Цифра дня. Українці приохотилися до інтернет-шопінгу: скільки витрачаємо в мережі

29 грудня 2020, 13:46
Коронавірус прискорив розвиток онлайн-торгівлі в Україні

На покупки в інтернеті в 2020 році українці витратили вже 107 млрд гривень. Йдеться про купівлю як товарів, так і послуг. Витрачена сума аж на 41% вище, ніж у 2019 році. Крім того, зросла і кількість онлайн-платежів – мінімум на 50%.

Реклама

Про це свідчать дані аналітиків EVO. Вони вважають, що в 2021 році e-commerce зросте ще на третину.

Найбільший приріст замовлень за 2020 й рік спостерігається в категорії "медичні товари", де на гурт і в роздріб купують маски, санітайзери, пульсоксиметри, рукавички тощо. До речі, тепер законний і інтернет-продаж ліків.

Значно зріс попит на товари для садівництва і городництва. Також до топ найбільш популярних категорій товарів у 2020 році потрапили зоотовари та харчі.

Реклама

Експерти також виділили три головні тенденції ринку електронної комерції за підсумками 2020 року:

  • COVID-19 прискорив розвиток e-commerce

Рік тому приріст e-commerce в Україні прогнозували на рівні 15%. Але пандемія істотно скоригувала ситуацію. В онлайні з'явилося численні нові гравці – від мінівиробництв до кафе. Тепер майже 9% всієї купівлі в Україні відбувається онлайн – на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соціальних мережах.

Реклама

"До Китаю, де понад 30% всієї купівлі вже в онлайні, ще далеко, але приріст за рік істотний. Для порівняння: в 2019-му частку e-commerce в ритейлі в Україні оцінювали в 7%, а виріс ринок тоді на 17% на рік", – пояснюють експерти.

  • Зросла кількість покупок, але впав середній чек

За рік кількість замовлень на маркетплейсах Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua зросла на 42%. Середній чек впав на 10%. Люди стали купувати онлайн значно частіше і дешевші товари – одяг, товари щоденного споживання, їжу, маски, аксесуари.

  • Онлайн-платежі стали звичними

Кількість онлайн-платежів за товари і послуги зросла більш ніж на 50%. На маркетплейсах приблизно 15% розрахунків роблять картою в момент купівлі. З такими темпами через кілька років післяплата, оплата готівкою за придбані онлайн товари і платежі "на карту" втратять популярність, як менш безпечні і зручні.

Важливий фактор, який нині стримує стрімке зростання онлайн-платежів – величина транзакцій для продавця, яка в Україні в середньому становить понад 2% від ціни товару. Це в чотири рази більше, ніж в Європі, додають аналітики.

Нагадаємо, раніше сайт "Сьогодні" також розповідав, що таке стрімінг-купівля і як купувати онлайн, щоб не втратити гроші

Крім того, новини "Сьогодні" також називали ТОП-4 способів відрізнити оригінальний інтернет-магазин від фейкового:

Сюжет Георгія Маринова, Владислава Смілянцева і Юрія Васильченка Відео: Сьогодні