Задля підвищення ефективності "Укрзалізниці" її необхідно реформувати, – економіст

18 серпня 2020, 16:53
УЗ треба терміново реформувати і розділити на бізнес-сегменти

Фото: pixabay

Задля підвищення операційної та фінансової ефективності "Укрзалізниці" її треба терміново реформувати та розділити її на бізнес-сегменти. Про це пише економіст Борис Кушнірук у матеріалі "Фінплан "Укрзалізниці" підтверджує необхідність її невідкладного реформування", повідомляє "Главком".

За словами експерта, новий фінансовий план "Укрзалізниці", що його нещодавно затвердив Кабінет міністрів, підтверджує плани компанії і надалі користуватися своїм монопольним положенням замість оптимізації та операційної ефективності. Однак кардинальна реформа залізниці не просто назріла, вона давно перезріла.

Реклама

"Залишається тільки один вихід – кардинальне реформування УЗ. А саме – операційне та фінансове розділення її на окремі сегменти за видами діяльності: інфраструктура, пасажирські перевезення, вантажні перевезення, вагонне господарство, ремонтна діяльність, з приватизацією тих сегментів, які не є природними монополіями. Інакше й надалі кожний наступний річний фінплан УЗ буде концентрованим проявом неефективності та корупції".

Економіст також підкреслив, що ефективність реформ можлива виключно у тому випадку, коли кожний сегмент має свої фінансові показники ефективності. "Тільки за таких умов можна забезпечити виробничу та фінансову ефективність у кожному сегменті. Бо вже не буде можливості компенсувати збитки одного сегменту за рахунок іншого. Не буде можливості "розчиняти" в загальному фінансовому казані корупцію та безгосподарність можновладців та їх призначенців у цьому державному монополісті", – підкреслив він.

Нагадаємо, Кабінет міністрів України затвердив фінансовий план АТ "Укрзалізниця" на 2020 рік. Генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Владимир Гусак заявив, що у затвердженому фінансовому плані "Укрзалізниці" істотно завищені витрати на дизельне пальне та електроенергію, що може бути маркером корупції в компанії.

Реклама

5 серпня на сайті Міністерства інфраструктури оприлюднений проект наказу "Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги". Згідно з ним, міністерство пропонує зробити уніфікацію тарифів на перевезення порожніх вагонів незалежно від виду перевезення, вантажу, що перевозиться у вагоні до вивантаження. Так, в даний час тариф на перевезення порожнього вагону після вивантаження вантажу першого класу становить 1533 грн; другого класу – 2326 грн; третього класу – 3730 грн. Наказом же пропонується встановити єдиний тариф в 2326 грн.

Як відзначають експерти, найбільше постраждає енергетика і будівельна галузь. Член комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Верховної Ради Михайло Волинець вже заявив, що уніфікація плати за порожній пробіг несе значні ризики для енергетичної безпеки України.