Експерт розвінчав міфи про відстрочення введення екостандарта "Євро-6"

4 грудня 2019, 15:30
Збереження можливості купувати авто на "Євро-5" допоможе скоротити ввезення старих машин на "Євро-2", зазначив фахівець

Верховна Рада прийняла закон, яким відстрочила введення екологічного стандарту "Євро-6" при імпорті та виробництві транспортних засобів до 2025 року. Рішення ВРУ не погіршить екологічну ситуацію в Україні. Про це на своїй сторінці в Facebook написав експерт Олексій Назаренко.

Зокрема, він нагадав, що раніше була ідея заборонити ввезення нових автомобілів, які відповідали "Євро-5", але в той же час в Україні не збиралися обмежувати ввезення б/в авто з низькими екостандартами.

Реклама

"Заборонити українцям ввезення нових екологічних авто "Євро-5" і дозволити ввезення старих авто "Євро-2" виглядає, як мінімум, нелогічно! Тому Рада не забороняла українцям ввозити старі авто "Євро-5,4,3" і навіть "Євро-2", а й скасувала заборону українцям на ввезення ними нових авто "Євро-5"", – зазначив він.

У той же час, за його словами, заборона ввезення нових авто "Євро-5" викликала би збільшення ввезення старих і менш екологічних авто, а також приплив імпорту нових авто під виглядом "старих" з ухиленням від сплати податків і з заниженням митної вартості.

Крім того, на думку Назаренко, таке рішення парламенту не можна сприймати, як лобіювання ввезення авто з РФ.

"ЄС ввів "Євро-6" у вересні 2015 року, а Україна ввела тоді тільки "Євро-5". РФ теж ввела "Євро-5" тільки з 2016-го, – пояснює Назаренко. – Але з 5 листопада 2016 року компанія "Лукойл" запустила першу в Росії виробництво бензину рівня "Євро-6". "Роснефть" 10 квітня 2018 року почала випуск і реалізацію бензинів "Євро-6" на базі уфимського нафтопереробного заводу. А в загальному, РФ планує перехід на стандарт "Євро-6" до кінця 2020-го".

Він нагадав, що імпорт легкових і вантажних авто з РФ в Україну заборонений взагалі.

Реклама

"Рішення парламенту швидше знімає можливу заборону на імпорт авто з Південно-Східної Азії, Південної Кореї, Китаю, Японії, Туреччини, а також знімає заборону на ввезення авто "Євро-5" з ЄС", – зазначає фахівець.

Також введення стандарту "Євро-6" зараз вдарило б по кишенях тих, хто заправляється дизелем, додає Назаренко.

"Слід знати, що "чистий дизель" коштує дорого! І різниця в ціні тільки при "простому переналаштуванні" на "Євро-6" на дизелі за рахунок очищення і додаткових фільтрів виросте на 8-11% до розмитнення (а з урахуванням податків на 11-15%)", – сказав він.

Як повідомляли новини "Сьогодні", якщо ви не хочете залежати від цін на бензин, дизпаливо або автомобільний газ, можлива альтернатива – електромобіль. Втім, у таких машин теж є проблеми , І досить кумедні. Які саме – дивіться в сюжеті: