"Дороги вмирають": в Україні з'явилися перші підсумки зважування фур в русі

6 грудня 2019, 16:26
"Укравтодор" розповів про злісні порушення габаритно-вагового режиму

В Україні цієї осені заробили в тестовому режимі перші два майданчики системи зважування вантажівок в русі Weight-in-Motion (WiM). При цьому, як повідомила прес-служба "Укравтодору", тільки за місяць майданчик зважування вантажівок на трасі Київ – Чоп зафіксував понад 200 фактів порушення габаритно-вагових обмежень.

"Дороги вмирають від перевантаження. <...> 100 раз вантажні транспортні засоби рухалися з перевантаженням більше 150% – це збільшує руйнівну дію на дорожнє покриття, щонайменше, в 10 разів. <...> Рекорд у вантажівки, який дев'ять разів фіксували з середньою перевантаженням більше 21 тонни " , – йдеться в повідомленні "Укравтодору".

Реклама

У держагентстві підкреслили, що система WiM веде цілодобове спостереження – її не можна обійти, або об'їхати.

"Ми кожну секунду отримуємо дані про кожне порушення – включаючи розпізнавання номерних знаків і всі інші параметри. Зараз "Укравтодор" відпрацьовує систему оперативного інформування Укртрансбезпеки для того, щоб порушення було миттєво припинено. Ціна таких перевантажень – збільшення руйнування дороги в 10 і більше разів" , – зазначив керівник "Укравтодору" Олександр Кубрак.

Начальник відділу інтелектуальних транспортних систем "Укравтодору" Андрій Вознюк додав, що більше перевантажених вантажівок рухаються в нічний час. Крім того, з 200 перевантажених вантажівок тільки три мали дійсний дозвіл на вантажні перевезення на ділянці дороги, і тільки один транспортував стільки, скільки задекларував.

Реклама

Як повідомлялося, WiM – це розумна система збору інформації про транспортні засоби на автодорогах: дати і час проїзду, температури повітря і дорожнього покриття, смуги і напрямки руху, швидкості руху і державного номерного знака, габаритів, відстані між осями, загальної маси і її розподілу по осях.

Система широко поширена в країнах Євросоюзу. Її унікальність в тому, що вона дозволяє відфільтрувати перевантажений транспорт із загального трафіку. У минулому році планувалося, що пілотний проект буде реалізований до кінця 2018 року.