Два тижні до початку "темного сезону": як підготувати своє авто

16 вересня 2014, 03:40
Перевіряємо фари і вибираємо нові лампочки

 Питання безпеки. Як привести в

З 1 жовтня , згідно ПДР , водії зобов'язані цілодобово їздити з увімкненими фарами – скорочується світловий день , і для автомобілістів наступає так званий "темний " сезон . Так що у водіїв є ще два тижні , щоб заїхати на СТО . Там за допомогою спеціального стенду відрегулюють напрямок світлового потоку і перевірять ефективність світла фар ( ця процедура коштує 70-100 грн ) . Часто за підсумками перевірки з'ясовується , що фари світять недостатньо яскраво і простим регулюванням проблему не вирішити. " Сегодня" з'ясувала всі способи відновлення та/ або поліпшення роботи ближнього світла – від заміни лампочок (і їх правильного вибору ) до установки додаткових освітлювальних приладів.

Чому тьмяніють фари

Перш ніж бігти в магазин за новими лампочками , переконайтеся в тому , що справа саме в них . На жаль , проста заміна " світильників " допомагає далеко не завжди.

Найбільш поширена проблема – каламутне скло фар. Справа в тому , що їх роблять із пластику , який через 5-6 років експлуатації на наших курних дорогах сильно дряпається і мутніє . Рішенням стане замовлення послуги з полірування ( 300 грн ) – прозорість відновлюється .

Друга часта причина – фари потіють зсередини . Відбувається це через порушення герметичності : тріщина в склі , погано закрита задня кришка . В цьому випадку оптику рекомендується замінити .

Третя поширена несправність , наслідком якої стає слабке світло , – зношені рефлектори ( відбивачі ) світла , на яких з часом стирається дзеркальний шар. Варіантів вирішення цієї проблеми два : або придбати нові рефлектори ( масово випускаються китайськими виробниками і продаються по 600-700 грн ) , або віддати в спецмайстерні для напилення (300-400 грн ) .

І , нарешті , світло може бути тьмяним через несправність проводки : контакти, що окислилися, не створюють потрібної напруги. Їх досить просто зачистити самому.

Як вибрати лампочки

Хороший спосіб поліпшити світло фар – установка лампочок зі збільшеною світловіддачею . Однак робити це потрібно грамотно . Так , на автобазарах часто пропонують придбати лампочки підвищеної потужності (не 55-60 , а 90-120 Вт ) , однак через місяць- два після їх установки виникають проблеми з електрообладнанням ( авто може не завестися ) і пластиковою світлооптикою ( деформується і мутніє ) . Тому краще придбати замість звичайних лампочок розжарювання якісні галогенки , які світять на 30-50 % краще . Конструктивно такі лампочки відрізняються від звичайних тим , що в колбу додані спеціальні газові суміші галогенів ( брому або йоду ) . Крім того , такі лампи ще й живуть до 4 тис . годин , тоді як звичайні – лише 1-2 тисячі.

Перед тим як зайти в магазин , подивіться в керівництві з експлуатації , який тип лампи встановлений на ваше авто . Наприклад , лампи H7 ( однониткові ) встановлюють у фарах з окремими лампами для ближнього і дальнього світла , а H4 ( двохниткові ) застосовуються для ближнього і дальнього світла у фарах з однією галогеновою лампою . Лампи H1 зазвичай встановлюють у фарах з окремим дальнім світлом , а H3 (з проводкою ) – в протитуманки.

Для траси і туману

Якщо в осінньо – зимовий період вам потрібно часто їздити по заміських дорогах , які в Україні погано освітлені , є сенс встановити в штатну оптику газорозрядні ксенонові лампи . Вони випромінюють яскраве світло з блакитним відтінком і світять на 30-50 % краще звичайних .

Відразу попередимо , що задоволення це дороге : недешево коштують і самі лампи , і робота електрика . Крім того , кожну лампу потрібно озброїти власним блоком живлення і коректором світла фар. У сумі модернізація обійдеться в $ 400-500. Звичайно , деякі майстри пропонують більш дешевий " китай – ксенон " за $ 150-200 , але такі лампи сліплять інших водіїв , що може привести до ДТП і конфліктів на дорозі.

НЮАНСИ. Другий варіант поліпшити освітлення – встановити протитуманки. Вони створені для їзди під час туману , снігопаду , сильного дощу і при великій запиленості повітря. Верхня межа світлового променя жорстко обмежена горизонтальною лінією , кут розсіювання в горизонтальній площині складає близько 70 градусів , а встановлюють їх під фарами ближнього світла . За рахунок цього в промінь світла потрапляє менше мікрокрапель води , туману , снігу . Відповідно, він мало переломлюється і краще висвітлює дорогу. Крім того , важлива здатність фар висвітлювати не тільки дорогу , а й " захоплювати " частину узбіччя , де можна зіткнутися з прихованими небезпеками ( яма , камінь , авто без габаритів , велосипедист чи пішохід ) . Особливо це цінно при входженні в поворот : водій в'їжджає не в " сліпу зону " , а в освітлений простір .

Врахуйте , що для ефективної роботи протитуманні фари повинні бути правильно встановлені: якщо їх закріпити " вверх ногами " , світло при будь-якому регулюванні буде йти вгору. Кріплення таких фар буває " верхнім " і " нижнім " : подивіться в інструкції , яке потрібно вашому авто .