Дороги по-новому: в Україні хочуть змінити норми будівництва трас

15 березня 2019, 08:12
Склад дорожнього покриття пропонують оновити, але "Укравтодор" проти

В Україні хочуть змінити склад дорожнього покриття і ввести нові норми проектування. З такою ініціативою виступили чиновники. Поки мова йде про траси загальнодержавного значення.

У минулому, 2018 році, на ремонт вітчизняних доріг виділили рекордну суму – 47 мільярдів гривень. Швидше за все кошти освоїли в столиці, але кияни все одно не задоволені результатом. Водії кажуть, що після зими на дорогах знову з'явилися ями. 

Реклама

"У нас, напевно, радіоактивний сніг, який з'їдає цей асфальт. Уже навесні ми знову їздимо по тими ж ямах", – іронізує власниця авто Юлія.

Як пояснює заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе, проблема в тому, що зараз дороги будують зі звичайного бітуму, який дуже схильний до температурних перепадів. Це збираються змінити.

"Влітку, коли дуже жарко, пливе асфальт, особливо коли проїжджає вантажний автотранспорт, з'являються хвилі. ... Але дороги стануть набагато стійкішими", – говорить чиновник.

Запропонована технологія передбачає додавання в покриття полімерів, схожих на каучук. Завдяки їм, верхній шар дорожнього покриття стане більш еластичним і зможе краще переносити не тільки спеку, а й морози. 

Але в "Укравтодорі" до такої ініціативи ставляться скептично і запевняють, що вже впровадили всі прогресивні технології.

Реклама

"Технології йдуть вперед, і "Укравтодор" йде в ногу з цими технологіями. ... Запевняю вас, ті дороги, які капітально ремонтувалися в останні три-чотири роки проходять всі зими без будь-яких проблем, а розсипаються ті, які капітально не ремонтували 20-30 і більше років", – запевняє радник "Укравтодору" Олександр Кава.

Перехід від асфальтових на більш міцні і довговічні бетонні дороги, як, наприклад, в США, "Укравтодор" поки не анонсує. Хоча такі вже неодноразово озвучував Мінінфраструктури. 

Нагадаємо, всього на ремонт і будівництво доріг місцевого і державного значення передбачено понад 50 млрд грн, що є рекордною сумою за всі роки незалежності України. Однак для відновлення всіх автомобільних шляхів потрібно більше трильйона гривень – стільки складає дохідна частина всього держбюджету бюджету, в проекті кошторису на 2019 рік. Крім того, на капремонт всіх українських доріг державного значення потрібно 59 років

При цьому прем'єр-міністр України Володимир Гройсман підкреслював, що остаточні рішення в питанні розвитку місцевих доріг – за місцевою владою і главами областей. А в "Укравтодорі" вже нагадали, що відповідають тільки за державні траси