Дорожньому фонду України бути: Рада прийняла закони

6 жовтня 2016, 18:51
На будівництво нових доріг будуть виділятися додаткові кошти

Рада прийняла в першому читанні законопроекти про створення Державного дорожнього фонду. Фото: AFP

Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроекти про створення Державного дорожнього фонду України.

За прийняття законопроекту №4014а "Про внесення змін до Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" у четвер, 6 жовтня, проголосували 286 депутатів, за прийняття законопроекту №4015а про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі – 275.

Реклама

Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту №4014а, пропонується внести зміни до Бюджетного кодексу України щодо створення спеціального фонду в складі державного бюджету для фінансування дорожнього господарства за рахунок наступних надходжень: акцизний податок з вироблених підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів; акцизний податок з ввезених на митну територію країни підакцизних товарів в частині нафтопродуктів і транспортних засобів; ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них; плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, тощо.

"Виділення джерел фінансування дорожнього господарства в окремий фонд допоможе забезпечити стабільне фінансування дорожнього господарства, дозволить запобігти напрямок джерел фінансування дорожнього господарства на інші цілі", – наголошується в записці.

Крім того, для забезпечення впровадження і реальної реалізації державної політики, спрямованої на зниження рівня смертності та травматизму від ДТП, одним з напрямків використання надходжень державного дорожнього фонду передбачається спрямувати на фінансування забезпечення безпеки дорожнього руху, згідно з державними програмами.

Реклама

Законопроектом встановлюється, що податки (акцизи), певні до наповнення фонду, будуть зараховуватися до спецфонду в наступному розмірі: у 2017 році – 75%, 2018 році – 75%, 2019 році – 100%.

"Реалізація проекту акта дозволить: забезпечити будівництво та реконструкцію автомобільних доріг загального користування; забезпечити належне утримання та своєчасний ремонт автомобільних доріг загального користування та поліпшити їх технічний стан; виконати ремонт і реконструкцію існуючих мостів і шляхопроводів для доведення їх характеристик до нормативних параметрів; забезпечити безпеку і поліпшити організацію дорожнього руху (дорожні знаки, освітлення, розмітка, огорожі тощо); поліпшити дорожню інфраструктуру (придорожній сервіс) і підвищити її рівень до європейських стандартів", – наголошується в пояснювальній записці.

В аналогічній записці до законопроекту №4015а йдеться, що новелою є: 62% коштів Державного дорожнього фонду спрямовуються на фінансування будівництва, реконструкції, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, 35% – на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонт та утримання автодоріг загального користування місцевого значення, 3% – на фінансування безпеки дорожнього руху, згідно з державними програмами.

Реклама

Як повідомлялося, Мінінфраструктури ще в травні 2015 року заявило про намір просити Міністерство фінансів направляти всі кошти від акцизного збору з продажу палива в 2016 році в Дорожній фонд, тоді як в даний час більшість таких коштів спрямовується до загального фонду держбюджету замість цільового спрямування на утримання і ремонт дорожньої мережі.

"Якщо на дороги направити всі ті гроші, які ми збираємо від акцизу, цього буде достатньо, щоб покрити Україну якісними дорогами", – зазначав тоді глава міністерства Андрій Пивоварський.

Ще раніше, в 2013 році, тодішній глава "Укравтодору" Євген Прусенко повідомляв, що перевага Державного дорожнього фонду у порівнянні із спецфондом державного бюджету полягає в тому, що з нього не можна вилучити кошти на інші види робіт, окрім дорожніх.

Тим часом парламент в лютому і березні 2016 року двічі провалював голосування в першому читанні за аналогічні законопроекти.