурентнішим він є на зовнішніх ринках. І пам'ятаємо, що український товар також конкурує з імпортом до України".

В ефірі програми "Сьогодні" торговий представник України також розповіла, чому українські товари постійно зростають в ціні:

Реклама

"Конкуренція за ціною важлива з кількох аспектів: перший – це коли у нас впроваджені нові технології ноу-хау, модернізовано виробництво. Друге – це коли є енергозбереження. Третє – це коли ми виробляємо в досить великих кількостях, щоб одна одиниця коштувала дешевше. Тому зараз завдання дуже важливе – відкривати нові ринки для українського бізнесу за кордоном, щоб вони за рахунок експорту знижували ціну в тому числі і на внутрішньому ринку. Це міф, що чим більше компанія експортує, тим її продукт дорожче тут. Він може дорожчати, тому що вони піднімають стандарти якості, тому що є великий попит або тому що є інфляційні процеси в країні".

За словами Наталії Микольської, для того, щоб економіка країни зростала на 7% і більше, Україні потрібне Експортно-кредитне агентство:

"Експорт є двигуном економіки, і нікого не влаштовує рівень зростання економіки в 2-3%, який ми бачимо. Для того, щоб економіка зростала на +7%, нам потрібне зростання експорту в рази більше, ніж те, що ми маємо. У всьому світі, в усіх наших країнах-сусідах все мають агентства з підтримки експорту і виходить так, що наші компанії зараз неконкурентні на ринках".

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розбирався в структурі експорту та з'ясовував, чому Україна продає дешеві товари, а купує – дорогі.