Дороге розмитнення: як не заплатити за авто з Європи зайве

29 листопада 2018, 07:51
Митники несправедливо оцінюють машини з Європи, вважають автоімпортери

Фото: А. Бойко

За машину українцям тепер доведеться заплатити більше. Хоча депутати знизили акциз і ввели знижку на розмитнення авто, на митниці треба відрахувати половину вартості машини до бюджету. Якщо купив автомобіль за 3000 євро, митники можуть вирішити, що вона насправді коштує дорожче. Наприклад, 4500 євро. З цієї суми і розраховуватимуться податки.

Вся справа в каталозі Швака (Schwacke), говорять в Фіскальній службі. Митниця обзавелася електронними каталогами якраз напередодні набуття чинності знижених акцизів. Це каталог – найбільший збірник, де вказані середні ціни на старі авто в Європі. Однак імпортери вважають, що митники беруть цифри зі стелі.

Реклама

Як тепер оцінюють автомобіль на митниці і за що треба заплатити податки, розібрався сайт "Сегодня".

На митниці не вірять

На митних постах неспокійно, але не тільки через "євробляхерів". Нещодавно на пункті "Скнилів" стався інцидент – автоімпортери відмовилися розмитнювати свої машини. Митники не повірили цифрам в документах на авто і виставили свої. Вони відкрили каталог Швака і побачили, що ціна таких машин повинна бути вище. Саме за ціною з каталогу і зажадали заплатити податки. Автоімпортери засумнівалися, що ціни взяті не зі стелі, але вдіяти нічого не змогли – після збурень довелося заплатити.

"Зараз при визначенні митної вартості автомобіля порушується Митний кодекс і це формування ціни відбувається повністю незаконно. Навіть щодо того ж Швака. Людям роблять колосальні нарахування просто "від ліхтаря", просто тому, що хтось так собі вирішив і захотів наповнювати бюджет, грабуючи людей. Ніде і ніхто не оцінює автомобіль з пробігом 250 тис. км, з фактичними пошкодженнями, за ціною як автомобіль з нормативним пробігом в 50 тис. км з якогось автосалону", – упевнений автоімпортер Віталій Скрипка.

При розмитненні автомобіля треба заплатити три основних збори до бюджету.

Реклама
  • В візне мито. Воно становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.
  • Акцизний збір. Його ставка залежить від типу і об'єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.
  • ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.

Наприклад, імпортер ввозить підтриманий Opel Astra 2012 року з дизельним двигуном об'ємом 1,7 л. Коштує він в Польщі 5990 євро. Плюс, за нього треба заплатити 2180 євро податків. Якщо на митниці скажуть, що насправді машина повинна коштувати 7000 євро, то на митниці доведеться залишити на 300 євро більше. Чим більше коштує автомобіль, тим вище будуть податки.

Каталогом по недобросовісних

Звіряння цін з каталогом потрібне, щоб боротися з недобросовісними імпортерами, кажуть в Фіскальній службі. А його використання передбачено за методикою оцінки авто ще з 2003 року.

Реклама

"При визначенні ціни для сплати митних платежів беруться до уваги документи роздрібної торгівлі, в даному випадку, договори купівлі-продажу. Ви маєте право доводити вартість авто. Але водночас, якщо у працівників виникають сумніви щодо заниженою фактурною вартістю, тоді вони визначають ціну на підставі цін на такі ж або ідентичні товари. Для цього використовують каталог", – пояснили в Фіскальній службі.

Ціну можна оскаржити. Інформація в каталозі усереднена за всіма пропозиціями на авторинку Європи, з урахуванням стану, пробігу, року випуску, кількості власників, тощо. А значить – неточна.

"Для оскарження вартості автомобіля треба мати оригінали документів, які підтверджують факт покупки машини або факт сплати реальних коштів за авто. Можна написати скаргу до Державної митної служби. А далі з цією скаргою йти до Адміністративного суду. Виграти справу цілком реально", – вважає Діна Дрижакова, адвокат і директор юридичної компанії "Прима Лідер Груп".

Машина може мати поломки, але за каталогом вона проходить як справна.

"Якщо працівники митниці вважають, що ціна занижена, вони дають картку відмови. Далі ви можете оскаржувати рішення через митний орган або через суд. Щоб оскаржити, треба написати заяву, додати документи, які підтверджують вартість товару. Знос і пошкодження розглядаються в кожному окремому випадку. Для цього треба бачити документи і стан автомобіля", – говорять в ДФС.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розповідав, чому кількість старих авто, завезених до України, в майбутньому тільки зростатиме.