Борги за комуналку: як домогтися перерахунку квитанцій

17 листопада 2017, 23:19
Користувачам ЖКГ-послуг, які сплатили суми більше реальних, гроші обіцяють зарахувати, як передоплату

/ Фото: Олександр Яремчук

Завищені суми в квитанціях – не рідкість, наприклад, нарахування 10 кубометрів використаної води замість чотирьох. Комунальники звинувачують в цьому споживачів, які нібито не подають показники лічильників вчасно, тому й суми їм нараховують наперед. Як домогтися перерахунку в квитанціях і чи повернуть гроші – розбиралися журналісти "Сегодня".

Скарг на підприємства сфери комунальних послуг в Держспоживслужбі з початку року отримали близько двох тисяч, і більшість з них – на завищені суми в квитанціях.

Реклама

Для того, щоб домогтися перерахунку квитанції за послуги ЖКГ, споживачеві слід звернутися в комунальну службу. Якщо звернення не принесло результату, слід написати скаргу в Держспоживслужбу. Ця служба складе запит в Мінекономрозвитку і торгівлі, щоб отримати дозвіл на перевірку підприємства, на яке надійшла скарга, і вирішити таким чином, чи правильні нарахування.

В "Київводоканалі" таких перевірок за весь час роботи було вісім. На підприємстві кажуть, що з початку 2017 року змінюють систему обліку платежів, і просять споживачів не забувати щомісяця подавати дані про використану воду, а також повідомляти, якщо встановили лічильник.

"Коли відбувається якийсь збій, споживач приходить, надає нам інформацію і ми робимо перерахунки", – розповів директор розрахункового департаменту "Київводоканалу" Валерій Люлін, зазначивши, що щомісяця система приймає близько 500 тисяч показників лічильників.

Реклама

До кінця 2017 систему обіцяють відрегулювати, а користувачам, які сплатили суми більше реальних, гроші зарахують, як передоплату. Якщо в перерахунку споживачеві відмовляють, слід звертатися до суду, радить юрист Сергій Панасюк. При цьому можна вимагати і моральної компенсації – але в суд, як правило, українці не йдуть, тому що результату чекати доводиться довго.