Економічна і транзитна блокади РФ провалилися – Яценюк

2 лютого 2016, 14:46
Будь-які спроби Росії ввести ембарго проти України отримають адекватну відповідь, підкреслив прем'єр

Арсеній Яценюк. Фото: kmu.gov.ua

Вжиті українською владою кроки з подолання наслідків російської економічної і транзитної блокади українських товарів дозволили говорити про те, що блокада Росії провалилася. Про це сказав прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк у ході засідання за результатами запуску альтернативного поїзда з України до Китаю в обхід Росії.

"У нас є альтернативний маршрут. І будь-які спроби Росії ввести ембарго проти України отримають адекватну відповідь, – сказав глава уряду. – Економічна і транзитна блокада провалилася".

Реклама

Яценюк підкреслив, що запуску поїзда передувала серйозна робота. "Адже йдеться про те, що треба було домовитися з 5 країнами та 6 різними операторами, у кожного своя тарифна політика і в кожного свої внутрішні регуляції та митниці. Але нам вдалося досягти узгодження, щоб запустити цей тестовий поїзд і довести Росії, що економічна і транзитна блокада України провалиться. І вона провалилася. Наші торговельні партнери чітко продемонстрували своє бажання разом з Україною побудувати новий транзитний шлях", – сказав Яценюк.

Нагадаємо, обхідний маршрут був розроблений на початку січня поточного року у відповідь на дії Російської Федерації, що заборонила з 4 січня транзит українських товарів по російській території в рамках загальної політики захисту російського ринку, прийнятої Кремлем у відповідь на набуття чинності Угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС. Угода про ЗВТ набула чинності 1 січня 2016 року.

15 січня Україна відправила поїзд, який досяг кінцевої точки маршруту 31 січня. Час в дорозі склав 15 днів в силу цілого ряду об'єктивних факторів, включаючи погодні умови, а також суто технологічні простої. Надалі час у дорозі планують скоротити до 10 днів. Вартість перевезення одного контейнера альтернативним поїздом склала 5,5 тис. дол. У той же час, цей показник може бути скорочений у разі оптимального завантаження поїзда та його постійного використання.